טלוויזיה

אדוה דדון חושפת תופעה ישראלית קשה: "לא לחשוש ללכת לטיפול"

אדוה דדון הדהימה מדינה שלמה כאשר שידרה מאזורי התופת בבוקר הנוראי ב-7 באוקטובר. מאז עברה כמה טלטלות אישיות, לאחר שבן זוגה ידין גלמן נפצע קשה במלחמה, ולאחר שילדה את בנם המשותף. לאחרונה היא מעלה למודעות באופן רציף את תופעת הפוסט טראומה הקשה, וכעת היא חושפת תופעה ש"כולנו עלולים לסבול ממנה"
מערכת ice |  2
אדוה דדון (צילום פלאש 90/ יונתן סינדל)
העיתונאית הישראלית שידועה כאחת שלא מוותרת לאף אחד, אדוה דדון, שיתפה היום (שישי) בחשבון האינסטגרם תופעה שהיא מרבה לדבר עליה, במטרה להעלות אותה למודעות הציבורית.
דדון מרבה לדבר על תופעת הפוסט טראומה, ועוד ביתר שאת מאז נפתחה המלחמה ב-7 באוקטובר. כזכור, דדון הייתה שם בבוקר ה-7 באוקטובר והייתה בין היחידות שהיו ממש באזור בו התרחשה התופת.
בנוסף, בן זוגה של דדון, ידין גלמן, הוזנק למילואים עם פרוץ המלחמה ולמרבה הצער, נפצע באורח קשה ובמזל התאושש במהרה ויצא מכלל סכנה. מאז לקחה על עצמה דדון להעלות למודעות הציבורית את הנושא הכה כאוב בישראל, פוסט טראומה.
דדון שיתפה דברים שכתב טשאגר אצ'נפה, לוחם גולני שאותו ראיינה ובאותו ריאיון חשף כיצד נלחם באומץ ב-7 באוקטובר, לצד הזוועות שראה וחש באותם רגעים מחרידים ולא הגיוניים, תוך שהוא מפקד על החיילים שלו ומנסים להדוף את גלי המחבלים שפרצו מרצועת עזה.
בפתח דבריה כתבה דדון: "כנסו לקרוא את מה שטשאגר כותב פה וכל כך חשוב. אני משתדלת לדבר על התופעה הזו המון, גם בראיונות באולפן וגם בהרצאות. היא נקראת "אשמת הניצול". זו הפרעת דחק פוסט טראומתית, שכולנו עלולים לסבול ממנה בעקבות השבעה באוקטובר והמלחמה".


מתוך האינסטגרם של adva_dadon@
"אני ממש מזדהה עם הדברים שכתובים ומשתפת, כדי שתדעו לזהות גם ולא לחשוש ללכת לטיפול. טשאגר, אתה אפילו יותר גיבור ממה שחשבתי עד כה. תודה על השיתוף". הוסיפה דדון.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עברית, רבותי
    יואל הנביא 09/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין כותבים, כנסו לקרוא... כי אם, היכנסו, חקרוא.. או, היכנסו לאתר, וקראו..
    סגור
  • 1.
    אחרי לידות אנחנו נהפכות ליותר רגישות
    גל 09/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דברים שעשיתי בעב פחות יש לי אומץ.לעשות היום אבל לרוב המצב עובר ואת תחזרי לעצמך
    סגור