טלוויזיה

בזכות הריאליטי החדש? רשת 13 חוזרת לטפס ברייטינג

רשת 13 הציגה בימים האחרונים רצף של נתוני רייטינג חזקים שנוגעים למגוון של תוכניות, וכל זה עוד לפני שהאח הגדול התחילה את שידורי העונה ה-14. האם קרב הרייטינג שהיה נראה אבוד חוזר למסך?
שירה יום טוב |  3
יקי רייסנר ושרה פכטר, "ווארט" (צילום רשת 13 צילום מסך)
רשת 13 השיקו בשבוע את הריאליטי שידוכים החדש שלהם. קצת ניחוח של חתונה ממבט ראשון המצליח מאוד של קשת 12 שבדרך לעונה השביעית, עם התמקדות בעולם השידוכים החרדי. אמנם ברשת 13 נעשים מאמצים גדולים להכניס פורמטים חדשים שיביאו חזרה את קהל הצופים, אך דווקא הפעם בלי מימון של טיסות הפקה ומשימות, ייתכן שבשילוב עם לוח השידורים החדש יצליחו לפצח את הדרך למעלה טבלת הרייטינג.
לרשת 13 כבר יש פורמט שידוכים לא מגזרי, "אהבה חדשה" שמנחה מאיה וטרהיימר, והחזיק בנתון ממוצע מול תוכניות הדגל קשת 12. הפעם מדובר בפורמט נטול "סלבס", ומי שמובילים את תהליכי השידוך הם שדכנים אמיתיים, שעוסקים בכך במגזר החרדי ביומיום. את הפרונט בתוכניות מובילים שניים יחד, בדומה לחתונמי: יקי רייסנר, יזם נדל"ן ומפיק קולנוע שמגיע לפריים טיים אחרי שרשם הצלחה רבה עם סרטו "בחורים טובים", שכבר המשיך להפקת סרט המשך. הוא מוביל את התוכנית לצידה של שרה פרכטר, עיתונאית וסופרת חרדית.
עד לפרק של אתמול (שני) הפורמט הציג שני נתונים: 9.7% לפרק הפתיחה ו-7.7% לפרק השני. עבור רשת 13 מדובר בנתון טוב ביחס לתקופה, ואם הנתונים ימשיכו בקו הזה אפשר לומר שמדובר בהצלחה. נתון נוסף שאפשר לבחון מול ווארט הוא הנתון של מאסטר שף אתמול, שאמנם מדובר בנתון מנצח אך ביחס למאסטר שף, מדובר בירידה קלה בנתונים.
אתמול שודר פרק שלישי לפורמט ונתוני הצפייה שהצליח לגרוף היו אפילו גבוהים יותר מפרק ההשקה, עם 10.3 נקודות רייטינג. בקשת 12 ניצחו עם "לנצח את הזמן" של חיים אתגר, אך תוך צמצום פער של רשת 13 מול נתון של 12.8 לאתגר, נתון שנחשב נמוך לפריים טיים בקשת 12. 
מאחורי המסך, גם הצפיות בפרקים בדיגיטל של רשת 13 לא רעות, עם 350 אלף צפיות בשני הפרקים הראשונים של התוכנית עד כה. לצד זאת, העובדה שנתוני הצפייה הלינארית רושמים מגמת עליה בשלב זה של השידורים, מעיד על פוטנציאל הצלחה משמעותי להמשך אם כי ברור שתמיד יש מקום השפעה משמעותי לתוכנית שמתחרה על הצופים בקשת 12. 
נראה שרשת 13 הלכו על הימור נכון. הקטגוריה של ריאליטי שידוכים התמקמה כאחת המצליחות של התקופה, אך לעומת הפקות אחרות, כאן נדרשים פחות תקציבים כדי להפוך לפורמט, בייחוד בגלל שבעצם מדובר בפורמט אמיתי שרק כינסו אל מול מצלמות.
הישג משמעותי נוסף לרשת 13, הוא ההעפלה למקום השני בטבלת הפריים טיים, כשבחודשים האחרונים עכשיו 14 מובילים לא פעם ומדיחים את רשת 13 עם תוכניות עתירות תקציב למקום השלישי בטבלה, ולעיתים אף למקום הרביעי, אחרי כאן 11. זה קורה לא רק בזכות ווארט, בימים האחרונים שודר תחקיר "המקור" שעוסק במירי רגב והצליח לעורר סערה ולהעמיד נתונים חזקים. יוצא שרשת 13 שומרת על רצף נתונים גבוהים לראשונה מזה חודשים ארוכים, וסופסוף חוזרים להרגיש תחרות אמיתית ברצועת הפריים טיים.
נציין גם שטיימינג ההשקה מעולה לרשת 13, כך שחלק מהפרקים ישודרו אחרי השקת האח הגדול שמקפיץ את רצועת הפריים טיים של רשת, מה שיכול לתרום צופים בפריים טיים גם בערבים בהם האח הגדול לא משודרת. כך או כך התקופה הקרובה תהיה מעניינת במיוחד בטלוויזיה המסחרית, והתחרות לא תהיה פשוטה מול קשת 12 שמשיקה מחר (רביעי) את "רוקדים עם כוכבים", מ-3 תוכניות הריאליטי הנצפות בישראל, וכשעל הפרק המירוץ למיליון ו"הבוגדים".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    טיפוס ברייטינג
    דודו טל 05/2024/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אגב תמיד 13 הייתה מעל כולם אך גם כן חלש האחרים יותר חלשים למה סירטי קולנוע לא מביאים אני אגב בהוט מעל שנה ולא ראיתי סרט מעולם אני רק ב13 חדשות תוכניות לא בקושי עם השידוכים נחמד ועכשיו האח הגדול אה וכוווול פקין אקספרס ראיתי גם בחוזרים גם מוקלטים קאטצ אם. בהוט.
    סגור
  • 2.
    מטופש. ממש לא. (ל"ת)
    שמי 05/2024/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    הוורט הזה חמוד לאללה (ל"ת)
    רועי 05/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור