תיירות

העומס בנתב"ג יימשך? זו ההחלטה לגבי שדה תעופה נוסף

בחודשים האחרונים כולנו נזכרנו ביכולת התכולה של שדה התעופה הבינלאומי בן גוריון, וגם במשרד התחבורה החלו לדון בעתיד הנושא. מה צפויות להיות ההחלטות?
מערכת ice |  1
נתב"ג (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
בחודשים האחרונים כותרות המתייחסות לעומס בנתב"ג ותמונות של תורים ארוכים לצד מזוודות אבודות, כבר הפכו לדבר שבשגרה. בשנתיים שקדמו לעונת התיירות הנוכחית, הספקנו לשכוח מהעומסים שתב"ג בהיותו שדה התעופה הבינלאומי המרכזי היחיד בישראל, יודע לייצר. אולם עם פקיע כלל הגבלות הקורונה (זוכרים? אי שם בסוף החורף), חזרה גם לאיתנה תנועת הנוסעים והעוברים דרך שדה התעופה בלוד, שלא מעט פעמים נראה היה שקורס תחת העומס.
יש לציין כי מצוקות דומות חוו שדות תעופה נוספים ברחבי העולם שכן האנושות פשוט חזרה לטוס, ומקומות כמו נתב"ג, בהם שדה תעופה יחיד אמור לשרת מיליוני אזרחים מקומיים לצד מיליוני תיירים בשנה, הראו את המצוקה הקשה ביותר. לפני תשעה חודשים התכנסה וועדה מיוחדת לבחינת אפשרויות וספות להקמת שדה תעופ בינלאומי בישראל כך שעומס הטיפול בטיסות ובנוסעים יפוצל. מחר צפויים חברי הוועדה להציג בפני שרת התחבורה את הממצאים שחקרו במהלך החודשים האחרונים, אך נראה כי למרות המאמצים לא נזכה לבשורה של ממש בנושא.
עשרה אתרים פוטנציאלים נבדקו לצורך העניין, ויחד עם זאת ראה כי הוועדה לא צפויה להמליץ על אף אחד מהאתרים שנבדקו. בולטת בירידתה מהפרק  היא האפשרות להקמת שדה תעופה חדש ברמת דוד. מדובר בשטח סמוך לקיבוץ רמת דוד שבצפון עמק יזרעאל כך שאם היה מקבהל המלצה היה שדה תעופה במיקום כזה משרת את תושבי צפון הארץ, כמו גם תיירים שממקדים את יעדם באיזור הצפוני יותר. המרחק ממטרופולין חיפה אגב, דומה למרחק בין שדה התעופה לוד לתל אביב, כאשר מדובר באיזור יחסית מפותח מבחינת דרכים לאור פיתוח כביש חוצה צפון שנחנך בשנה שעברה. 
למרות התקוות שנתלו באופציית רמת דוד, נראה שגם זו ירדה מהפרק בשל וטו ביטחוני שהטיל משרד הביטחון על הקמתו. מלבד הוטו שהוטל, נערכו בחודשים האחרונים לחצים מצד התושבים המקומיים שהתנגדו בתוקף להחלטת ממשלה שכבר סימנה את שדה התעופה הבא של ישראל במקום, כך לפי דיווח של יובל שדה בכלכליסט.
עד שתתקבל החלטה, ניתן רק לשער כמה שמן ייקח להעמיד שדה תעופה פעיל על כנו, בינתיים נראה שבשים הקרובות נמשיך לסבול מעומס ותורים בלתי נגמרים בדרך לחופשה או לנסיעת העסקים, וזה עוד לפני שדיברנו על גידול האוכלוסיה בישראל שצפוי בשנים הללו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    משול להמלצת נערי האוצר בזמנו לא לבנות נתיבי איילון
    לגנוז מהר, מביך 09/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש להתחיל מיידית בייבוש ים במפרץ חיפה לשדה תעופה בינלאומי מחוץ לקו החוף עם המראה מערבה
    סגור