טלוויזיה

אגם רודברג בג'וב חדש: זה התפקיד המפתיע שתמלא בתאגיד

לראשונה, אחרי עשרות שנים: תסכית ראשון בשידור הציבורי אחרי עשרות שנים, תסכית ראשון בשידור הציבורי: "שישה באוקטובר", דרמת אודיו שמתרחשת רגע לפני האסון, אגם רודברג, ריטה שוקרון, סנדרה שדה, אבי דנגור, ועומר חזן בין המשתתפים בדרמת האודיו החדשה מבית כאן הסכתים
מערכת ice |  2
אגם רודברג (צילום גיא כושי ויריב פיין)
כאן הסכתים משיק את "שישה באוקטובר", דרמת אודיו עלילתית מתוסרטת, המתרחשת ביום שישי, ה-6.10, שעות ספורות לפני המתקפה על ישראל, ביום למחרת. זהו התסכית (סיפור אודיו מתוסרט) הראשון שהפיק תאגיד השידור הישראלי, עשרות שנים לאחר שדורות של ישראלים גדלו על תסכיתי השידור הציבורי המיתולוגי. את התסכית המקורי כתב אור מצא ("הכוורת") ויצרו אור מצא ואלכסה לרנר, הפקה: Audio drama.
בין השחקנים המשתתפים בתסכית: אגם רודברג, יוסי מרשק, עומר חזן, סנדרה שדה, אבי דנגור, ריטה שוקרון, נווה צור, וג׳יל בן דוד. כל אחד מששת פרקי התסכית, מגולל סיפור קטן עצמאי ממגוון הקשת הישראלית. מכל אחד מהסיפורים עולה סולם הערכים החברתי, על פניו היפות והמכוערות. עלילת כל פרק תתמקד באותו יום שישי שלפני הטבח – השישה באוקטובר - ותסתיים רגעים ספורים לפני שהכל עומד להשתנות. 

הפער בין תפיסת הקיום של הדמויות, המתנהלות במציאות של לפני האסון, לבין רגע המפגש שלהן עם המציאות החדשה, יעניק למאזינים יתרון על הדמויות. בניגוד אליהן, המאזינים כבר יודעים מה יקרה בעוד כמה שעות וישפיע באופן חסר תקדים על כולנו. 
התסכית "שישה באוקטובר" הינו חלק משורת פרויקטים של כאן הסכתים לציון יום השנה לאירועי השבעה באוקטובר, בהם גם הסכתים דוקומנטריים כמו "אסיף" של מאיה קוסובר וניר גורלי (יוצרי "שיר אחד") ו"נחל עוז, המוצב שהופקר", תחקיר של קרן נויבך ("סדר יום") וצליל אברהם ("חיות כיס"), על סיפורן של התצפיתניות ממוצב נחל עוז.
התסכית העברי הראשון נכתב על ידי מיכאל אוהד עוד בימי המנדט הבריטי. לאורך השנים, שודרו בקול ישראל אלפי שעות של תסכיתים, אשר נכתבו על ידי מיטב הסופרים והתסריטאים, ובהם אפרים קישון, חנוך לוין, יגאל מוסינזון, שולמית הראבן ואחרים, ושוחקו על ידי בכירי השחקנים הישראלים. תסכיתים זכורים במיוחד הם "תעלת בלאומליך" שהחל כתסכית בשנות ה-60' בקול ישראל, ותסכיתים בהמשכים כמו "פול טמפל", "משפחת שמחון", ו"כלבם של בני בסקרוויל". 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אפשר קצת אויר מסנדרה שדה!
    מרתה 10/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קבלנו הרעלה ממנה. אי אפשר לא לשמוע אותה ולא לראות אותה. שיביאו שחקנית שנראית בגילה ולא מפוצצת בבוטוקס ובחומצות הילאירוניות. איכסססס!
    סגור
  • 1.
    עוד עלוקה על חשבוננו ! (ל"ת)
    אסף 10/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור