תיירות

נחשפה השיטה: כך שומרים עשירי אוקראינה על חפציהם היקרים

ברקע המלחמה באוקראינה שנמשכת כבר שמונה חודשים, ההשפעות מגיעות גם לישראל כאשר תופעה חדשה מתפתחת בארץ, בעקבות נסניונם של אנשי עסקים אוקראינים ורוסים לשמור על חפציהם
מערכת ice | 
מימון חירום לאוקראינה (צילום shutterstock, פלאש 90/ נתי שוחט)
תופעה חדשה בעקבות המלחמה באוקראינה: אנשי עסקים אוקראינים שוכרים כספות בישראל לאחסון חפצי ערך יקרים, ומסמכים. לצד תושבי אוקראינה שכרו כספות בישראל גם חמישה אנשי עסקים מרוסיה שעזבו לאחרונה את המדינה בעקבות חוק הגיוס לצבא הרוסי שכרו כספות במתחם הכספות של חב' בריקסטון בירושלים.
העלות לכספת לשנה הינו 1,900 שקלים כולל מע"מ כאשר במתחם הכספות של בריקסטון ירושלים ניתנת הטבה מיוחדת לתושבי אוקראינה ורוסיה. חברת בריקסטון הינה בבעלות קבוצת אנשי עסקי יוצאי כוחות הביטחון ובראשותם של עו"ד דביר אינדיג ואיתי גזית.
לחב' בריקסטון 2 מתחמי כספות מאובטחים בתל- אביב וירושלים הכוללים סה"כ כ-6,000 כספות. מתחם הכספות בריקסטון הראשון נפתח לפני כ-5 שנים בתל אביב ועפ"י התוכנית האסטרטגית תפתח חברת בריקסטון בשנים הקרובות עשרה מתחמי כספות בכל רחבי הארץ בהשקעה של כ-60 מיליון שקלים.
הקמת מתחמי הכספות הפרטיים נובעת מהעובדה שהבנקים הגדולים צמצמו את מספר סניפי הבנק ובמקביל סגרו חדרי כספות (גם מתחם בריקסטון בירושלים ממוקם במתחם כספות לשעבר של בנק דיסקונט).
דביר אינדיג , מנכ"ל חברת בריקסטון מציין שמתחם "בריקסטון" מבוטח על ידי חברת הביטוח LLOYSD'S"  וכל תיבה ותיבה מאלפי התיבות שבמתחם מבוטחת בשווי של   5,000 דולר. עם זאת הלקוח יכול להגדיל את פוליסת הביטוח על פי שוויי התכולה ועד לחצי מיליון דולר .
כל לקוח יעבור לפני הכניסה למתחם בדיקת זיהוי ביומטרית שתכלול זיהוי תווי פנים ובדיקה ביטחונית מקיפה וכל כספת תיפתח ב-2 מפתחות של הלקוח ושל קצין הבטיחות במתחם. בימים אלו מנהלת החברה מו"מ לפתיחת מתחם כספות שלישי בחיפה בהשקעה של כ- 5 מיליון שקלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה