טלוויזיה

בן גביר מתפוצץ בחדשות 12: "מדינה למפגינים סוג א' וסוג ד'?"

השר רתח על השאלות של גיא פלג וטען: "אני רוצה יחס שווה. אני חושב שהמשטרה הייתה חייבת לפזר את ההתפרעות הקשה בעורקי התחבורה הכי ראשיים של מדינת ישראל, גם איילון וגם בנתב"ג"
מערכת ice |  2
דנה ויס ואיתמר בן גביר (צילום קשת 12)
סוער בחדשות 12. הריאיון של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמש (שבת) לדנה וייס עלה לטונים גבוהים, כאשר התפתח עימות בינו ובין הכתב גיא פלג, זאת ממש רגע אחרי שפוצץ קודם לכן ראיון עם טלי מורנו בכאן 11.
פלג שאל את בן גביר: "אתה בן גביר, יודע שאם ניצב עמי אשד היה מחליט לפנות ביום חמישי בכוח את נתיבי איילון, החסימה של איילון לא הייתה לוקחת שעה וחצי אלא שלוש שעות ואנשים היו מגיעים לבתי החולים פצועים. זה מה שאתה רוצה? אתה רוצה שיפוצצו? אתה רוצה ידיים שבורות? זו האמת, למה אתה לא מישיר מבט למצלמה ואומר את זה?".

השר השיב: "הפגנתי עשרות שנים, אני האחרון שרוצה שיפוצצו מפגינים או ירביצו להם. אני מזכיר לך כמה תביעות תבעתי את המשטרה על זכויות אזרח. אני רוצה יחס שווה. אני חושב שהמשטרה הייתה חייבת לפזר את ההתפרעות הקשה בעורקי התחבורה הכי ראשיים של מדינת ישראל, גם איילון וגם בנתב"ג".
כמו כן טען בן גביר: "הם פגעו במאות אלפי אנשים. לפני חצי שנה ילדות בנות 16 חסמו את הכביש, השפריצו עליהן מכת"זית, הן לא נפגעו אבל פינו את הכביש. למה, יש כאן פריווילגים? יש כאן מדינה שהיא מדינה למפגינים סוג א' וכל יתר העם הוא סוג ד'?"
פלג השיב לשר: "היית בטירוף באותו היום כשלא ביצעו את ההוראה הישירה שלך לפזר את חסימת הכביש בכוח ולכן רצית להעביר מסר מתריס - מי שלא נכנס בכוח במפגינים יעוף מהתפקיד שלו, זה הסיפור".
על כך השיב בן גביר: "תן לי לתקן אותך, לא חיפשתי כוח אבל כן חיפשתי את המדיניות, אתה צודק. אני לא רוצה להאשים את כל השוטרים אבל אלה שבפיקוד לא קיימו את המדיניות. יש מדיניות של השר, אני אומר אותה מהיום הראשון, לא תהיה אפליה. לא יהיו מפגינים א' ומפגינים ד'".
כאשר נשאל מדוע לא הגיע שלשום לזירת הפיגוע בדיזנגוף, שבו נורו שלושה גברים, השיב בן גביר: "יש התרעה חמורה על החיים שלי, לא מהמפגינים. רק בשבוע שעבר נתפס עוד מחבל שהודה שהוא נשלח לרצוח אותי. אני פועל לפי הנחיות השב"כ, ואם השב"כ מבקש ממני כל מיני דברים אני בדרך כלל קשוב לבקשות שלו. לא אמרתי שלא אגיע יותר לזירות פיגוע".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שר אימפולסיבי (ל"ת)
    מלך 03/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אכזבתם. נכנסתי לראות תיעוד של בן-גביר מתפוצץ
    מורה נבוכים 03/2023/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מתברר שהוא סתם כועס ומאשים. מצב ברירת-מחדל עבורו.
    סגור