טלוויזיה

קשת בהישג היסטורי: הסרט הישראלי-איראני הראשון בדרך לפסטיבל ונציה

את הסרט ביימו הבמאי הישראלי זוכה האוסקר גיא נתיב והשחקנית האיראנית זוכת פסטיבל קאן זאר אמיר איברהימי. גיא נתיב: "זאת הייתה חוויה חד פעמית"
שירה יום טוב | 
טאטאמי (צילום קשת, צילום מתוך "טאטאמי")
"טאטאמי", הסרט העלילתי הראשון שהוא פרי שיתוף פעולה של יוצרים ישראלים ואיראנים, יוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל ונציה היוקרתי המתקיים בין ה-30 באוגוסט ל-9 בספטמבר. שיתוף הפעולה האמנותי מגיע על רקע תקופה נפיצה באיראן, ונועד להאיר זרקור על סיפוריהם של מתעמלות איראניות הנפגעות מהמשטר הקיצוני השולט במדינה.
את הסרט ביימו הבמאי הישראלי זוכה האוסקר גיא נתיב ("Skin", "גולדה") והשחקנית האיראנית זוכת פסטיבל קאן זאר אמיר איברהימי ("עכביש קדוש", "טהראן טאבו"), וכתבו נתיב ואלהאם ארפני האיראנית. הסרט הופק על ידי עדי עזרוני ומנדי תג'ר כחלק מקרן הפיתוח של קשת סטודיוס (האולפנים של קשת אינטרנשיונל בלוס אנג'לס) וחברת ההפקות ווייט לודג' של אורי אלון, בשיתוף חברת ההפקות ניו נייטיב. ווסט אנד פילמז מפיצים את הסרט בעולם. 
המותחן הפוליטי מתרחש במהלך אליפות העולם בג'ודו: לוחמת הג'ודו האיראנית ליילה (אריאן מנדי מ"ישנן בנות") והמאמנת שלה מריאם (זאר אמיר אברהמי), מקבלות אולטימטום מהמשטר האסלאמי המורה לליילה לזייף פציעה ולהפסיד, שמא תסומן כבוגדת המדינה. ליילה עומדת בפני בחירה בלתי אפשרית: לציית למשטר האיראני כפי שהמאמנת שלה מריאם מפצירת בה לעשות, או להילחם על הזהב ולסכן את עצמה ומשפחתה. בסרט מככבות גם ג'יימי ריי ניומן וליר כץ ("המפקדת").
גיא נתיב: "ליצור יחד עם זאר אמיר איברהימי כבמאית ואלהאם ארפני התסריטאית הייתה חוויה חד פעמית. אני מתרגש שזהו שיתוף הפעולה הראשון של יוצרים ישראלים ואיראנים ושהתקבלנו לפסטיבל היוקרתי של ונציה. זו הגשמת חלום והזדמנות אמיתית לתת במה לקולן של האיראניות שנלחמות מדי יום במשטר הדיכוי בארצן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה