פרויקטים

היסטוריה ברעננה: פרויקט הריסה ראשון במרכז העיר הגיע לשלב הביצוע

בטקס חגיגי נהרסו לאחרונה הבניינים הישנים בפרויקט גינות מרדכי. "להיות חלוצים זה מחייב, השקענו הרבה מאוד משאבים כדי לייצר משהו שונה מכל מה שמכירים פה בסביבה", מדגיש עמית טל, מנכ"ל החברה היזמית בוני רעננה. חגי שם טוב, מנציגות הדיירים, כבר מביט קדימה: "מהפך בחיים שלי ושל עוד 17 משפחות"


תנופת ההתחדשות העירונית ברעננה מורגשת היטב, כשלאחרונה רשם התחום עוד נקודת ציון משמעותית: גינות מרדכי – פרויקט ראשון במרכז העיר במסלול של תמ"א 38 הריסה ובנייה מחדש – הגיע לשלב הביצוע, ומסמל את מתיחת הפנים שעובר אחרי שנים ארוכות האזור הוותיק.
בטקס חגיגי בהשתתפות ראש העיר חיים ברוידא, ראשי החברה היזמית בוני רעננה ובעלי הדירות – עלו הדחפורים על הקרקע והרסו את שלושת המבנים הישנים שברחוב אניליביץ' 9-7-5. במקומם יוקמו שני מבנים חדישים ומודרניים עם 45 דירות, כשהאכלוס צפוי ב-2026 ויציע חווית מגורים משודרגת.
"רעננה בת 101, המבנים הם ישנים – כך שהתחדשות עירונית היא קריטית כדי שהתושבים יחיו בביטחון ובדירות ממוגנות", הסביר ראש העיר ברודיא והדגיש: "יותר אני לא מאשר תמ"א 38 במסלול של חיזוק ועיבוי, אלא רק במסגרת של הריסה ובנייה מחדש – כך תתאפשר גם הקמת מרתפי חנייה שיסייעו בהפחתת כמות המכוניות ברחובות. התחדשות עירונית אצלנו מתבקשת, ואנחנו מחדשים את רעננה על כל המשתמע מכך".
"חיכיתי ליום הזה הרבה מאוד זמן", סיפרה בהתרגשות מזל נהרי, דיירת בפרויקט גינות מרדכי, המתגוררת במקום מאז שנת 1984. "גידלתי פה חמישה ילדים והתחושות הן מעורבות, גם של עצב וגם של שמחה. החלום שלי? לקבל דירה חדשה, לפתוח שולחן ולארח, שתהיה איכות חיים".
"הדירות שלנו לא היו ממוגנות וחששנו מאוד מרעידת אדמה שתהרוס את הבניינים ואנחנו בתוכם", הוסיף חגי שם טוב, מראשי נציגות הדיירים בפרויקט. "הבניינים פה סבלו מתשתיות רעועות ומשורה ארוכה של בעיות וליקויים: נזילות, ביוב, חשמל, מדרגות הרוסות. האירוע הזה של הריסת הבניינים הישנים פירושו שמכאן כבר אין דרך חזרה. הפרויקט הזה עתיד לייצר מהפך בחיים שלי ושל עוד 17 משפחות".


אירוע ההריסה בפרויקט גינות מרדכי. "תחושות מעורבות של עצב ושמחה" (צילום ניר כהן)
על הובלת פרויקט גינות מרדכי אמון עמית טל, מנכ"ל בוני רעננה, המודע היטב לאתגר הניצב בפניו. "להיות חלוצים בכל מה שנוגע להריסה ובנייה במכרז העיר זה מחייב", הדגיש טל. "השקענו הרבה מאוד מחשבה ומשאבים כדי לייצר פרויקט שונה מכל מה שמכירים פה בסביבה. כשליש מהדירות החדשות, אנו מייעדים לטובת האוכלוסייה הצעירה. אנחנו רוצים להחזיר את הצעירים שעזבו לרעננה – לאפשר להם לגדל כאן את ילדיהם ובדירות איכותיות וברות השגה".
לדבריו, "מה שמייחד את פרויקט גינות מרדכי זה הירוק שמסביב, מדובר במיקום יוצא דופן ממש בלב שדרה ירוקה, המשתרעת מרחוב מגדל ועד רחוב קרן היסוד. אנחנו נמצאים ברחוב שקט ופסטורלי שנמצא במרחק נגיעה מכל האטרקציות של העיר, ובנגישות לעורקי תחבורה מרכזיים כמו כביש 531, כביש 4 וכביש 6".
בוני רעננה היא חברה מקומית-שורשית, הממקדת במוצהר את פעילותה ברעננה ומובילה בתחומה מגוון פרויקטים בהתחדשות עירונית. "בזכות ארבעה עשורי פעילות, יש לנו היכרות עמוקה עם העיר, עם הצרכים ועם התושבים", סיכם טל. "ואנחנו כאן כדי להישאר".  
צפו בכתבה המלאה המלווה את אירוע ההריסה בפרויקט גינות מרדכי.
(בשיתוף מערכת זירת הנדל"ן)