טלוויזיה

מגיש ערוץ 14 חושף: "כך נחרבות ונהרסות חברות"

גולדן הסביר את התיאוריה לפיה קיצוניות משני הצדדים מאזנת אחת את השנייה וגורמת לתגובת נגד קיצונית מהצד השני: "ככל שהמטוטלת נעה קיצונית יותר לצד אחד, כך היא תזנק חזרה בחזרה בתנועה קיצונית לכיוון ההפוך"
מערכת ice |  1
שי גולדן (צילום ערוץ 14)
העיתונאי שי גולדן מערוץ 14 חשף בפוסט ארוך בדף הפייסבוק האישי שלו את תובנותיו המפחידות לגבי התהליכים המסוכנים שעלולים להוביל להתפרקות חברתית וממשלתית בישראל ובמערב כולו.
"תנועת המטוטלת של ההיסטוריה לא מכזיבה לעולם", כתב גולדן והסביר את התיאוריה לפיה קיצוניות משני הצדדים מאזנת אחת את השנייה וגורמת לתגובת נגד קיצונית מהצד השני. "ככל שהמטוטלת נעה קיצונית יותר לצד אחד, כך היא תזנק חזרה בחזרה בתנועה קיצונית לכיוון ההפוך".

גולדן הצביע על הבחירות לפרלמנט האירופי כדוגמה לכך. "התדהמה שמקבלת אירופה מהתוצאות היא דוגמה לאותה עצימת עיניים שמאפיינת את המערב בעשורים האחרונים", טען. לדבריו, ככל שהפרוגרסיביות הקיצונית השתלטה על המערב וגררה אותו למחוזות "הזויים", כך עכשיו מגיעה תגובת הנגד הקיצונית של הימין והפאשיזם.
אך גולדן לא הסתפק בהתבוננות על אירופה, והפנה את חיצי הביקורת גם כלפי הבית. "בן-גביר הוא ריאקציה לשמאל הפוסט-ציוני, והשמרנות הדתית באה לאזן את החילון", קבע. לדבריו, מחאת קפלן מול נתניהו ותגובת מצדדיו רק ממחישות עוד יותר את הקיטוב וההידרדרות.
בסיכום דבריו, גולדן התריע: "ככה נחרבות חברות, ככה נהרסות מדינות, ככה פורצות מלחמות. ככה עולים היטלרים וסטאלינים לשלטון". הוא קרא להפסיק את המהלכים הקיצוניים והתקיף משני הצדדים והזהיר: "עכשיו הבחירה ההיסטורית בפני כל ישראלי להחליט על מה הוא מוכן לוותר - על הצדק הקדוש שלו או על עתיד ביתו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גולדן הוא Controlled opposition תקשורתי, תתבגרו כבר. (ל"ת)
    D.J 06/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור