טלוויזיה

פאולה רוזנברג מדברת לראשונה: "פחדתי שהאוטבוס יתפוצץ"

המגישה זועמת: "מצחיקה אותי הטענה שאי אפשר לגייס בכפייה. וואלה, לפי ההיגיון הזה, צריך לשאול כל חייל וחיילת אם הם מתגייסים מרצון ולתת לכל חייל וחיילת אפשרות ללמוד לימודים חיוניים... אז וואלה, אם נשאל כל חייל וחיילת אם הם מעדיפים לשרת בצבא או ללמוד פיזיקה ומתמטיקה על חשבון המדינה ולקבל קצבה לכל התקופה"
מערכת ice | 
פאולה רוזנברג (צילום יוטיוב/ כאן 11)
רגע אחרי שדווח כי פאולה רוזנברג ובעלה ליאון כבר לא חלק מלוח השידורים של קשת 12, המגישה התייחסה אמש (שני) לשיח על כפיית גיוס על הצעירים החרדים. בפוסט באינסטגרם דיברה על חשיבות השוויון בנטל, כולל אפליה לכאורה דווקא נגד חילונים.
תחילה רשמה: "כשהתגייסתי לא שאלו אותי אם אני מעדיפה להעניק בהתנדבות ארבעה חודשי קורס קדם צבאי ואחר כך לשרת שלוש שנים. זה היה ברור שאין זכות בחירה, באותן שנים נסענו לבסיס תוך כדי פיגועים משוגעים באוטובוסים. לכן השתמשתי בכסף שחסכתי ממלצרות לפני הצבא כדי לנסוע מדי פעם במונית, כשממש פחדתי שהאוטובוס יתפוצץ".

היא המשיכה: "למה אני מספרת את זה? לא כדי להתגאות או להתקרבן חלילה. פשוט מצחיקה אותי הטענה שאי אפשר לגייס בכפייה. וואלה, לפי ההיגיון הזה, צריך לשאול כל חייל וחיילת אם הם מתגייסים מרצון ולתת לכל חייל וחיילת אפשרות ללמוד לימודים חיוניים... אז וואלה, אם נשאל כל חייל וחיילת אם הם מעדיפים לשרת בצבא או ללמוד פיזיקה ומתמטיקה על חשבון המדינה ולקבל קצבה לכל התקופה - חושבים שאף אחד לא יסכים? לא רק פיזיקה ומתמטיקה".
עוד הסבירה: "יש נחיצות גדולה גם בפסיכולוגים ורופאים ועובדים סוציאלים ומורים ומורות. אם כבר אז כבר. בואו נשאל כל חיילת וחייל בבקו"ם אם הם מעדיפים ללמוד ולקבל דמי כיס או להתגייס להילחם. בואו נבדוק אם הפורמט הזה עובד".
לסיום טענה: "כנראה שלילדה המתלהבת והמורעלת שהייתי בגיל שמונה עשרה, שהאמינה בתמימות שכולם תורמים ככל יכולתם ואין כזה פער בנטל, זה לא היה משנה את המסלול הצבאי, אבל יש לי הרגשה שלפחות חלק מילדי וילדות הדור הנוכחי קצת פחות נאיבים וקצת פחות סאקרים ודורשים בצדק חלוקה הוגנת בנטל. אז תנו לכולם לבחור או לאף אחד. פשוט מאוד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה