תקשורת ומדיה

פאולה רוזנברג זועמת: "איום ילדותי ואגואיסטי, כולנו משלמים מחיר"

מגישת קשת 12, פאולה רוזנברג, הגיבה בזעם ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה: "חשבתי ששום דבר כבר לא יפתיע אותי. מה נסגר כבוד חבר הכנסת? הרי בזכות בג"צ אתה אבא! פשוט מאיים להעיף אותם ולבטל את הרשות השופטת. זה לא הוגן, זה לא הגיוני, זה לא חוקי וזה גם לא בוגר"
תום נחום |  1
פאולה וליאון (צילום מסך קשת 12)
יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה חושף בריאיון לידיעות אחרונות מה יעשו בקואליציה אם בג"ץ יפסול את חוק הסבירות. בריאיון הוא מסביר כי: "הכנסת לא תקבל בהכנעה את רמיסתה, אם ייפסלו החוקים, כל ההחלטות שבג"ץ קיבל על חוקי יסוד מבוטלות", כאשר מי שהגיבה בהלם לנושא היא מגישת 'פאולה וליאון' בקשת 12, פאולה רוזנברג, שתחילה כתבה בסטורי 'חשבתי ששום דבר כבר לא יפתיע אותי', ולאחר מכן העלתה פוסט מורחב בנושא.
בפוסט כתבה רוזנברג כך: "אם לא תתנו לי כסף לגלידה ופיצה ע-כ-ש-י-ו - אני אחפש אמא ואבא חדשים במקומכם!". כך עניתי להורים שלי בגיל 12, כשהם הסבירו לי שכדי לקבל מהם דמי כיס לבילוי עם החברים, עלי לסדר לפני כן את החדר. הם ניסו ללמד אותי שכדי לקבל מהם הטבות, עלי לכבד את הכללים של הבית. הייתי קטנה ולא הבנתי מספיק ולכן הטחתי בפניהם איום מגוחך ומנותק מהמציאות, כאילו אפשר פשוט להחליף את מי שמחליט משהו בניגוד לאינטרסים שלי, גם אם מדובר בהחלטה שקולה והגיונית, גם אם מדובר במי החליט בעבר לטובתי ואפילו מאפשר לי לשרוד ולחיות כרצוני".
"עוד לא הבנתי בגיל 12 את הבסיס ליחסים בוגרים: להעניק כבוד לכללים ולדעות שונות משלי, להקפיד על הדדיות ולא לצפות שהכל תמיד יתנהל לפי מה שבא לי, וכמובן שיתופיות: אי אפשר רק לקבל בלי לתת ואי אפשר לצפות שתמיד יסכימו עם כל מה שתחליט. וכמובן: לא לבטל את מי שבסמכותו לקבל את ההחלטות ולהתנתק ממנו כשהוא חושב אחרת ממך, לא להכפיש ולא לטנף כדי לשמור על מערכת יחסים מכבדת, מהר מאוד הבנתי שזה לא רק שומר על כבודם, זה בעיקר שומר על כבודי. בגיל 13 כבר הפסקתי להשתמש באיום הילדותי והאגואיסטי הזה".
"אני מעוניינת לשוחח עם ההורים של חבר הכנסת אמיר אוחנה ולהבין מה קרה, האם פספסו את השלב הכה מהותי בהתבגרות, שמסייע להתפתחות אישיות מאוזנת ובריאה שאינה מרוכזת בעצמה? אם כך הדבר, עכשיו כולנו משלמים את המחיר על הפספוס. או שאולי זו לא אשמתם כלל, הוא פשוט לא הקשיב להם. מה נסגר כבוד חבר הכנסת? הרי בזכות בג"צ אתה אבא! כשהם לטובתך הם סבבה וכשהם לא מסכימים לדעתך אתה פשוט מאיים להעיף אותם ולבטל את הרשות השופטת שבאה להגן על האזרחים שאין להם כוח כמו שלך? זה לא הוגן, זה לא הגיוני, זה לא חוקי וזה גם לא בוגר".
 
ח"כ אוחנה טוען כי הקואליציה הכינה מספר אפשרויות להתמודדות עם פסילת החוק, אחת מהן היא הקמת בית משפט חדש, בית משפט לחוקה. בית המשפט הזה לא צפוי להיות מורכב רק משופטים, ישבו בו נציגים נוספים של הציבור. אוחנה מסביר כי בית המשפט הזה לא יחליף את בג"ץ אלא יעבוד במקביל אליו.
"בבית משפט לחוקה, שיוסמך לדון בנושאים החוקתיים שיש להם קיום הגם שאין חוקה לישראל, הדן בערכים, בהשקפת עולם ובמושגים מעולמות האידיאולוגיה, אין שום יתרון למשפטנים", הסביר.
אוחנה מסביר כי: "יוכלו לשבת בו גם נציגי ציבור ממגוון תחומים. מדובר באחת מבין הצעות חוק רבות שוודאי יידונו במידת הצורך". כזכור, השבוע התקיים דיון נרחב בנוכחות כל שופטי העליון, 15 במספר, לאחר שהוגשה עתירה נגד החוק לביטול עילת הסבירות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    די כבר לדבר!!!!!! (ל"ת)
    מה יהיה? 09/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור