טלוויזיה

סערת שישו ושמחו: "היהדות בצה"ל נתונה למרמס וביזוי"

ברבנות הצבאית זועמים על הסדרה "שישו ושמחו" בתאגיד, ורבים מיוצאי היחידה רואים בכל ניסיון להגחיך את מעמד היהדות בצה"ל: "הם לא היו מעיזים לעולם לנהוג כך כלפי מוסלמים או נוצרים, או כאלו ששייכים לדתות החדשות דוגמת הלהט"בים והפמיניסטיות"
מערכת ice |  2
שישו ושמחו (צילום כאן 11 יחצ)
תכנית הסאטירה המצליחה של התאגיד "שישו ושמחו", ממשיכה לעורר סערה בקרב המגזר הדתי ובפרט בקרב יוצאיה רבנות הצבאית, שרואים בסדרה ניסיון להגחיך את מעמד הרבנות בצה"ל.
כזכור, לפני שבועיים ראש מטה הרבנות הצבאית, אל"ם אבנר כהן, יצא במסר חריף נגד הסדרה בעקב השקתה. "הערב עתידה לעלות סדרה חדשה בערוץ כאן 11. אנו מבקשים להבהיר שלרבנות הצבאית לא היה חלק בעיצוב הסדרה ותכניה, שאינם משקפים את הרבנות הצבאית ואת ערכיה", כתב כהן לחייליו. "להבנתנו, הניסיון לצייר את הרבנות הצבאית באור סאטירי ומגוחך, עלול לפגוע ברגשות המשרתים בהווה ובעבר, ובפעילותה רבת הזכויות של הרבנות הצבאית לאורך שנותיה, ואנו מצטערים על כך", כתב עוד.
בכאן הגיבו ל-ice על הביקורת הפנימית של הרבנות הצבאית: "הומור וחופש היצירה הם חלק בלתי נפרד מיסודות התאגיד. מדובר בקומדיה וכך יש להתייחס אליה".
עיתונאי מעריב לשעבר, מנחם רהט, בעל טור בעלון שבת למגזר הדתי "מצב הרוח" תוקף בסופ"ש בחריפות את הסדרה: "זקני הרבנות הצבאית לדורותיהם אינם זוכרים השפלה והגחכה שמאלצת הרבנות הצבאית לספוג לאורך השבועות האחרונים", כתב רהט והוסיף: "כה עמוק היה הביזיון שחוו משרתי ויוצאי הרבנות הצבאית לדורותיהם, מן הסדרה המבישה שלכל הדעות אין כל קשר בינה לבין המציאות, עד שבעטיו נאלצה מיפקדת הרבנות הצבאית לשגר לכל קציני וחיילי הרבנות הצבאית לדורותיהם, מכתב הבהרה שבו היא מסתייגת רשמית מהסדרה המבישה, ומדגישה כי אין לה יד ורגל בסצנה הליצנית הזו".
רהט מביא רשימה של רבנים צבאיים שרואים בסדרה ניסיון לרדד את מעמד הרבנות הצבאית מעבר לסאטירה. כך הביא את דברי הרב אביעד גדות, ששימש במשך שנים ברבנות הצבאית: "מצער מאד שהיהדות ונושאיה הרשמיים בצה"ל נתונים למרמס וביזוי, ועוד בהשקעה כל כך גדולה מכספי ציבור". הרב גדות אף מקשה מדוע הרמטכ"ל, ראש אכ"א והרב הצבאי הראשי אינם מביעים תרעומת נגד הסדרה: "הם לא היו מעיזים לעולם לנהוג כך כלפי מוסלמים או נוצרים, או כאלו ששייכים לדתות החדשות דוגמת הלהט"בים והפמיניסטיות. הציבור חכם ומבין שיש כאן סחיטה של הקופה הציבורית והנדסת תודעה", אמר הרב למנחם רהט.
עוד הוסיף בשם קציני מילואים ברבנות הצבאית ביקורת נוקבת על הסדרה: "זהו ניסיון להגחיך את היהדות, באמצעות הגחכת המוסד האמון על טיפול בנושאי יהדות בצה"ל – הרבנות הצבאית, והגחכת שכבת הרוחב של הרבנים הצבאים לדורותיהם". לדברי רהט בצה"ל מסרו כי הם אינם מגיבים לשתיקתו "הרועמת", כלשונו, של הרב הצבאי הראשי.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הם באמת עלובים
    גורן 06/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרבנות הצבאית היא מוסד שמרני ודואג רק לחילים דוסים. זאת יחידה של מקורבי הפוליטיקאים הדתיים, וערכה לצהל הוא אפסי לחלוטין . לא פלא שאנשים דתיים ייצרו את הקומדיה הזאת מידיעה פנימית שזאת יחידה מגוחכת.על כך מעידה עצם התגובות של אלו שהביאו את היחידה המדוברת למקום העלוב שלה.
    סגור
  • 1.
    עצם זה שהרבנות הצבאית מנצלת את זה כדי לתקוף שוב את
    ביבי חרע 06/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הקהילה הגאה זה מראה שמגיע לרבנות שירדו עליה בטלוויזיה. נאה דורש נאה מקיים!!!!!!!!!!!!!!!
    סגור