תיירות

כמעט תאונה קשה בשמיים לאל על: התקרית החמורה נחשפת

מטוסי אל על וקטאר איירווייז במפגש מסוכן מעל שמי הודו. שני המטוסים, שהיו בדרכם ליעדים שונים - מטוס אל על מתל אביב לבנגקוק ומטוס קטאר מדוחא למאלה - נמצאו במרחק של כ-17 קילומטרים זה מזה, פער זמן של כדקת טיסה בלבד
מערכת ice | 
מטוס הג'מבו האחרון (צילום אל על)
בתאריך 24 במרץ השנה, התרחשה תקרית אווירית חריגה ומדאיגה מעל שמי מומבאי, הודו, כאשר שני מטוסי בואינג 777 של חברות אל על וקטאר איירווייז התקרבו זה לזה באופן מסוכן. הלשכה לחקירת תאונות מטוסים בהודו (AAIB) פתחה בחקירה מקיפה של האירוע, אשר חשף פערים מטרידים בנהלי הבטיחות האוויריים הבינלאומיים.
שני המטוסים, שהיו בדרכם ליעדים שונים - מטוס אל על מתל אביב לבנגקוק ומטוס קטאר מדוחא למאלה - נמצאו במרחק של כ-17 קילומטרים זה מזה, פער זמן של כדקת טיסה בלבד. תקן הבטיחות המקובל דורש מרחק של כעשר דקות טיסה בין מטוסים, מה שמדגיש את חומרת המצב. למרות הקרבה המסוכנת, מערכות ההתרעה במטוסים לא זיהו את הסכנה, מה שמעלה שאלות נוקבות לגבי אמינותן של מערכות אלו.

החקירה מתמקדת בעיקר בתפקודם של בקרי הטיסה ההודים, אשר לא זיהו את הסכנה המתקרבת ולא התריעו בפני הטייסים. צוותי החקירה אספו הקלטות מהבקרה האווירית, הצהרות מהצוותים המעורבים ונציגי רשות שדות התעופה בהודו, במטרה לשחזר את השתלשלות האירועים ולהבין כיצד נכשלו מנגנוני הבטיחות השונים.
תקרית זו מדגישה את הצורך הדחוף בשיפור מערכות הבטיחות האוויריות ובהידוק הפיקוח על נתיבי טיסה בינלאומיים. היא מעלה שאלות קריטיות לגבי יעילותן של מערכות ההתרעה הקיימות, הכשרת בקרי טיסה, ושיתוף הפעולה הבינלאומי בתחום הבטיחות האווירית. ללא ספק, ממצאי החקירה צפויים להוביל לשינויים משמעותיים בפרוטוקולי הבטיחות העולמיים, במטרה למנוע הישנות של מקרים דומים בעתיד ולהבטיח את שלומם של מיליוני הנוסעים בטיסות בינלאומיות מדי יום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה