תיירות

שדה התעופה בעזה נבנה ב-300 מיליון שקל - וזה מה שנשאר ממנו

25 שנה לאחר שנבנה בהשקעת ענק, "נמל התעופה יאסר ערפאת" עומד שומם, ריק ונראה כמו אתר פסולת. הצעד הזה של שדה תעופה היה שלב חשוב בהפיכת הרשות הפלסטינית למדינה. אחרי הסכמי אוסלו, זה היה עוד צעד בדרך למטרה, אבל גם זה ירד לטמיון בהמשך
מערכת ice |  2
שדה תעופה של חזבאללה (צילום משרד הביטחון)
העתיד שבו הפלסטינים יוכלו לטוס ישירות לפינות הרחוקות ביותר של העולם היו התקווה של נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון, שנשא דברים ברוח זאת ב-14 באוקטובר 1998, כאשר הוא ויאסר ערפאת גזרו את הסרט וחנכו את נמל התעופה הבין-לאומי של עזה.
אבל 25 שנה לאחר מכן, "נמל התעופה יאסר ערפאת" עומד שומם, ריק ונראה כמו אתר פסולת. הצעד הזה של שדה תעופה היה שלב חשוב בהפיכת הרשות הפלסטינית למדינה. אחרי הסכמי אוסלו, זה היה עוד צעד בדרך למטרה, אבל גם זה ירד לטמיון בהמשך.
 
הקמת שדה התעופה דרשה 86 מיליון דולר שהיו שווים אז כ-300 מיליון שקלים. הוא כלל מגדל פיקוח חדיש עם כל הטכנולוגיות הדרושות, מסלול נחיתה שעמד בכל הסטנדרטים הבין-לאומיים., טרקליני אח"מים, מסעדות ואולם VIP בו כיפה צהובה כמחווה למסגד אל-אקצא בירושלים,
השדה כלל שלושה מטוסים של חברת התעופה "פלסטיניאן איירליינס" שהמריאו באופן ומיי למצרים, ירדן, סוריה, מרוקו, קפריסין וטורקיה על פי מאקו. KLM ההולנדית, שטסה מעזה לנמל התעופה סכיפהול באמסטרדם גם הפעילה קו. השדה מנה שבע מאות עובדים, עד שבשנת 2000 פרצה האינתיפאדה השנייה וישראל לא איפשרה יציאה של טיסות יותר.
 
צה"ל תקף ב-2001 וראשית 2002, בנמל התעופה בשל החשש שמוברחים דרכו נשק ומחבלים. המכ"מ והמסלול הושמדו. בסיום אותה שנה האתר הפך לאתר הריסות ולא היה שמיש כלל. העליה של חמאס גם כמובן לא איפשרה שוב את הפעלתו ומאז, 22 שנה הוא עומד שומם והרוס.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    Arivels
    סלקטור 02/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על זה נאמר Terminal X
    סגור
  • 1.
    חקי , העזתים.פלסטינים.ערבים.מוסלמים אינםן ממריאים..... (ל"ת)
    חקי חיון 02/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור