טלוויזיה

זכויות השידור הגבוהות ביותר בהיסטוריה: מי תקבל 76 מיליארד דולר?

ליגת ה-NBA בדרך לחתום על חוזי השידורים הגבוהים בתולדותיה, בהיקף מטורף של 76 מיליארד דולר. אחרי מו"מ של תקופה ארוכה נודע כי 4 חברות ייהנו משידורי ליגת הכדורסל הטובה ביותר בעולם:  ESPN, ABC, NBC ואמזון
מערכת ice | 
דולר (צילום shutterstock)
ליגת ה-NBA היא ללא ספק ליגת הכדורסל הטובה ביותר בעולם, בה צופים מאות מיליוני אנשים בכל רחבי העולם. לפיכך, ממש לא מופרח שהליגה הטובה בעולם בדרך לחתום על חוזי שידור חדשים, שיהיו למעשה הגבוהים ביותר בהיסטוריה של ה-NBA בהיקף מטורף של 76 מיליארד דולר. 
על פי דיווחים היום (חמישי) בארצות הברית, שמתווספים לדיווחים נוספים בחודשים האחרונים,  חוזי השידור המדוברים יהיו כאמור בהיקף של 76 מיליארד דולר ויתפרסו על פני אורך זמן של 11 שנים.
כידוע, ליגת ה-NBA נמצאת במשא ומתן עם מספר חברות לגבי רכישת זכויות השידור, בהן ניתן למצוא בין היתר ענקיות תקשורת מובילות כמו דיסני, ESPN, COMCAST CORP, NBC, וחוזה סטרימינג נדיר מול אמזון. אלא שכעת נודע כי ישנן 4 רשתות סופיות שיקבלו את זכויות השידור על ליגת הכדורסל הטובה ביותר בעולם - ESPN, ABC, NBC ואמזון. לפיכך, מי שתסיים את התקשרותה רבת השנים עם ה-NBA היא רשת TNT הפופולרית. 
אז איך זה יעבוד? על פי הדיווחים, החוזה מול ESPN, צפוי להיות שווה כ-2.6 מיליארד דולר בשנה. עם זאת, ESPN, שהחזיקה כמעט בבלעדיות בשידורים של הליגה, תשדר מעתה פחות משחקים מבעבר. שווי העסקה של NBC צפוי להיות כ-2.5 מיליארד דולר בשנה עבור זכויות שידור של כ-100 משחקים בשנה.
ואיך יעבוד ההסכם מול אמזון? ובכן, אמזון תשלם 1.8 מיליארד דולר בשנה, ותשדר דרך הסטרימינג שלה מספר מסוים של משחקים בעונה הסדירה ובפלייאוף, כאשר עדיין לא ברור מה תהיה הקמות, אך מדובר בבשורה של ממש, שכן אף ליגה בעולם לא מכרה עד היום זכויות שידור לחברת סטרימינג כזו או אחרת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה