טלוויזיה

מנחם הורוביץ חושף לראשונה: הבן האוטיסט שלא סיפר עליו

כתב חדשות 12 בצפון שיתף לראשונה: "הילד הזה סובל ואתה לא מבין מה כואב לו. אנחנו פעם בחצי שנה לוקחים אותו לבית החולים בצפת - אולי כואבות לו השיניים, אולי כואבת לו הבטן. זה חוסר אונים - אני רוצה לעזור לו ולא יכול". תחיה הצטרפה: "זה תיק. החיים שלנו, מהבוקר כשאנחנו מתעוררים ועד שאנחנו הולכים לישון, הם סביב חגי"
מערכת ice |  5
מנחם הורוביץ (צילום משה שי פלאש 90)
כבר 32 שנה שמנחם הורוביץ ואשתו תחיה הסתירו סוד גדול. אמש (שבת) בשיחה עם חדשות 12 ודנה וייס, הכתב בצפון ואשתו שיתפו על החיים בתור הורים לילד הסובל מאוטיזם, חגי, והתזמון המאתגר שהביא אותם לספר על כך.
תחיה אמרה: "לא נדבר על זה כי אנחנו מתביישים? חגי הוא אחד משלושת ילדינו. חגי לא מוסתר - הוא חלק מהמשפחה. אבל ללכת ולספר עליו לכל אחד - זה כאילו להגיד 'תתייחסו אליו אחרת'". מנחם הוסיף: "לא סיפרתי על זה כי בכתבה הזאת אני יותר אכלתי מאשר דיברתי, כשהייתי פה, לא העליתי בדעתי שכמה שבועות לאחר מכן אנחנו נקבל החלטה לא פשוטה לספר את הסיפור האישי שלנו".

הזוג הורוביץ סיפר: "חגי נולד כילד רגיל, ומכיוון שהוא ילד שלישי, מהר מאוד הבנו שיש חריגות. קשר עין, פחד מזרים, בכי בלילות ללא הפסקה - היה ברור שיש משהו אחר". תחיה סיפרה על התחושות אחרי שקיבלו את הבשורה: "כל אחד לוקח את זה למקום אחר - אני זוכרת שלמנחם מאוד כאב שהוא לא יוכל לעלות לתורה בבר-מצווה. עוד היה ברור שהמשפחה לא תורחב - מדובר בשלושה ילדים וזהו".
מנחם שיתף: "הילד הזה סובל ואתה לא מבין מה כואב לו. אנחנו פעם בחצי שנה לוקחים אותו לבית החולים בצפת - אולי כואבות לו השיניים, אולי כואבת לו הבטן. זה חוסר אונים - אני רוצה לעזור לו ולא יכול". תחיה הצטרפה: "זה תיק. החיים שלנו, מהבוקר כשאנחנו מתעוררים ועד שאנחנו הולכים לישון, הם סביב חגי".
"אני אף פעם לא התביישתי בחגי", אמר הורוביץ בפסקנות. "אמנם הייתי חרד לדעת מה קורה איתו, אבל תמיד אמרתי למשפחה: 'יש לכם בן, אח, דוד אוטיסט - כולנו צריכים להתמודד עם זה. לדעתי הוא אוהב אותנו ומאוד מרוצה שאנחנו ההורים שלו. האם אני אוהב אותו? התשובה היא כן. עם זאת, ליבי נשרף אל מול המציאות שאני רואה בגלל הסבל שלו". תחיה שיתפה גם היא: "האהבה לחגי היא אהבה של דאגה - כל דקה לדעת שהוא בסדר. על חגי יוצא לי לחשוב המון במהלך היום - כי אין מישהו אחר שידאג לו".
על המעבר מהבית בשל המלחמה: "המחשבה הראשונה הייתה מה יהיה עם חגי ועם אותם עשרות אלפים אוטיסטים ואנשים עם מוגבלות שלוקחים אותם מעוטף עזה או מיישובי גבול הצפון ואומרים להם 'אתם עכשיו נמצאים במקום אחר'. אני יושב פה, עובד - וכל הזמן אוזן אחת עליו. היו ימים שבהם היו אזעקות או חשד לחדירת מחבלים וחגי ישן פה. תמיד ידעתי שיש עשר שניות ותהיתי: להעיר אותו או לרוץ למקלט? ידעתי שאין שום סיכוי שהוא יקום מהמיטה - זה אלה החיים שלנו אל מול החיים שלו". תחיה הצטרפה אליו: "זאת דילמה קשה מאוד שאני לא מאחלת לאף אחד לעמוד בה".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    לא מבין למה זה טוב?
    רז 01/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה זה טוב לשתף. מה זה נותן לילד.? לדעתי זה בשביל עוד קצת אמפטיה להורים . כי לילד זה לא עוזר בכלום ... זה בדיוק כמו יאיר לפיד שבכל הזדמנות יזכיר לכולנו את יעל .. כי לדעתו זה מביא לו עוד כמה מנדטים . אבל שיהיה ברור זה לא עוזר ליעל במאומה . זה רק ניצול ציני של מצב עגום שבו הילד או הילדה נמצאים . ליבי איתם באמת וזו לא צביעות .. אבל אצלי זה לא היה קורה בעד שום רווח אישי . היא ילדה והוא ילד וכל אחד בפני עצמו יש להם חיים יש להם רצונות ותשוקות . הם לא צריכים גם שההורים ינצלו את מצוקתם. תקראו לזה רשעות או כל מה שאתם רוצים .. זו דעתי אני בצד של הילדים
    סגור
  • 4.
    ענייןיתחיה ומנחם
    ינקו 01/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מכיר אישית הזוג,אנשים מדהימים.
    סגור
  • 3.
    חגי התברך בהורים מופלאים (ל"ת)
    דלית 01/2024/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    הדבר היחידי שבגללו היה שווה לצפות בזוג הזה. שאפו (ל"ת)
    נועה 01/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    טוב שחשפתם את הבן וההזדמנות להעברת מודעות על האחר והשונ (ל"ת)
    לין 01/2024/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור