תיירות

חברות התעופה בישראל לא חייבות דבר? "אין סמכות לכפות עליהן"

משרד התחבורה תוקף בחזרה אחרי הביקורות: "בניגוד לפרסומים, אל-על היא חברה ציבורית, למשרד התחבורה אין סמכות לכפות על חברת אל-על לטוס בשבת, והפעלת מניית הזהב או מתן צו המחייב את אל על לטוס בשבת הוא בסמכות שר הבטחון"
מערכת ice |  2
מחירי טיסה (צילום פלאש 90/ אריה לייב אברמס, shutterstock, דוברות אל-על)
לאחר ההתקפה על משרד התחבורה והשרה מירי רגב אמש (ראשון), מגיעה התשובה הברורה מצד המשרד שפרסם בין היתר התייחסות לסוגיית הטיסות ולאופן בו פועלות החברות הישראליות בזמן החגים.
משרד התחבורה נמצא בקשר רציף מול החברות במטרה לתגבר את לוח הטיסות מישראל לאתונה ולרנקה שהוכרזו כ'האבים' תעופתיים: "לחברות התעופה יש מחוייבות להשיב את לקוחותיהן מיעדים נוספים בעולם והן עושות כל שביכולתן לתמרן בין חובתן זו לבין הרצון לסייע למאמץ המלחמתי ולהשיב ישראלים מקבלי צו 8 מחו"ל, ועל כן הודיעו כי הן מעניקות תיעדוף לנוסעים אלו בהצגת צו 8". 

עוד נמסר ממשרד התחבורה: "במהלך השבת בוצעו למעלה ממאה טיסות נכנסות ויוצאות בנתב"ג בכלל היעדים, 20 טיסות ללרנקה ואתונה, ו-16 טיסות מלרנקה ואתונה ובסה"כ 36 טיסות מיעדים אלו. בניגוד לפרסומים, אל-על היא חברה ציבורית, למשרד התחבורה אין סמכות לכפות על חברת אל-על לטוס בשבת, והפעלת מניית הזהב או מתן צו המחייב את אל על לטוס בשבת הוא בסמכות שר הבטחון. גם בנושא זה נעשו בדיקות מקדימות מול גורמי הבטחון אם ישנו צורך להשיב לישראל מקבלי צו 8 במהלך ימי החג והשבת, והתקבלה תשובה שלילית".
עוד הובהר: "מדינת ישראל נמצאת במלחמה. משרד התחבורה, בהנחיית שרת התחבורה שומר על שמים פתוחים ומאפשר טיסות מישראל ואליה. עם זאת, מטבע הדברים, חברות תעופה בינלאומיות רבות בחרו מסיבותיהן שלא לטוס לישראל (בין היתר לאור חשש מהלנת צוותים בישראל) ואנו פועלים סביב השעון לנסות ולהשיב את חלקן לטוס לישראל. חברות התעופה הישראליות נרתמו אף הן ופועלות לסייע בהשבת ישראלים ארצה". 
לסיום הודגש: "יובהר, כי משרד התחבורה, הודיע עשרות פעמים בתקופה האחרונה כי על אף שהדבר מתאפשר, על היוצאים לחו"ל להביא בחשבון כי נוכח הנסיבות, טיסתם ארצה עלולה להתעכב".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חיפושים
    Ab 10/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשתמצאו את האשמים במחדלים שלכם אל תשכחו לגלות לנו גם בושה
    סגור
  • 1.
    קישקוש
    האחד 10/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כשאלעל היית צריכה כסף המדינה לקחה מהאזרחים והצילה את אלעל פיתאום עכשיו אלעל לא חייבת לאזרחים כלום
    סגור