תיירות

בלגן בנתב"ג: תקלה במערכת עשויה לגרום לעומס ולעיכובים

ברשות שדות התעופה הודיעו: "קיימת תקלה נקודתית במערכת ביקורת גבולות יוצרת עומס בעיקר לנכנסים לארץ. יתכנו עיכובים"
מערכת ice |  1
המראות מנתב"ג (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
השרה רגב, לטיפולך: בעוד שבנתב"ג נערכים לגידול המואץ בתנועת הנוסעים לחו"ל, כאשר מעל 5.5 מיליון נוסעים צפויים לעבור בשדה התעופה הלאומי בחודשים יולי-אוגוסט 2023, דובר רש"ת הודיע היום (רביעי) על תקלה נקודתית במערכת ביקורת גבולות יוצרת עומס בעיקר לנכנסים לארץ.
מההודעה עולה כי יתכנו עיכובים משמעותיים בזמני הכניסה לארץ, אך הדבר עשוי להשפיע גם על הטסים לחו"ל, בשלב זה נעשה מאמץ לטפל בתקלה. רשות שדות התעופה נערכת לעונת הקיץ העמוסה ביותר בנתב"ג, אשר צפויה לעלות מעבר לשיאים שנרשמו בשנת 2019, לפני משבר הקורונה העולמי.
בחודש יולי יעברו בטיסות בינלאומיות בנתב"ג 2.7 מיליון נוסעים, עלייה של 4% מעל שיאי 2019, ובחודש אוגוסט יעברו בנתב"ג 2.8 מיליון נוסעים. על מנת להפחית ככל האפשר את העומסים ואת זמני ההמתנה, נערכת רשות שדות התעופה (רש"ת) לקיץ בכוחות מוגברים.
במהלך חודשי הקיץ צפויים מספר ימי עומס חריגים, עם למעלה מ-100,000 נוסעים ביממה ביותר מ-580 תנועות מטוסים בינלאומיות. הימים העמוסים ביותר צפויים להיות יום ה' 3.8, יום ב' 7.8, יום ג' 8.8 ויום ה' 10.8. 
רש"ת קוראת לנוסעים להגיע לא יותר מ-3 שעות לפני הטיסה, לבצע צ'ק-אין מהבית ולהיעזר בסבלנות וסובלנות. מומלץ לוודא לפני ההגעה לנתב"ג אם טיסתכם יוצאת מטרמינל 3 או 1, ומהו אזור הבידוק הביטחוני לטיסה שלכם. כדאי להכניס פריטים חיוניים לתיקי היד.
רש"ת הודיעה כי הרחבת טרמינל 3, הכוללת את הקמת טרמינל G-West החדש לצד הטרמינל הקיים, מתקדמת בקצב מהיר, והוא ייפתח לקראת עונת קיץ 2024. הטרמינל החדש הוא בעיצוב פונקציונלי המשלב יעילות ונוחות, בדומה לנמלי התעופה המתקדמים בעולם. הטרמינל יכלול 22 דלפקי צ'ק-אין לטיסות בינלאומיות, מערכות בידוק ביטחוני ומסועים המחוברים למערכות HBS (Hold Baggage Screening), מערכת בידוק ביטחונית אוטומטית לכבודה הנעזרת בטכנולוגיות מתקדמות לבדיקת המטען, ללא צורך בפתיחת המזוודה.
מגמת הגידול בטיסות הבינלאומיות תורגש גם בטרמינל 1, שממנו יוצאות בעיקר טיסות "לואו-קוסט" למגוון רחב של יעדים. גם בטרמינל זה יפעל כוח אדם מוגבר ויופעלו אמצעי בידוק ורישום מתקדמים לקיצור התורים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נתבג
    דין דין 06/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להכנס לישראל לא בוער לצאת בוער מאד.
    סגור