תיירות

גניחות וצעקות במערכת הכריזה: זו התופעה המוזרה בטיסות

נוסעיהן של מספר טיסות בחודשים האחרונים, מדווחים על תופעה מביכה ובלתי ברורה, בה קולות שונים נשמעים במערכת הכריזה של המטוס לאורך השהות בו
מערכת ice | 
טיסה (צילום unsplash)
נוסעי אמריקן איירליינס דיווחו על גניחות אכזריות ונשימות כבדות שבקעו ממערכות הכריזה במספר טיסות בחודשים האחרונים. אחד הנוסעים שחווה בעצמו את התקלה הוא מפיק הסרטים אמרסון קולינס שלכד את הקקופוניה המוזרה בטיסה שלו ב-6 בספטמבר מלוס אנג'לס לדאלאס. הסרטון צבר מיליוני צפיות בטוויטר וב-TikTok.
הרעשים דמויי האדם החלו לפני ההמראה ונמשכו באוויר, במיוחד מוקדם בטיסה ובמהלך השירות, אמר קולינס ל"וושינגטון פוסט". בסרטון, הצלילים נעים בין גניחות, רטינות וצעקות לא ברורות.
"אני נשבע שזו מתיחה", ניתן לשמוע דיילת מספרת לקולינס בסרטון. בשלב מסוים, דיילת מגיעה לאינטרקום כדי להתנצל על "הצליל המרגיז ביותר" ואומרת שהטייסים פועלים למתן את הבעיה. ברגע שהיא מסיימת לדבר, הצלילים צצים מחדש, הדומים ל"הו!" וגניחה גרונית.
מטוס האיירבוס A321 נחת בשלום בדאלאס. קולינס אמר שהוא מצא את התקרית משעשעת ושצוות הטיסה הרגיע את הנוסעים שאין חשש בטיחותי, "זה היה לגמרי רק צורה מאוד מודרנית של בידור סוחף בטיסה", אמר.
"זו לא הייתה כל הטיסה, אלא מדי פעם ביטויים וצלילים מוזרים. ואז 'אוי כן' ענק כשנחתנו. חשבנו שהטייס השאיר את המיקרופון שלו פתוח", צייץ העיתונאי דאג בוהנר על הטיסה האחרונה שלו מאורלנדו לדאלאס.
 
מנהל הטכנולוגיה בראד אלן כתב שהוא ואשתו חוו את הרעשים בטיסה אמריקאית ביולי. "להבהיר, זה היה רק ​​נשמע כמו גניחות וגניחות של מישהו שסובל מכאבים קיצוניים", כתב אלן. "הצוות אמר שזה קרה בעבר, ולא היה לו הסבר".
דוברת אמריקן איירליינס, שרה ג'נץ, אמרה בהצהרה כי מערכות האינטרקום במטוסי חברת התעופה מחוברות ללא כל גישה חיצונית או רכיב WiFi, כך לפי דיווח של הוושינגטון פוסט.
"בעקבות הדיווח הראשוני, צוות התחזוקה שלנו בדק ביסודיות את המטוס ואת מערכת ה-PA וקבע שהצלילים נגרמו כתוצאה מבעיה מכנית במגבר ה-PA, מה שמעלה את עוצמת הקול של מערכת ה-PA כאשר המנועים פועלים. הצוות שלנו בוחן את הדוחות הנוספים", הוסיפה.
קולינס אמר שאם הצלילים היו תוצאה של בעיה טכנית, אז "לרוח הרפאים במכונה יש חוש הומור מצחיק".
"התזמון הקומי של הצלילים נראה מתוכנן מדי מכדי להיות רק איזו תקלה טכנית", אמר. "אבל בכנות, אין לי מושג."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה