תיירות

רשת המלונות הישראלית בחובות ענק: מי יציל אותה מקריסה?

רשת מלונות בראון מחפשת משקיעים לאחר שנקלעה לחובות של כ-100 מיליון שקל עקב המלחמה והיעדר התיירים. ואם זה לא מספיק אז כנגד בעל השליטה העיקרי, ניר ויצמן, התנהלו תביעות כספיות
מערכת ice |  2
מלון בראון ים המלח (צילום מקס קובלסקי)
רשת מלונות בראון, שבעל השליטה העיקרי בה הוא איש העסקים ניר ויצמן, נקלעה לחובות של כ-100 מיליון שקל ומנהלת מגעים עם משקיעים פוטנציאליים שיאפשרו לה להמשיך ולפעול.
המשבר ברשת בראון, המפעילה 34 מלונות בישראל ובחו"ל, נובע בין היתר מהשפעות מגיפת הקורונה והחמיר ביתר שאת מפרוץ מלחמת חרבות ברזל שעצרה לחלוטין את התיירות הנכנסת. מכיוון שאופי מלונות הרשת מתאים יותר לתיירים ואנשי עסקים ולא לתיירות פנים, נאלצה הרשת להשבית כמה ממלונותיה בשנה האחרונה ולערוך צעדי התייעלות.
לכך יש להוסיף את התביעות המשפטיות שהוגשו לאחרונה נגד ניר ויצמן, בנו של מייסד הרשת, שהוגשו על ידי סמנכ"לית הכספים לשעבר ואיש עסקים שהוא גם גיסו של ויצמן, סביב הלוואות שלא נפרעו במועדן.
בין המתעניינים בהשקעה ברשת מלונות בראון הוזכרה חברת ישראל קנדה, בשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר, שכבר הביעה עניין ברכישתה טרם פרוץ המלחמה. גורם בענף המלונאות הסביר אמש לאתר "גלובס" את ההתעניינות ברשת בראון בכך ש"התמורה שמציעה הרשת נהדרת, ולמרות המשבר הנוכחי שהוריד את התפוסה במלונות בתל אביב בכ-45% מתחילת המלחמה, היא עדיין עובדת טוב. אין ספק שמשקיע חדש יסייע לה, ייתן לה גב חזק ויאפשר לה להתרכז נטו בעבודה המלונאית".

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ויצמן חטא היוהרה שמעת? תשאל גם את אחיך
    מיכל הגדולה 09/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשיו תגלה את החברים האמתיים
    סגור
  • 1.
    עכשיו אנו בטרנד של פשיטות רגל יומיות?
    פני 09/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איף
    סגור