טלוויזיה

מגישת חדשות 12 בתחזית קודרת: "אנחנו במצב קיצוני"

בטור מיוחד, מגישת חדשות 12 ועורכת הדסק הכלכלי קרן מרציאנו הסבירה כי נתוני רמת החיים מתחילה לרדת עם צמיחה אפסית: "ההודעה של מודי'ס היא לא רק הבעת חשש גדול מפני ההתפתחויות הביטחוניות אלא גם הפגנה פומבית של חוסר אמון בראש הממשלה בנימין נתניהו ובשר האוצר בצלאל סמוטריץ'"

מערכת ice |  4
קרן מרציאנו (צילום מסך קשת 12)
בעוד שהמשק הישראלי הוכיח עם פרוץ המלחמה את החוסן המרשים שלו, כאשר נראה שרוב אזרחי ישראל לא הרגישו בכיס את מחיר המלחמה, היא בכל זאת עשויה להערים קשיים אדירים בהמשך ולהעמיס על הכיס של כולנו.
בטור מיוחד, מגישת חדשות 12 ועורכת הדסק הכלכלי קרן מרציאנו הסבירה כי נתוני רמת החיים מתחילה לרדת עם צמיחה אפסית, עם ירידה מדאיגה ביצוא, ביבוא, בהשקעות כשנרשמת האטה בכל החזיתות, כאשר המלחמה צפויה לעלות ישראל כ-250 מיליארד שקל, מה שמקשה על ניהול התקציב ומצריך לקיחת הלוואות מצד המדינה.

מרציאנו תהתה בטור: "השאלה מהיכן יבוא הכסף עדיין לא זוכה למענה ממשלתי משכנע. זה יחייב את כולנו להתרגל למציאות אחרת, שבה הממשלה תספק לנו שירותי חינוך, רווחה, בריאות ותחבורה גרועים יותר כדי לממן את הביטחון. כזה הוא תקציב מדינה: שמיכה קצרה שתמיד נמשכת לכל הצדדים, וכשמושכים בחדות לעבר הביטחון, זה יבוא בהכרח על חשבון התקציבים האחרים. גירעון שגדל במהירות מעורר חששות כבדים בעולם – דירוג האשראי של ישראל ירד והוא עומד כעת לפני ירידה נוספת".
כמו כן הסבירה: "לטעמי, הצעד של מודי'ס חריף מדי והיא יכלה להסתפק בהורדה של דרגה אחת ולא שתיים. ההודעה של מודי'ס היא לא רק הבעת חשש גדול מפני ההתפתחויות הביטחוניות אלא גם הפגנה פומבית של חוסר אמון בראש הממשלה בנימין נתניהו ובשר האוצר בצלאל סמוטריץ'.  כשראש הממשלה מזלזל בכלכלה הוא נותן לשר האוצר סמוטריץ' להמשיך להפקיר את המשק. אנחנו במצב קיצוני שבו שר האוצר אינו מציב את טובת המשק בראש סדר העדיפויות שלו. אז מה עכשיו? למרות הבטחות שר האוצר, תהליך הכנת התקציב מתקדם בעצלתיים. כדי להקטין את הגירעון ולהמשיך לעמוד בתוספות של עשרות מיליארדי שקלים תכניס המדינה בקרוב את ידה עמוק לכיס של כולנו. המע"מ יעלה, הקצבאות יוקפאו, תהיה פגיעה בהפרשות לפנסיה ולקרנות ההשתלמות – וגם העלאה במס הכנסה. ובקיצור: אם עד עכשיו לא הרגשנו את הנטל הכלכלי של המלחמה, מהשנה הבאה נרגיש אותו היטב".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מה עם עזרת השם ?
    הוגה דעות 10/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סמוטריץ בנה עליו ! איפה הוא ??! בהקפות שמחת תורה ??!! למה תמיד דופק נפקדות בדיוק כשצריך אותו ??
    סגור
  • 3.
    סליחה על המילה, אבל המגישה הזאת וגם אחרות הן פשוט מפגרו
    פאול 10/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תמיד יש להן תגובות ארוכות ומפורטות על המצב הקשה אבל אין להן מה להציע ולהצביע על דברים חיוביים או פיתרונות אמיתיים לבעיות.
    סגור
  • 2.
    צריך לסגור משרדי ממשלה שאין בהם תועלת
    ספי 10/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    די עם הכספים הקואליציונים. משרדים מיותרים ותפקידים מיותרים. צריך לסגור אותם ואת הכסף להפנות לטובת הביטחון והכלכלה. ואת הציבור העצלן ואוכלי החינם שלא רוצה לעבוד אלא רק לקבל קיצבאות ולחיות על חשבוננו פשוט לסגור להם את הברז ולהכריח אותם לעבוד.
    סגור
  • 1.
    אז מה את מציעה?
    סלומון 10/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לתקוף את ראש הממשלה הפך למשחק בין כל הכתבים בערוצי השמאל ואין להם מה להציע. מבוקר עד ערב מספרים סיפורים ושקרים ומפחידים את הציבור. למזלנו, הציבור לא מטומטם שומע ורואה הכול ומבין שאתם השמאלנים מונעים מדינות נתניהו בלבד. חבורה של חלאות שונאי אדם
    סגור