תיירות

נחשף היעד של שר הפנים: רבע מיליון דרכונים בחודש הקרוב

"מרתון לדרכון" הפך ליעד מוצהר של שר הפנים הטרי משה ארבל מש"ס: "אני מקבל נתונים בדקות אלה ורואה שיש היענות גדולה של הציבור"
דוד זולדן |  1
דרכון (צילום shutterstock)
"מרתון לדרכון": שר הפנים משה ארבל חשף היום אצל יניר קוזין וספי עובדיה ב'גל"צ': "התוכנית שלנו היא להגיע לכרבע מיליון דרכונים בחודש הקרוב. אני מקבל נתונים בדקות אלה ורואה שיש היענות גדולה של הציבור. אני מקווה שאזרחי ישראל יבואו עם הרבה סבלנות, יכבדו אחד את השני. בסוף, אנחנו רוצים לתת שירות טוב לכל אזרחי ישראל".
מבצע "המרתון לדרכון" של שר הפנים משה ארבל יוצא הבוקר (ראשון) לדרך, לאחר שנתיים שבמהלכן לא היה ניתן להשיג תורים לחידוש דרכונים בלשכות האוכלוסין. הפיילוט שיוצא היום לדרך יאפשר הגעה לחידוש דרכון ללא קביעת תור מראש באחת מארבע הלשכות הגדולות: תל־אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע.
במקביל להרחבת פעילות הלשכות ללא תור, בחודש שעבר הודיע משרד הפנים על פתיחת לשכת אוכלוסין חדשה בבני ברק שייעודה יהיה חידוש דרכונים בלבד, במטרה להקל את העומס הרב שנוצר על הלשכות בשנתיים האחרונות. 
כמו כן, בתחילת חודש מאי הודיע השר ארבל על הורדת הגיל להוצאת דרכון לעשר שנים מ-18 ל-16. טרם השינוי, תוקפו של דרכון שהוצא על ידי אזרח ישראלי בן פחות מ-18 הוא חמש שנים בלבד. שינוי זה לא יחול רטרואקטיבית, אלא רק בדרכונים חדשים.
בדברי ההסבר, מבהירה רשות האוכלוסין וההגירה כי כיום תושבי מדינת ישראל מקבלים מגיל 16 תעודת זהות בתוקף לעשר שנים. בתיקון זה, יושווה התוקף המרבי של הדרכון לתוקף תעודת הזהות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כן
    סמרטוטוביץ 05/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כן
    סגור