טלוויזיה

ההשפעות של סדרת הלהיט של נטפליקס על השיח ברשתות

החוקרים של Cyabra מציגים את השפעת הסדרות של נטפליקס על השיח באינטרנט ורשתות חברתיות
מערכת ice | 
דברים מוזרים (צילום יוטיוב/ דברים מוזרים)
אפקט נטפליקס הוא קונספט המתאר את השפעת התוכן של נטפליקס על מצב הרוח והשיח בציבור, כך מתארת חברת Cyabra בדוח שלה. אפקט נטפליקס מתואר על ידי מידת המוטיבציה של הציבור לדון בסדרות או תכנים שנטפליקס מפיקה ובהיקפי השיח המדידים ברשת שיוצרות סדרות.
לנטפליקס יש 260 מיליון מנויים ברחבי העולם ויחד עם שירותים כמו HBO Max ודיסני פלוס, הם מייצרים אלטרנטיבה לצרכני התוכן ברחבי העולם. כפי שתקשורת מייצרת השפעה על שיח ברשתות החברתיות, לצד רדיו וטלוויזיה, גם שירות הסטרימינג הפופולרי מביא לעלייה משמעותית בשיח סביב נושאים מסוימים, לא פחות מרשתות חברתיות כמו אינסטגרם וטיקטוק. התכנים של נטפליקס משפיעים על המודעות הציבורית לנושאים והופכים ויראליים ברשתות החברתיות. המצב הזה עונה לשם אפקט נטפליקס.
למשל, ההשפעה שהייתה לסדרה Stranger Things (דברים מוזרים) ולפופולריות של השירים של Kate Bush, סמוך מאוד לשידור הסדרה. השיר של קייט בוש, הופיע בעונה הרביעית של הסדרה "דברים מוזרים". השיר זכה לחשיפה גבוהה מאוד ביוטיוב לפני חשיפת הסדרה ב-26 ביולי 2022. חברת Cyabra ערכה בדיקה עד כמה השפיעה עליית הסדרה על הפופולריות של הזמרת בשיח ברשת. היא הגבילה את הבדיקה לעד שבועיים לפני עליית השיר שלה לנטפליקס ולשבועיים לאחר הופעת השיר, כלומר תקופה של חודש. ברשת החברתית טוויטר בלבד, 1,900 פרופילים השתתפו בשיח סביב קייט בוש והם יצרו 2,000 יצירות תוכן סביבה. המסקנה היא שבשלושת הימים ממועד עליית הפרק בסדרה שכלל את השיר שלה, נרשמה עלייה של 535% בשיח ברשת סביב הזמרת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה