רייטינג

רייטינג: זו הסיבה לעיכוב החריג בקבלת הנתונים ומתי יתקבלו?

אתר ice מציג בפניכם את נתוני הרייטינג כל יום באותה שעה, אך בעקבות תקלה טכנית חריגה חל היום עיכוב בהעלאת הנתונים לתוכנה. מוועדת המדרוג נמסר: "התקלה טופלה ובדקות הקרובות יישלחו הנתונים"
יהודה לוינגר |  5
רייטינג (צילום shutterstock)
נתוני הרייטינג היומיים הרשמיים של ועדת המדרוג, העולים מדי יום באתר ice, מתעכבים היום (רביעי) בעקבות תקלה חריגה ולא שכיחה.
העיכוב בהפצת נתוני הטלוויזיה מגיעים על רקע תקלה שהתגלתה על ידי ועדת המדרוג בשלב העלאת נתוני הרייטינג לתוכנה. זאת אומר: הנתונים נמשכו ורוכזו כרגיל, כמדי יום, מהבתים המשתתפים בפאנל, אך העלאתם לתוכנה התעכבה היום.
מהוועדה למדרוג נמסר "תהליך משיכת הנתונים מהבתים המשתתפים בפאנל בוצע כהלכה ללא תקלות, ובשלב הסופי של העלאת נתוני הרייטינג לתוכנה נתגלתה בעיה שכעת מטופלת. התקלה טופלה עתה ובדקות הקרובות יישלחו הנתונים".
נכון ליולי 2024, בוועדת המדרוג בראשות רוני ארן, רושמים הישג לא מבוטל שכלל ערוצי הטלוויזיה נכללים כחברי וועדה בוועדת המדרוג. כאשר גם הערוץ החדש בעברית i24NEWS הצטרף מייד עם השקתו בישראל החודש.
איך מודדים את הרייטינג? נכון להיום יש בישראל מעל 700 בתים (משקי בית) שהם מדגם מייצג של תושבי ישראל בעלי מקלטים. המדגם נקבע על בסיס סקר כינון שהוא סקר מקיף שנערך בקרב אלפי בתים בישראל ובודק מספר רחב של משתנים כגון מספר הנפשות בבית, מספר החדרים, כמה מחשבים בבית, כמה מכשירי טלוויזיה, רמת ההשכלה של בני הבית, חלוקה גיאוגרפית, דמוגרפית ועוד. כך נוצר דאטה בייס ענק מקרב 4,500 מסוקרים כל שנה, במשך 30 שנה. בכל פעם שמשתנה נתון מסויים בסקר הוא חל גם על הפאנל וזאת כדי להגיע הכי קרוב שאפשר לייצוג נכון של האוכלוסייה בישראל.
בעת שקמה הוועדה היה גודל הפאנל 350 בתים. לאורך השנים הוגדל מספר הבתים העומד כיום על מעל 700, שהוא המספר המקובל במדינות בסדר גודל של ישראל, כמו אוסטריה למשל. מי שמנהלת את הפאנל, היא חברת קנטאר מדיה - חברה בינלאומית ענקית שמודדת באותה השיטה את הרייטינג ב-25 מדינות באירופה ובהן בריטניה ורוסיה, 24 מדינות באסיה ובהן סין ויפן ובנוסף קנדה וחלק מארצות הברית. קנטאר זכתה כמה פעמים בישראל במכרז למדידת הרייטינג, ובפעם האחרונה  בשנת 2019 למשך 7 שנים.
החברים בפאנל נשמרים בסודיות מוחלטת על ידי קנטאר מדיה, וגם לחברי הוועדה אין גישה לדעת מי נמנה על הפאנל. קנטאר מדיה גם אחראית לוודא שהפאנל מהווה תמיד מדגם מייצג מבחינה סטטיסטית.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    רייטינג
    עמי 07/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו שבערוצים שונים מזייפים את תוצאות הסקרים כך גם בנושא הרייטיג מורידים במכוון את הרייטינג של ערוץ 14
    סגור
  • 3.
    סקר
    סקר 07/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכי טוב לעשות סקר בזמן אמיתי.
    סגור
  • 2.
    לא מאמנים כל זמן שיש עיכוב ערוץ 14 יורד ברייטינג
    מטי 07/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין שום תקלה כל פעם שיש עיכוב פתאום הנתונים של ערוץ 14 צונחים בכל השעות
    סגור
  • הכי טוב קונספירציה זה עונה על הכל (ל"ת)
    נ 07/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    כרגיל קומבינת מדידה
    מלי 07/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק בישראל......
    סגור