טלוויזיה

הרשות השנייה על העתירה נגד מנכ"לית חדשות 13: "השלכות הקשות"

הרשות השנייה הגישה את תשובתה לעתירה שהוגשה לבג״ץ, נגד  מינויה של יוליה שמאלוב ברקוביץ׳ למנכ״לית חברת החדשות של ערוץ 13, וטענה כי לא יכולה הייתה להתערב: "התערבות גורם חיצוני, שהינו גוף מאסדר מטעם המדינה, הייתה מביאה להשלכות מסוכנות"
מערכת ice |  1
יוליה שמאלוב ברקוביץ' (צילום פלאש 90/ משה שי, מערכת אייס)
הרשות השנייה הגישה היום (חמישי) את תשובתה לעתירה שהוגשה לבג״ץ, על ידי ארגון העיתונאים והעיתונאיות בישראל וועד העובדים בחברת חדשות 13, בדבר מינויה של יוליה שמאלוב ברקוביץ׳ למנכ״לית חברת החדשות של ערוץ 13. 
בתשובתה ציינה הרשות השנייה כי: "מעולם לא נדרשה הרשות השנייה לחרוג מהגבולות הברורים שקבע המחוקק בנוגע ליכולת התערבותה בנשוא העתירה, לקעקע את העיקרון המרכזי של "שמירה על עצמאות חברת החדשות", ולהתערב בענייני ניהולה של חברת חדשות בישראל ובמינוי מנהלה, כל זאת תוך התעלמות מהשלכותיה הקשות והמסוכנות של התערבות גורם חיצוני, שהינו גוף מאסדר מטעם המדינה״. 
עוד ציינה הרשות, כי: ״הן ההסדר החיובי שבחוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, תש"ן-1990 ("החוק" או "חוק הרשות השנייה") והן ההסדר השלילי שבהוראות רישיון חברת החדשות, בעניין מינוי מנהל חברת החדשות, קובעים בכוונת מכוון מנגנון ברור וחד משמעי, שנועד למנוע את אפשרות ההתערבות של הרשות השנייה בענייני ניהול דירקטוריון חברת החדשות ככלל ומינוי מנהל חברת החדשות בפרט״. בנוסף, טענה כי: "דרישת העותרים "להתערבות כדי למנוע התערבות" הינה עתירה הסותרת את עצמה בכל אחד מנדבכיה".
הרשות מדגישה כי: ״יוצא אפוא, שדווקא בקשת העותרים להתערבות מצד הרשות בהליכי המינוי של מנהל חברת החדשות מהווה פגיעה ברורה וודאית בעצמאות וחופש הפעולה של חברת החדשות ואורגניה המוסמכים, בניגוד להוראות החוק המסדירות עניין זה ותכליתן, על ההשלכות המסוכנות שלה".
לסיום נמסר: "התערבות המאסדר בהחלטת הדירקטוריון תפתח את השער לראשונה להתערבות באופן ניהולו ותפקודו. בהקשר אחרון זה וכפי שמצוין בעתירה עצמה, יש לזכור כי מנהל חברת החדשות נושא גם בתפקיד העורך הראשי.  אין זה "מדרון חלקלק", אלא זוהי תהום פעורה אליה מבקשים העותרים לגרור את חברת החדשות״.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מאחל הצלחה מלאה ליוליה שמאלוב ברקוביץ'
    יוסי סימון 07/2024/04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מאחל הצלחה מלאה ליוליה שמאלוב ברקוביץ'!
    סגור