טלוויזיה

מגיש ערוץ 14 מתפוצץ: "שבו בשקט, אל תפריעו"

שי גולדן נגד הממשלה: "שבו בשקט. אל תפריעו. דיברתם המון. עשיתם כלום ושום דבר מיום שהתיישבתם במשרד; כלומר, להוציא המון רעש ויח״צ עצמי. אה, ולכו אל הבוחר לבקש את אמונו. ותביאו איתכם למשפט הציבור בקלפי את כל הממשלה המחורבנת הזאת. במשפט ההיסטוריה, ממילא, שום ציוץ ושום איום לא יעזור לכם"
מערכת ice |  3
שי גולדן (צילום ערוץ 14)
האם עסקת החטופים, גם אם היא גרועה בעיני אנשים, איננה הסכם כניעה? על כך ענה שי גולדן, מגיש תכנית הבוקר של ערוץ 14 בעמוד הפייסבוק שלו, בו הוא מרבה לתקוף לאחרונה את הממשלה וגם את העומד בראשה.
גולדן כתב: ,אפשר לומר שהיא רעה לישראל. אפשר לומר שהיא מזיקה ומסוכנת, אפילו. אבל כניעה? איפה בדיוק כניעה? הרי כניעה פירושה הרמת דגל לבן והודאה בתבוסה. וגם אם צה״ל לא הכריע והשמיד את החמאס כפי שהובטח (״נצחון מוחלט״), כניעה אין כאן. תמונות ההרס מעזה ברורות. מספר ההרוגים בצד של החמאס רב. צה״ל לא שיחק סודוקו בתשעה החודשים האחרונים. הוא נלחם - ועדיין לוחם - בעוז ובגבורה, לפי התוויית הדרג המדיני, ובהיקף ובעוצמה שהורו לו לפעול. הנהגת חמאס מסתתרת במחילות וגם אם סינוואר ודף בחיים וחטופינו טרם הושבו, כניעה אין כאן".

עוד המשיך: "משונה בעיניי שאלה אשר רוממות צה״ל ולוחמינו בגרונם מוכנים עבור הצהרה פוליטית לבטל את כל הישגי צה״ל (והיו כאלה, ויש כאלה), ולשכוח את כבודם וקורבנם של הנופלים והפצועים, תוך עשיית שימוש במילה ״כניעה״. כך או אחרת: נצחון מוחלט לא יהיה כאן, זה כבר ברור; אבל כניעה? אם השרים סמוטריץ׳ ובן-גביר סבורים שעסקת חטופים פירושה כניעה, הרי שמוטב לכולנו למהר ולעזוב את הארץ שכן החמאס צפוי למשול עלינו בקרוב. זו פירושה של כניעה".
גולדן עוד כתב: "תוצאות המלחמה מאכזבות את כולם, מימין ומשמאל. ומי שהבטיח ״נצחון מוחלט״ (ובאופן מגוחך ממשיך לעשות זאת), ייצטרך לתת דין וחשבון לציבור הישראלי על הבטחה (אחת מני רבות), ללא כיסוי. אבל סיום המלחמה ללא השבת החטופים - וזו האלטרנטיבה המסתמנת בשטח ממילא, במידה והמו״מ יעלה שוב על שרטון - יהיה אסון אסטרטגי ולאומי אשר ירדוף את ישראל שנים רבות, יקרע אותה לגזרים ולקרעי קרעים, ולבטח יהיה גרוע בהרבה מהפסקת המלחמה ושיבת החטופים".
המגיש המשיך: "אז צה״ל לא נכנע. רחוק מזה. הממשלה הכושלת והריקה הזאת, אשר כולה כזב ורהב, עושה את מה שהיא עושה הכי טוב: להתקוטט מעל לראשו של הציבור הישראלי, שעה שהוא משלם את מלוא המחיר על חדלונה ההיסטורי. אם חמאס יפיל שוב את העסקה, נאלץ להתמודד עם המציאות שכרוכה בכך; אבל על ממשלת ישראל להוכיח לכל אזרחיה וחטופיה ובני משפחותיהם שהיא עשתה כל מאמץ אפשרי כדי להשיב את האזרחים והחיילים והילדים והנשים והקשישים שהפקירה ביום הנורא של השבעה באוקטובר".
הוא גם טען בהמשך: "בעיניי, התנגדות לעסקה מתוך הממשלה, היא בכלל וריאציה נוספת על בריחה מאחריות לכך שהחטופים נפלו בידי המפלצות בזמן כהונת הממשלה. ואם כבר כניעה, מר סמוטריץ׳ ואדון בן-גביר, אז היא שלכם לא פחות משל נתניהו. אתם הייתם שם כאשר הממשלה הזאת ניהלה את המלחמה הכושלת הזאת; ואם חשתם שאנו מובלים לתבוסה, מדוע לא קמתם ועשיתם מעשה? עכשיו אתם גיבורים ונחושים וימין אסלי רסמי אכבר גבר? עכשיו? איפה הייתם תשעה חודשים? צייצתם, הדלפתם, העליתם סרטונים, וכל הזמן הזה הייתם שותפים למחדל. אז התכבדו נא וקחו אחריות ועזבו את הממשלה, בלי קשר לעסקת החטופים. ואם אתם מעוניינים להישאר בה, מפחד הבחירות, לפחות אל תפריעו למהלך של השבת החטופים, גם אם במחיר סופר כואב. ובטח ובטח ובטח שאל תעזו להשתמש במילה ״כניעה״. כי אם ישראל נכנעת לשיטתכם, אז גם אתם שותפים לכניעה. ויציאה מהממשלה כעת כדי לא לתמוך ב״עסקת כניעה״, היא היבט נוסף של הצחוק שאתם עושים מהציבור כאן. זה שלא הצביע לכם. ובוודאי ובהחלט זה ששלח אתכם לממשלה".
לסיום זעם: "שבו בשקט. אל תפריעו. דיברתם המון. עשיתם כלום ושום דבר מיום שהתיישבתם במשרד; כלומר, להוציא המון רעש ויח״צ עצמי. אה, ולכו אל הבוחר לבקש את אמונו. ותביאו איתכם למשפט הציבור בקלפי את כל הממשלה המחורבנת הזאת. במשפט ההיסטוריה, ממילא, שום ציוץ ושום איום לא יעזור לכם. במשפט הזה, ההיסטוריה תעשה צדק עם האחראים לאסון שהמטתם על כולנו, בראשות נתניהו, ולצדו שורה מפוארת של אנשים, אשר גם הם לא יינקו ולא יברחו לעולם מזיכרון דברי ימי ישראל את חלקם בזוועה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בושה להנהלת 14 שהיא מחזיקה את גולדן ..
    נגה 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקהל בורח ל-15
    סגור
  • 2.
    כל הכבוד
    פנינה 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מילה בסלע
    סגור
  • 1.
    סוס טרואני
    ציון 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני לא מבין מה עושה הסוס הטרואני הזה בערוץ 14.הלו רוצים לרדת לתחתית הרייטינג.הוא עושה לאט לאטאת הדרך לשמאל
    סגור