רייטינג

הרייטינג בוער: מנכ"ל ועדת המדרוג הכניע את כולם

מנכ"ל ועדת המדרוג, רוני ארן, רושם שנה מעולה עם חזרתם של כלל ערוצי הטלוויזיה למרותה של הוועדה והפיכתה לגורם המכריע והיחידי לנתוני הרייטינג בישראל. התאגיד איים במלחמה, ערוץ 14 איים בתביעה, ובסוף העמידה האיתנה של המנכ"ל השתלמה
מערכת ice |  2
רוני ארן, מנכ"ל הוועדה למידרוג (צילום יחצ, shutterstock)
לראשונה מזה שנים, ולאחר הסתות והכפשות ומו"מ ארוך - כל ערוצי הטלוויזיה המרכזיים חזרו לוועדת המדרוג, כולל גם תאגיד השידור הציבורי וערוץ 14 שהיו במלחמה חזיתית נגד ועדת המדרוג ונתוני הרייטינג
נתחיל מהסוף: ערוץ 14 חזר היום (שני) לוועדת המדרוג המפרסמת את נתוני הרייטינג בישראל, וזאת לאחר מו"מ ארוך ועיקש. ערוץ 14 מצטרף לאחר שפרש לפני שלוש שנים מהוועדה. כך על פי ההסכם, בקרוב תחל הועדה לפרסם את נתוני הצפייה של ערוץ 14 יחד עם שאר הערוצים. ההסכם נחתם לאחר השיפורים הטכנולוגיים במערכות המדידה של הוועדה למידרוג המאפשרות למדוד לצד נתוני הטלוויזיה גם את נתוני הצפייה בתוכניות הערוצים בדיגיטל.
בערוץ 14 נלחמו ארוכות בוועדת המדרוג, גם לאחר שהמדרוג אף הוציאו לתקופה את נתוני הרייטינג את הערוץ גם מבלי שהיו חברים בוועדה במטרה ללחוץ. בשלב כלשהו אף ערוץ 14 איים לתבוע את ועדת המדרוג וההאשמה כי נשלטת על ידי קשת ורשת ויש להציג זאת, לטענתם, בגילוי נאות עם פרסום נתוני הרייטינג של ערוץ 14: "לגופים אלה יש אינטרס ישיר במיקסום הרייטינג שלהם ובמזעור הרייטינג של המתחרים, לשם עשיית רווחים מסחריים. זהו ניגוד עניינים חד וברור" כתב עו"ד יגאל דנינו שמייצג את ערוץ 14.
גם התאגיד פרש מוועדת המדרוג בשנת 2019, בעיקר עקב החלטתו של המנכ"ל דאז אלדד קובלנץ ואי הבהירות סביב סקירת הרייטינג בערוצי הדיגיטל. במדרוג טענו כי הם ערוכים לכך, למדידת הדיגיל של התאגיד, אך כל עוד התאגיד מתעקשים להעלות את התכנים ליוטיוב, ולא לאתר עצמו, הרי שגוגל חוסמת אפשרות לדעת נתונים. בתאגיד לא התרגשו והכריזו על מלחמה שהגיעה לשיאה גם בהוצאת מכרז לחברות למדידת רייטינג.

ביולי השנה, בעיקר לאחר הדחתו של המנכ"ל אלדד קובלנץ והחלפתו, חזרו התאגיד לוועדת המדרוג, וזאת גם לאחר לחצים ממושכים של מנכ"ל המדרוג רוני ארן. על פי ההערכות, בתאגיד קיבלו כאמור רק הצעות שבנויות על אפליקציות שמותקנות בסלולר ובשום מקום בעולם הם לא הוכחו ככלי אמין למדידת רייטינג. לאחר שהמנכ"ל קובלנץ שהתנגח עם הוועדה הודח, נוצרה הזדמנות אותה דחפה סמנכ"לית התוכן טל פרייפלד לחזור לכלי האמין - לוועדת המדרוג, מה גם שהתאגיד היה הערוץ היחיד בעולם שמדד את הנתונים לעצמו. אופרציית מדידת הרייטינג הינה מאוד רצינית, ולתאגיד בעצם לא הייתה ברירה אלא לחזור לוועדה.
ארן מסכם הצלחה מסחררת בשנה וחצי האחרונות. ממלחמות עיקשות נגד התאגיד ונגד ערוץ 14, כל ערוצי הטלוויזיה בסופו של דבר קיבלו את מרותה של הוועדה, בעיקר עקב חשיבות הרייטינג אל מול עולם המסחר והפרסום, ולאחר 3 שנים של הכפשות הדדיות, כל ערוצי הטלוויזיה המרכזיים: קשת, רשת, התאגיד, ערוץ 14, וכן גם ערוץ 9, ערוץ 24, וגם ערוץ הטלוויזיה הישראלי בשפה הערבית "הלא TV" מקבוצת התקשורת Panet.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אלוף
    ע 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד רוני
    סגור
  • 1.
    מלך!
    גל 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין תחליף לניסיון ולשקט שלו. עושה בי״ס לכולם
    סגור