תיירות

חברת התעופה הבינ"ל עוברת לידיים ישראליות: אלו הבעלים החדשים

קווי חופשה מרחיבה אחיזתה ב-TUS בעסקת מיליונים ורוכשת ב-2.1 מיליון דולר עוד 42% מהחברה, בדרך להחזקת 75% מכלל חברת התעופה הקפריסאית
מערכת ice |  1
TUS AIRWAYS (צילום אלעד ויינשטיין)
בתקופה מאתגרת לענף התעופה העולמי, ובמיוחד בישראל, מתרחשת עסקה משמעותית שעשויה לשנות את פני התעשייה המקומית. עמי כהן וארנון אנגלנדר, הבעלים של חברת "קווי חופשה", מבצעים מהלך אסטרטגי נועז בהגדלת אחזקותיהם בחברת התעופה הקפריסאית TUS. בעסקה מורכבת, השניים מגדילים את חלקם בחברה מ-33% ל-75%, תמורת תשלום נוסף של כ-2.1 מיליון דולר, ובכך מביאים את סך השקעתם בחברה לכ-5.1 מיליון דולר.
על פי פרסום בפספורטניוז, המהלך הזה, המתרחש בעיצומה של תקופת אי-ודאות גלובלית ומשבר מתמשך בענף התעופה, מדגיש את האמונה של כהן ואנגלנדר בפוטנציאל הצמיחה של TUS ובעתיד התעופה באזור. העסקה כוללת גם אופציית Call לרכישת יתרת המניות בעתיד, מה שמרמז על תוכניות ארוכות טווח ואסטרטגיה מגובשת להרחבת פעילותם בשוק התעופה האזורי.
מבנה העסקה מורכב, כאשר קווי חופשה רוכשת מניות בחלקים שווים מחברת "גלובל ליסינג" ומהמשקיע קנת' וולי, שכל אחד מהם יישאר עם אחזקה של 12.5% ב-TUS. התהליך כפוף להשלמת פרוצדורות שנקבעו בהסכם, עם תקופת מימוש של כ-30 יום להעברת התמורה הנדרשת.
עסקה זו מסמנת נקודת מפנה משמעותית בתעשיית התעופה הישראלית והאזורית. היא מדגימה את הנכונות של משקיעים מקומיים לקחת סיכונים מחושבים ולהשקיע בתקופות מאתגרות, תוך ראייה ארוכת טווח של פוטנציאל הצמיחה בענף. עם השליטה המוגברת ב-TUS, כהן ואנגלנדר ממצבים את עצמם כשחקנים מרכזיים בשוק התעופה האזורי, ועשויים להשפיע משמעותית על עתיד התחבורה האווירית באזור הים התיכון.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כמה לדבר על....
    מיקי 10/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה כבר יש לדבר כל כך בהרחבה על השקעה של 2 מליון דולר...פחות מדירה באחד המגדלים בתל אביב או אפילו בהוד השרון....קצת צניעות
    סגור