טלוויזיה

דרמה בחדשות 13: המגיש הבכיר במתקפה על הדוברת החדשה

מתן חודורוב שהצטרף ל'דוברות והסברה חדשות 13' כתב מיד הודעה תקיפה מאוד שגרמה לכך שהדוברת החדשה תסגור את הקבוצה להודעות שאינן של אחד המנהלים ואף נכנסה בחודורוב בחזרה על דבריו נגדה: "שימו לב לאן הולך הכסף של ערוץ 'בקשיים ובקיצוצים'"
מערכת ice |  2
חדשות 13 (צילום מסך רשת 13)
אין ספק שהשבר בחדשות 13 הוא כל כך גדול שגם קבוצת וואטסאפ יכולה להיות כר פורה להתגוששות בין הכתבים לבין ההנהלה. ראשי חדשות 13 עומדים בלב הסערה בימים האחרונים, מאז מינויה של יוליה שמאלוב ברקוביץ' למנכ"לית החדשה במקומו של אור צלקובניק. לאחר שליבנת נזרי מונתה לדוברת הרשמית של הערוץ, קבוצה שפתחה בוואטסאפ מיד הניבה עימות גדול.
מתן חודורוב שהצטרף לקבוצת הוואטסאפ 'דוברות והסברה חדשות 13' כתב מיד הודעה תקיפה מאוד שגרמה לכך שהדוברת החדשה תסגור את הקבוצה להודעות שאינן של אחד המנהלים ואף נכנסה בחודורוב בחזרה על דבריו נגדה.
 
חודורוב כאמור טען: "שלום לכל משתתפי הקבוצה, עוד לפני שנכתבה ההודעה הראשונה קיבלתם אחלה אייטם: שימו לב לאן הולך הכסף של ערוץ 'בקשיים ובקיצוצים' - שכירת אשת יח"צ חדשה למנכ"לית הבלתי כשירה, יוליה שמאלוב ברקוביץ' בעוד מינויה תלוי ועומד בבג"ץ".
הוא המשיך וכתב בחריפות: "זאת כשהדוברת הפנימית טל זרביב ביצעה עד כה את המשימה במסגרת תפקידה בחברת החדשות. אני בטוח שמיד יוצגו כאן בשקיפות עלויות ההתקשרות וסיבותיה, שאינן קשורות בשום צורה למניסיות להאבק בוועד העובדים באמצעות דוברות פרטית. ברכות חמות להנהלה על ההישג העיתונאי והגיוס החשוב".
נזרי כתבה בהמשך לדבריו: "מתן שלום. אנחנו כדמויות מעריכים אחד את השני וככה זה יימשך מהצד שלי. הקבוצה נועה להפצה בלבד ואין לי בעיה שתרשמו בינתיים, אבל היא תסגר רק להפצה. נא לדייק תמיד בעובדות".
כזכור, נזרי, לשעבר דוברת כרמל שאמה הכהן, מצטרפת לחדשות 13 בצל הסערה התקשורתית סביב מינויה של יוליה שמאלוב ברקוביץ' לתפקיד המנכ"לית. בתחילת השנה חשפנו ב-ice כי חברת הכנסת לשעבר, ויו"ר הרשות השנייה לשעבר, יוליה שמאלוב ברקוביץ', התמנתה ליועצת ברשת 13. שמאלוב ברקוביץ' לא הגיעה בימים האחרונים, אלא עוד בתקופת המנכ"ל הקודם יורם אלטמן, ומדובר בחלק ממהלך כולל של ייצוב הערוץ בכל הקשור לגזרת הרייטינג, וכמובן חזרתה של רשת 13 למסלול של יציבות.
לאחר עזיבתו של אור צלקובניק בעקבות הקיצוצים בערוץ, כמו גם גזרת הרייטינג של החדשות שלא התרוממה, מונתה לפני 10 ימים שמאלוב ברקוביץ' למנכ"לית חברת החדשות של רשת 13.
מאז מינויה מנהלים עובדי חדשות 13, בהובלת העיתונאים הוותיקים, מאבק עיקש נגד מינויה.  מתן חודורוב, הפרשן הכלכלי הבכיר של הערוץ, כתב בטור מיוחד ל-ice: "משהו רע במיוחד, שחורג בהרבה מסכסוך פנימי בערוץ שבו אני משדר, קורה עכשיו ב"חדשות 13", וחובתי להרים את הדגל: ח"כית לשעבר, בעלת קשרים פוליטיים ענפים שהתמודדה בפריימריז, זו שמונתה בידי חברי הדירקטוריון שמינתה, מי שנושאת על גבה קופת שרצים של התבטאויות מיזוגניות קשות מן העבר – דווקא היא נבחרה בשבוע שעבר ע"י "ועדת איתור" לאחד התפקידים הרגישים ביותר בתקשורת הישראלית".
עוד הוסיף חודורוב: "זהו מצב שיוביל בוודאות להתמוטטות הארגון ולבריחה המונית משורותיו. גם אם נציגיו של לן בלווטניק עדיין מסרבים להודות בטעותם, אנחנו כאן כדי להגן פעם נוספת על עקרון העצמאות והמקצועיות בערוץ שיקר לנו כל כך".
במרץ השנה מינה המנכ"ל דאז אור צלקבוניק את טל זרביב מנור לתפקיד רכזת הכתבים של המערכת ודוברת חדשות 13, במקומה של ירדן דאידה. עתה, לחדשות 13 מונתה דוברת במשרה מלאה, ולתפקיד נכנסת יד ימינו לשעבר של כרמל שאמה הכהן, ליבנת נזרי.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אנרכיה
    לי 06/2024/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כתבי הערוץ ובניהם חודרוב אנרכיסטים חושבים שכל יעשה כדברם .הם הקובעים הם השולטים.הם קובעי המדיניות ..מציעה להם עוד סיבה לשרוף פה את הכבישים להדליק אבוקות ..חבורה של בזיונרים
    סגור
  • 1.
    מי זה הזוטר ?
    פרשן כלכלי בכיר 06/2024/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עוד אחד מנערי שוקן חוקן?
    סגור