תיירות

מזג האוויר השתגע: שריפות ביוון, שיטפונות באיטליה והתיירים סובלים

משבר האקלים גרם לתופעות טבע קיצוניות שמחרבות לתיירים באירופה את החופשה ומסכנות חיים: איי יוון בלהבות, באיטליה הטמפרטורה הגיעה ל-50 מעלות, אבל מצד שני סופת ברד גרמה לשיטפונות. גל ביטולי טיסות עקב "כוח עליון" הותיר תיירים בלי טיסה ובלי הכסף
מערכת ice | 
עומס חום כבד (צילום shutterstock)
שריפות ענק, טמפרטורות שוברות שיאים ומצד שני ברד כבד ושיטפונות. הכל קורה בשבוע אחד של עונת הקיץ המשוגע באירופה שהורס את עונת התיירות וגם לביטולי טיסות.
אתר N12 ערך סקירה של מה שקורה במדינות אירופה. ביוון, רודוס וקורפו מתחוללות כבר למעלה משבוע שריפות ענק שגרמו לפינויים של עשרות אלפי תיירים, בהם ישראלים שנעזרו בחברות הביטוח כדי להתפנות מהאיים. ראש ממשלת יוון הודה כי "יוון נמצאת עכשיו במלחמה".

באיטליה סובלים התושבים מגל חום קיצוני עם טמפרטורות שהגיעו עד ל-50 מעלות - ומנגד במילאנו פרצה דווקא סופה שכללה ברד כבד, הצפות ושיטפונות. טיסה שיצאה ממילאנו נקלעה למערבולת חזקה וברד כבד שאף סדק את תא הטייס ויצר חורים בכנפי המטוס, מה שאילץ את הטייסים לנחות נחיתת חירום שלמרבה המזל הסתיימה בשלום.
לעומת זאת ברומא הגיעה הטמפרטורה ל-43 מעלות, מה שגרם לכך שבקולוסיאום התעלפו לא מעט תיירים שאינם רגילים למזג אוויר לוהט, ונזקקו לטיפול. גבר בן 62 נפטר כתוצאה ממכת חום.
 
בעקבות ביטולי הטיסות נאלצו התיירים, בהם ישראלים, לרכוש כרטיסי טיסה חלופיים וגם לא קיבלו את כספם חזרה עקב "כוח עליון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה