טלוויזיה

מגיש ערוץ 14 במתקפה חריפה: "אתם טיפוסים מתאבדים"

שי גולדן במתקפה על ראש הממשלה: "זה היה המשל על ד״ר נתניהו. וגם על כל מיני אנשים שבעיניהם זו זכות גדולה להיות חולה במחלה מסכנת חיים, כל עוד דוקטור ביבי מטפל בהם. רק בריאות שתהיה לכולנו. בריאות הגוף. והנפש"
מערכת ice |  3
שי גולדן (צילום ויקיפדיה)

לא בפעם הראשונה המגיש של ערוץ 14 שי גולדן, משמיע ביקורת קשה וחריפה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, הפעם בדרך המשל, כשהוא מדמה את רוה"מ לרופא ואת המדינה לחולה, בדף הפייסבוק שלו. 

גולדן פתח וכתב: "נאמר שיש לכם רופא משפחה. ואתם אוהבים אותו וסומכים עליו. אבל אז מתברר שהוא החמיץ את אי ספיקת הכליות שלך; ואת לחץ הדם הגבוה; ואז את הסוכר שלך שמשתולל. ולקינוח: את סרטן המעי הגס שהתחיל מחסל אותך במהירות. מה תעשו? תישארו נאמנים לרופא, רק כי הוא הרופא האהוב עליכם, או שתחליפו? תמשיכו ללכת רק אליו, ולהסתמך על אבחנותיו, גם כשתהיו כבר עם רגל וארבע אצבעות בתוך הקבר? אם זה מה שאתם בוחרים לעשות, יש לי עצה בשבילכם: תשלחו לרופא הזמנה ללוויה שלכם".
 



עוד כתב: "ואם אתם לא בוטחים ולא רוצים לתת סיכוי לאף רופא אחר בעולם לאבחן אותכם ולטפל בכם (״אין אף אחד אחר! רק הוא מסוגל!״, כלומר: גם כשהוא לא מסוגל בוודאות), אז המחיר של מוות הוא מחיר ראוי לשלם בעיניכם, וכל זה בגלל שלא מצאתם אף רופא אחר, אז עדיף בעיניכם למות בידי הרופא הזה. כן? ובכן: זו לוגיקה מאד משונה. ולגבי הטענה שלא מחליפים רופא באמצע טיפול, אשר בוודאות יהרוג אותכם, ובכן: גם הלוגיקה הזאת לא מקדמת את סיכוייכם לחיות. מה כן? אתם בהחלט אנשי עקרונות. ובלווייה שלכם כולם יעופו על הצד הזה באישיותכם".

גולדן לא עצר: "ולגבי הטענה שהלבורנטית טעתה; שהאחות במכון מור הפריעה לו לנתח את תוצאות הבדיקות; ושמנהל קופת החולים מתנכל לו, ובגלל כל אלה שמפריעים לו לטפל בכם, הוא נכשל. ואתם מתים. אז מה, אין שלב שבו אתם אומרים לעצמכם: ״אם כולם מפריעים לו לעבוד, אולי כדאי לי לעבור למישהו שמסוגל לעבוד?״ וגם, האם אין שלב שבו אתם אומרים לעצמכם: ״באמת? כולם מפריעים לו? הוא רופא מושלם, וכולם אשמים בזה שאני גוסס, מלבדו. כי הוא מושלם״. ואז אתם מתים. צודקים, אולי. אבל דפוקים על כל הראש".
המגיש של ערוץ 14 טען: "ועומדת כמובן האפשרות שאתם בכלל סוברים שהטיפול שקבלתם מושלם, ולא זה בלבד שהרופא שלכם לא נכשל - כי אם בכלל הציל את חייכם בטיפול המדהים שלו, אז תמותו, ואז ייקברו אותכם בחצר של בית החולים הפסיכיאטרי. יען כי אתם לוקים בהיעדר כל בוחן מציאות סביר. ״אבל תביא לי שם של רופא אחד אחר. אחד! שם אחד!״ אם הנתון הקבוע במשוואה הוא שהרופא הזה הורג אותכם, השאלה אינה מי יחליף את הרופא שלכם, אלא כמה מהר את מסוגלים לעזוב אותו, לפני שיהרוג אותכם. אתם תמצאו רופא אחר. ובמקרה הכי גרוע - הוא יהיה גרוע כמו הרופא הכושל שלכם; אבל יש גם אפשרות שהרופא החדש יהיה יותר טוב. כך או אחרת, ומה שבטוח, הוא שהרופא הנוכחי שלכם הורג אותכם. זה נתון קבוע".
לסיום הסביר: "אני הייתי מנסה לשנות את המשוואה שתוצאותיה ידועות, ולהחליף בה את הגורם שבוודאות מקצר את חייכם. הרופא שלכם. מקסימום: תמותו. אבל את זה כבר יש לכם ממילא. מה, לא תנסו לעשות שינוי? המוות עדיף על שינוי? אם כן: אתם אוהבים את הרופא שלכם, או מפחדים לעזוב אותו, יותר מאשר אתם מפחדים לאבד את חייכם, או אוהבים את החיים. ובקצרה: אתם טיפוסים מתאבדים. זה היה המשל על ד״ר נתניהו. וגם על כל מיני אנשים שבעיניהם זו זכות גדולה להיות חולה במחלה מסכנת חיים, כל עוד דוקטור ביבי מטפל בהם. רק בריאות שתהיה לכולנו. בריאות הגוף. והנפש".

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כל מילה בסלע, אין דרך יותר טובה לתאר (ל"ת)
    ימין שפוי 06/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 2.
    גולדן אתה גדול!!!
    ימני שפוי 06/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סוף סוף מישהו עם שכל אומר את האמת. מה שאני אומר כל הזמן. זה לא השאלה אם ביבי או לא ביבי, אלא השאלה למה ללכת עיוורים אחרי בן אדם אחד כשהמציאות מתפוצצת בפנים???
    סגור
  • 1.
    נכון, עדיף פי כמה דר בן גביר או דר בן ארי (ל"ת)
    ניר 06/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור