טלוויזיה

מאסטר שף מאחורי הקלעים: כמה מנות אוכלים השופטים ביום?

העונה ה-11 של תוכנית הבישול, צולמה לאורך חצי שנה בגלל מלחמת חרבות ברזל שגרמה לדחיית הגמר. 2,446 מתמודדים נרשמו לעונה, המבוגרת ביותר בת 86
שירה יום טוב |  4
מאסטר שף עונה 11 (צילום רונן אקרמן)
מאסטר שף פתחה השנה את עונתה ה-11 לפני כחודש ולמרות הסיכון לשחיקה בקרב הקהל, במיוחד לאור נתונים בינוניים שזכתה להם עונת העשור, דווקא השנה עם כמה שינויים מעניינים ושדרוג משימות, נראה שהקהל חוזר לצפות באדיקות. כעת, רגע לפני שמכריזים על הנבחרת הרשמית של העונה, כמה עובדות מעניינות על צילומי העונה האינטנסיביים, וכמה מנות אוכלים השופטים ביום צילום אחד?
העונה צולמה לאורך חצי שנה אך לא ברצף, בשל מלחמת חרבות ברזל שהתחילה רגע לפני הגמר. בעקבות כך העונה כולה שצילומיה החלו בקיץ, צולמה לפני החגים, והגמר נדחה וצולם בסופו של דבר  בדצמבר 2023.
שלב האודישנים, שכלל את הדו קרבים ומשימת כניסה התפרסו על 13 הפרקים הראשונים של העונה. בפועל, האודישנים צולמו במהלך 5 ימי צילום, ובכל יום צילום שפטו השפים כ-11 דו קרבים, כאשר המשמעות היא טעימה של כ-33 מנות ביום(!).
 
השנה ניכרת עליית מדרגה באופי המשימות וברמת האתגר, ונראה שמדובר בתפנית מעניינת שמביאה איתה עניין מיוחד בתוכנית עם נתוני רייטינג חזקים שעולים אפילו על עונת העשור החגיגית כאשר פרק הפתיחה עם 19.7%, ונתון שיא של 20.5% בפרק 7 בסך הכל עומד ממוצע הרייטינג של העונה על 17.9%, כאשר בשנה שעברה נגמרה עונת העשור עם ממוצע של 15.8%. 
נראה שחלק מהקרדיט כאן מגיע לצוות הקריאייטיב בניצוחה של דורית גבירצמן העורכת הראשית, שאחראים על המצאת המשימות המעניינות, מדו קרב חומרי הגלם ואתגר הטרנדים שמתכתב עם קהל הצופים הצעיר.
בפרקים הקרובים יעברו סינון נוסף של המתמודדים שעברו את שלב הכניסה, ולאחר גיבוש הנבחרת יתחילו משימות הפס המוכרות, עליות למרפסת ומשימות הדחה. בשלב הנבחרת שהוא למעשה השלב המשמעותי והמרכזי בעונה, צולמו כ-2 משימות ביום צילום אחד, כאשר בכל יום צילום של התוכנית עומלים כ-100 אנשי צוות מההפקה מאחורי הקלעים.
גם כדי להגיע למעמד הבישול מול השופטים באודישן, המתמודדים עוברים סינון קפדני. 2,466 בשלנים ובשלניות נרשמו לעונה, ורק עשרות מהם הגיעו לבשל מול רביעיית השופטים.
מתוך כלל הנרשמים להשתתפות בעונה,  1,529 נשים ו-1,080 גברים. הבשלן הכי צעיר שנרשם בן 18, והבשלנית הכי מבוגרת שנרשמה - בת 86. המקום הכי צפוני שלוהק ממנו בשלן – נווה אטי"ב. המקום הכי דרומי – אילת, שכבר הספיקה לשריין מקום בנבחרת עם ניצחונה של אבישג פארי במשימת ה"5 קרב", הסינון האחרון לפני הנבחרת. המקצוע שהגיעו ממנו הכי הרבה בשלנים – מורים ומורות.
פרק נוסף של מאסטר שף ישודר במוצאי שבת לאחר חדשות סוף השבוע.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אולי די
    מישהו 1 04/2024/04
    הגב לתגובה זו
    1 2
    לא מעניין !!יש מלחמה!! חטופים!! הרוגים!! פצועים!!צאו מהסרט !!
    סגור
  • 3.
    בושה לחברה בישראל שיש רייטינג להבלים (ל"ת)
    אפרת 04/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    בערקית אומרים זקנבות
    אילן 04/2024/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אסור לראות את התכנית כמו הגוים בשר וחלב זקנבות
    סגור
  • 1.
    מאסטר לא מדגדגת את משחקי השף
    טובי 04/2024/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא באיכות לא ברמת הבישול לא ברמת המתמודדים ובטח ובטח לא ברמת השופטים!!! אהרוני וחיים כהן עוד איכשהו נסבלים השניים האחרים זה פשוט בושה לענף הטבחות והבישול
    סגור