רכב

לאחר ריקול רכבים ענק: החקירה נגד מרצדס הסתיימה - זה מה שיקרה

בשנת 2016 משרד המשפטים האמריקני הורה ליצרנית הרכבים הגרמנית מרצדס-בנץ לערוך חקירה פנימית בשל חשד לפליטות גבוהות של מזהמים ברכבי דיזל, כאשר החשד היה שזייפה את תוצאותיה בנושא זה. לאחר שנים של חקירה, הוחלט לסגור את התיק וכתב אישום ירד מהפרק
מערכת ice | 
רכבים (צילום vecteezy)
בשנת 2016, משרד המשפטים האמריקני קרא לחברת מרצדס-בנץ לערוך חקירה פנימית בנוגע לפליטות גבוהות של מזהמים ברכבי דיזל. אחד החשדות העיקריים היה שכמה חברות רכב נוספות, ביניהן אאודי, פורשה, ב.מ.וו ועוד, תיאמו ביניהן שיטות לביצוע מדידות כך שיציגו פליטה נמוכה יותר של גזים. כעת, לאחר שנים של חקירה, התיק נסגר ויצרנית הרכב כבר לא עומדת בפני כתב אישום.
בזמנו, בעקבות החשש מפליטות הגז המוגברות, מרצדס הודיעה על ריקול של לא פחות מ-3 מיליון רכבים באירופה. הטענות כנגד החברה היו שנציגיה נפגשו יחד עם נציגי חברות אחרות בתערוכות רכב, וכך נהגו להחליף מידע בנושא טכנולוגיות להצגת פליטה נמוכה של מזהמים. במהלך החקירה מרצדס שיתפה פעולה באופן מלא, הציגה את טענותיה, והטענות כנגדה הופרכו.
 
נזכיר כי לאחר מתקפת הפתע על ישראל, מנכ"ל מרצדס העולמית אולה קלניוס העלה פוסט תמיכה ואף הודיע על העברת תרומה בשווי מיליון יורו לארגוני ההצלה: "אני מזועזע עמוקות מהחדשות והתמונות ממתקפת הטרור נגד ישראל ומודאג מההשלכות האפשריות מכך במזרח התיכון. יש לי קולגות וחברים באזור. הלב שלי יחד עם תושבי ישראל המתאבלים על אובדן יקיריהן. מחשבותיי גם עם הפצועים והחטופים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה