תיירות

החברה השנייה בגודלה בעולם בהוראה לעובדות: "חובה ללבוש תחתונים"

דלתא איירליינס, חברת התעופה מספר 2 בעולם, פרסמה מכתב מעורר מחלוקת לדיילות שלה ולמועמדות להתקבל לעבודה, בו היא דורשת: "חובה ללבוש בגדים תחתונים נאותים, ושלא יהיו גלויים לעין". כן מודגש שאסור ללבוש שמלות וחצאיות קצרות מדי
מערכת ice | 
מטוס האקספלורר (צילום Lufthansa Technik Group)
חברת התעופה דלתא איירליינס, השנייה בגודלה בעולם (לאחר אמריקן איירליינס) מבחינת היקף הנוסעים וצי המטוסים, פרסמה באחרונה מזכר מוזר וחריג למדי למועמדות פוטנציאליות לתפקיד דיילות, וכן לדיילות שכבר עובדות בחברה.
במכתב בן שני העמודים, מציינת דלתא שהיא מצפה מהדיילות ללבוש תחתונים. עוד מתאר המכתב מעורר המחלוקת את דרישות המראה החיצוני עבור המועמדות, עם הנחיות קפדניות לגבי איך עליהן להיראות במהלך ראיונות העבודה, ההכשרה ובמהלך הקריירה בחברה.
 
המכתב שפורסם בניו יורק פוסט מציין שדיילות צריכות ללבוש "לבוש תחתון נאות", אך הוא "לא יכול להיות גלוי". מדובר בשינוי חדש שנועד להבהיר את הדרישות להופעת העובדות, כפי שאמר דובר דלתא לדיילי מייל: "במטרה לשפר את השקיפות והבהירות עבור כל המועמדים, אנו מעודדים אנשים 'להתלבש להצלחה' וליצור רושם ראשוני מצוין".
המכתב מפרט מגוון הנחיות נוספות, מעבר לדרישה ללבוש תחתונים ומסביר: "דיילות דלתא מבלות את רוב הזמן עם לקוחותינו והן הפנים של חברת התעופה", נכתב, "חוויית השירות מתחילה ברגע שדייל או דיילת לובשים את המדים שלהם".
בעניין שיער, ההנחיות קובעות שעל הדיילים והדיילות לשמור על צבע שיער "הנראה טבעי" וללא גוונים בולטים או לא טבעיים. אם השיער ארוך יותר מהכתפיים, עליו להיות "אסוף לחלוטין ומורחק מהעיניים", ואם הוא עדיין ארוך מדי, הוא צריך להיות מעודכן באופן מסודר.

בנוגע להיגיינה, "יש לשמור תמיד על ניקיון אישי". ריסים "צריכים להיראות טבעיים" וכל הציפורניים צריכות להיות באותו צבע. "אין להשתמש בצבעים ניאוניים, צבעים מרובים, קישוטים, נצנצים או עיצובים בעבודת יד", מציין המכתב.
בנוסף, קעקועים חייבים להיות מכוסים, ולא ניתן להשתמש בתחבושות כדי לכסות קעקועים בכל עת. "רק פירסינג אחד באף מותר, והיהלומים המותרים הם: זהב, כסף, פנינים לבנות. אין להציג פירסינגים נוספים בגוף. יש לאפשר רק שני תכשיטים לכל אוזן - אך לא עגילים מעגליים".
עוד קובע המזכר כי הביגוד "צריך להיות מקצועי ולהתאים כראוי" - "שמלות וחצאיות צריכות להיות באורך ברך או נמוך יותר". נעלי ספורט אינן מותרות. עבור הדיילים, יש לדרוש עניבת פפיון עם חולצות שמכופתרות. כן צוין כי במהלך יום הראיונות, השימוש בשפה גסה, לעיסת מסטיק ושימוש בטלפונים או אוזניות אסור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה