טלוויזיה

סקר מנדטים חדש: גנץ עוקף את ביבי; האופוזיציה עם רוב גורף

לקראת הדיון בבג"ץ נערך סקר מנדטים חדש שחשף כי גנץ ומפלגתו גוברים על ביבי ועל הליכוד. מנגד, לפיד ממשיך לדשדש מול נתניהו ומפלגתו הייתה זוכה רק ל-18 מנדטים
מערכת ice |  5
בני גנץ (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
לקראת הדיון השבוע בבג"ץ על חוק הסבירות, בחדשות 12 ערכו סקר מנדטים חדש בסיוע מנו גבע ממכון מדגם ובשיתוף איי-פאנל. בסקר נשאל במי היו הנסקרים בוחרים היום אילו היינו בתקופת בחירות, והתשובות היו מפתיעות.
לפי נתוני הסקר, מפלגת המחנה הממלכתי זוכה ל-29 מנדטים ועוקפת את הליכוד שלה רק 26 מנדטים. יש עתיד הייתה זוכה רק ל-18 מנדטים, בעוד שש"ס הייתה זוכה לעשרה מנדטים. הציונות הדתית הייתה מקבלת תשעה מנדטים, יהדות התורה עם שבעה מנדטים, ישראל ביתנו זוכה לשישה, מרצ ורע"ם כל אחת עם חמישה. בדומה לסקרים בערוצים נוספים - גם העבודה וגם בל"ד לא עוברות את אחוז החסימה.
אם כן, בחלוקה לגושים נמצא כי הקואליציה הנוכחית הייתה זוכה ל-52 מנדטים, והאופוזיציה ל-63 מנדטים, כשבאמצע נמצאת חד"ש-תע"ל עם חמישה מנדטים. 
באשר לנושא ההתאמה לראשות הממשלה אין הפתעה רבה. בהשוואה בין ביבי ולפיד נמצא כי נתניהו מוביל עם 39% לעומת 28% ללפיד. מנגד, גנץ מוביל עם 39% לעומת 36% של רה"מ הנוכחי.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אני לא יודע מי במערכת ICE אך 'הייתם מתים' שזה יתממש
    ע. 09/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אין סיכוי!
    סגור
  • 4.
    הבוחר
    יום 09/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    טוב שהשמאל היהודי מנצח רק בסקרים. רק לא ביום הבוחר.
    סגור
  • 3.
    עוד כמה מערכות בחירות צריך כדי להבין
    Mtlk 09/2023/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עוד כמה מערכות בחירות צריך להבין שתדפוסי ההצבעה לא ישתנו בגלל השפעה עיתונאית.יש רק 3 מגמות קבועות. 1.החרדים/דתים יתחזקו. 2.המפלגות הערביות יתחזקו ויורדות את מפלגות השמואל והליברליות מחוץ לטווח מצביעי המהפכה. 3.בלי אופק מדיני כמו לפני אוסלו.או הסכם עם נגיד סעודיה/עולם הערבי. אז אותם מצביעים לא יצבעו למפלגות השמואל לפחות לא בסיטואציה שאין חיבור בין מרכז ימין למרכז שמואל. כרגע גם עם יהיה בחירות וגם עם גנץ שעולה על ברק בכמה וכמה דרגות לדעתי.הפחד ממשלה שתלויה במפלגות השמואל הסופר קיצוני.לא יוכלו להביא מצביעים.וגם כמה שעופר כסיף יותר על המסך.הפחד רק גדל. מצעד האנרכיסטים בנתיבי איילון. רק מבהיר יותר מתמיד גם למה מצביע מרכז ממש לא ירצה להצביע להם.כי בעוד בשמואל אותם מפגינים נחשבים מלח הארץ.והחוד של החנית לפני המחנה.בימין הם נתפסים כמו המפגינים ברחובות צרפת.הם נתפסים כמו אנרכיסטים שפוגעים בסדר הציבורי.עכב הפסד במגרש המרכזי.
    סגור
  • 2.
    עשרות אלפי חרדים מצטרפים מידי שנה לגיל הבחירה
    מייק 09/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסקרים האלה הם בדיחה
    סגור
  • 1.
    שמענו כבר על הסקרים האלו
    אבי 09/2023/11
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מצחיק מי עושה סקרים כשיש ממשלה יציבה של 64 מנדטים לעוד 3 שנים. עד לבחירות הבאות יגמר הכוח של מחריבי המדינה לנסות ולהרוס אותה ומנגד הציבור יראה איך המצב הרבה יותר בימי ממשלת בנט לפיט, ואז יהיו בחירות וכנראה שהתוצאה כבר ידועה.
    סגור