תיירות

אילון מאסק לא יקבל את המיליונים: "החליפו אותו בכלום"

ברנדן קאר, נציב רפובליקני, כתב בהצהרה שפורסמה בטוויטר כי הנהגת ה-FCC הפכה את ההחלטה על הבקשה של SpaceX מבלי לקבל אישור או הצבעה מהנציבים של הסוכנות
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום freepik, יוטיוב/ TED)
נציב מוועדת התקשורת הפדרלית (FCC) מתח ביקורת על החלטת הסוכנות לדחות את הצעתה של SpaceX על 886 מיליון דולר בסבסוד אמריקאי.
SpaceX, חברת ייצור התעופה והחלל של אילון מאסק, חיפשה מימון להרחבת האינטרנט הלוויין שלה Starlink לבתים ועסקים באזורים מרוחקים בכמעט 650,000 מקומות ב-35 מדינות בארה"ב.
עם זאת, ה-FCC דחה את הצעתה של SpaceX ב-10 באוגוסט מכיוון שהחברה "לא הצליחה להוכיח שהספקים יכולים לספק את השירות שהובטח", אמרה הסוכנות בהודעה לעיתונות. גם ל- LTD Broadband נשללה סבסוד.
ברנדן קאר, נציב רפובליקני, כתב בהצהרה שפורסמה בטוויטר כי הנהגת ה-FCC הפכה את ההחלטה על הבקשה של SpaceX מבלי לקבל אישור או הצבעה מהנציבים של הסוכנות.
קאר אמר שהוא הופתע לגלות באמצעות הודעה לעיתונות של ה-FCC שהסוכנות שינתה את דעתה במתן מימון לסטארלינק.
"על ידי היפוך מסלול, ה-FCC פשוט בחר לאדות את המחויבות הזו ולהחליף אותה ב... כלום", אמר קאר בהצהרה. "זו החלטה להשאיר משפחות ממתינות בצד הלא נכון של הפער הדיגיטלי כשיש לנו את הטכנולוגיה לספק להן שירות מהיר היום".
כחלק מתוכנית FCC להחדרת אינטרנט מהיר למקומות כפריים בארה"ב, SpaceX זכתה ב-2020 באישור טנטטיבי למימון של 886 מיליון דולר לפריסת Starlink.
עם זאת, יו"ר ה-FCC, ג'סיקה רוזנוורצל, אמרה בהודעה לעיתונות בתחילת החודש, כי אין זה הגיוני לממן את "הטכנולוגיה שעדיין מתפתחת", שעולה 599 ​​דולר עבור מסוף המשתמש, וגם לא להרשות לעצמה לסבסד מיזמים שלא מספקים המהירויות שהבטיחו.
קאר אמר בהצהרה שלו ביום רביעי כי נתונים שצוטטו על ידי ה-FCC הראו כי המהירויות של Starlink עלו משנה לשנה, ולכן, טיעוני הסוכנות "אינם עומדים". הוא גם אמר שה-FCC הציע פרסים עבור ספקי שירותי אינטרנט איטיים יותר, שעולים לצרכנים הרבה יותר.
"ההכחשה כאן היא ללא בסיס חוקי", אמר קאר והוסיף כי היא "מהווה טעות ברורה וחורגת בעליל מסמכות הסוכנות".
העניין הזה מתרחש ברקע העובדה שחיל האוויר האמריקני העניק ל-SpaceX חוזה של 1.92 מיליון דולר עבור Starlink לתמיכה בבסיסי צבא ארה"ב באירופה ובאפריקה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה