טלוויזיה

גאווה כחול לבן: היוצר הישראלי רושם הישג ענק בהוליווד

כבוד ליוצר ישראלי בהוליווד: הסרט "האיש שהציל את האינטרנט בעזרת חמנית", בהפקתו ובביומו של אורי ירדני,  זכה בתואר "בחירת הקהל" בתחרות הסרטים העלילתיים היוקרתית של פסטיבל הסרטים Dances With Films
מערכת ice |  2
הוליווד (צילום Queryzo. grauschleier entfernt, stromkabel entfernt, farben kr?ftiger)
כבוד ליוצר ישראלי בהוליווד: הסרט "האיש שהציל את האינטרנט בעזרת חמנית", בהפקתו וביומו של אורי ירדני,  זכה בתואר "בחירת הקהל" בתחרות הסרטים העלילתיים היוקרתית של פסטיבל הסרטים Dances With Films. הסרט זכה לכבוד גדול כשהבכורה העולמית, הוקרנה בתיאטרון הסיני האייקוני בהוליווד, בנוכחות קהל רב ובכירים מעמק הסיליקון. חברת רד קייפ תפיץ את הסרט בישראל בהמשך השנה.
הסרט, בבימויים של אמיל בן שמעון ואורי ירדני, מגולל את סיפורו האמיתי של היזם האמריקאי רוב ראיין. בעידן של סטיב ג'ובס וביל גייטס, היה יזם שלישי ששינה את פני התעשייה. ראיין זיהה את הפוטנציאל של ה WWW המדשדש שעמד לפני קריסה והצליח להצילו ולייצר פלטפורמה שמקשרת אוכלוסיות שלמות ומחוללת מהפכה בחיי כולנו.
מהמטבח הביתי שלו ומהגרז', הוא הקים חברה טכנולוגית שהצליחה לפתוח את הדלת למיליארדי משתמשים ולחברם לקהילה אחת גדולה. כעבור זמן קצר החברה שהקים עשתה את האקזיט הגדול מעולם בתחום ההייטק - 24 מיליארד דולר, (שיא שהחזיק עשרות שנים ועד היום נחשב מהגדולים בהיסטוריה). את הפיצוח של המשימה השיג רוב ראיין באמצעות תהליך מיוחד, שמכונה בפיו "קוד החמנית". תפיסה שהפכה למקובלת בחברות רבות בעולם. 
סיפורו הוא גם סיפורה הדרמטי של אשתו, שהקריבה רבות למענו ונאלצה להתמודד יחד עמו בדילמות מורכבות. לסרט זוהי זכייתו השנייה במסעו בארצות הברית. מוקדם יותר זכה בפרס הזהב בפסטיבל הסרטים הבין לאומי של יוסטון והוזמן לפסטיבלים בניו יורק.  
אורי ירדני סיפר: "העובדה שהקהל בחר בסרט שלנו, כסרט העלילתי האהוב עליו בפסטיבל, מוכיחה שכאשר מספרים סיפור טוב, אמיתי, גם ללא אפקטים קולנועיים וטריקים, על נושא שמעסיק כל אחד מהצופים, הקהל יתחבר אליו".
"זהו סרט על היחסים המורכבים בין בני אדם לבין עצמם, ובין בני אדם לטכנולוגיה. הסרט אינו בא רק לבדר, אלא גם לתת לכל אחד מהצופים מתנה לחיים - כלי אמיתי וישים לאנשים אמיתיים ולא מושלמים. זה סיפור שנוגע לעבר , להווה ולעתיד של כולנו".
אורי ירדני מקדיש את הפרס לאשתו אירית שעיצבה את פס הקול (צילום: יח"צ)
בן כליפי מרד קייפ, מסר: אנו גאים ביצירה של אורי. סיפור פשוט של תשוקתו של אדם, מרדף אחר חלום, וההחלטות של מה אדם מוכן להקריב כדי להגשימו ומה המחיר שיהיה עליו לשלם.  אנו מאד אוהבים קולנוע הפותח בפנינו רגעים היסטוריים, שהשפיעו על חיינו ולא ידענו עליהם. ברכות לאורי על זכייתו.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אורי ירדני יודע לספר סיפורים
    משה 07/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאז ומתמיד ובשילוב של פלטפורמות שונות יודע אורי לספר סיפורים כל הכבוד !
    סגור
  • 1.
    הילד החולם
    לאה 07/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אורי ירדני ילד שחולם ומגשים בגדול.שאפו ענק!!
    סגור