תיירות

מחפשים חופשה שקטה לקיץ? אלה היעדים השווים ביותר בעולם

בא לכם לקחת הפסקה מהיעדים התיירותיים הרגילים ולנסוע למקום קצת פחות מוכר אבל לא פחות מרגש? לרגל חודשי הקיץ, השיא של העונה בעולם, מה שמביא לגל של מבקרים באתרים התיירותיים בעולם, אתר בוקינג מביא לכם יעדים חלופיים ששווה להכיר, המציעים את אותה רמת אווירה, חוויה והתרגשות, עם פחות עומס של מבקרים
מערכת ice |  1
חופשה (צילום shutterstock)
בא לכם לקחת הפסקה מהיעדים התיירותיים הרגילים כמו פריז, לונדון, טוקיו, ברצלונה ובנגקוק – ולנסוע למקום קצת פחות מוכר אבל לא פחות מרגש? חודשי הקיץ, בדגש על יולי אוגוסט, הפכו לעונת השיא של התיירות העולמית, כאשר הילדים ובני הנוער בחופש.
אם נמאס לכם לבקר באותם מקומות ואתם רוצים לנסות משהו חדש, אתר בוקינג (Booking) התעמק בנתוני המלצות של תיירים ותיירות, וחושף יעדים חלופיים ששווה להכיר, המציעים את אותה רמת אווירה, חוויה והתרגשות, עם פחות עומס של מבקרים. 
ליון, צרפת: כשחושבים על ביקור בצרפת, בדרך כלל פריז היא היעד הראשון שעולה לראש, בזכות אתרי תיירות מפורסמים כמו מגדל אייפל והלובר. עם זאת, כדאי בהחלט לנסוע דווקא לכיוון דרום-מזרח, אל העיר ליון, וליהנות גם שם מאטרקציות מרהיבות ומרחובות ציוריים שעושים חשק לטייל בלי סוף בין רחובותיה.
המבקרים במטרופולין התוסס הזה שבאזור אוברן-רון-אלפ (Auvergne-Rhône-Alpes) מהופנטים מהעיר בזכות ארכיטקטורה עוצרת נשימה, במבנים כמו אמפיתאטרון שלושת הגאלים, או העיצוב מימי הביניים בעיר העתיקה של ליון.
כשתגיעו לליון, צאו לסיור הליכה בעיר העתיקה (Vieux Lyon) כדי להכיר יותר לעומק את ההיסטוריה שלה, וללמוד איך הפכה לבירת המשי של העולם ולשם דבר מבחינה קולינרית. לאחר מכן, תוכלו למתוח את הרגליים ולנוח במסעדה או בבית קפה, מתוך מבחר המקומות הנעימים שמוגשים בהם מאכלים אותנטיים מאזור ליון, כמו קערות של מרק בצל חם ופלטות שרקוטרי.
כחלק מהחוויה בעיר המיוחדת הזו, כדאי להזמין שהייה ב-Les Suites de l'Ile Barbe. מדובר במתחם דירות ברמת 5 כוכבים, שנמצא במרחק עשר דקות בלבד ממרכז ליון. הוא מוקף בירוק, ובחלק מהחדרים הממוזגים יש מרפסת או טרסה עם נוף לנהר או לגינה. נופשים שבריאות הנפש והגוף חשובה להם, ישמחו לדעת שבמקום האירוח מציעים שיעורי יוגה וכושר, כמו גם שירות השכרת אופניים למי שרוצים לטייל באזור. 
בריסטול, אנגליה, בריטניה: מעדיפים לוותר על הרחובות הצפופים של לונדון לטובת מקום שקט יותר, אבל מרתק באותה מידה? במילה אחת: בריסטול. עיר הנמל ממוקמת בדרום-מערב אנגליה וידועה בשם "הבירה הירוקה של אירופה" (העיר היחידה בבריטניה שנושאת את התואר הזה).
יש בה המון מה לראות ולעשות, במיוחד לאנשים שמתעניינים באמנות, במוזיקה ובתרבות. בבריסטול יש הכול: ממחזות זמר מפורסמים ומופעי סטנד-אפ ב-Bristol Hippodrome, דרך מוזיאון וגלריה לאמנות, ועד לטבע יפהפה. במוזיאון M Shed יש הזדמנות מרתקת ללמוד על העבר וההווה של העיר, דרך מזכרות מיוחדות, סרטים וצילומים.
תיירות ותיירים שמעדיפים את הטבע יכולים לנסוע ברכב במשך שעה אל באת' השכנה, לצאת לשיט בסירה עם כוס פרוסקו ולהתרשם מאתרים איקוניים כמו מנזר באת' (Bath Abbey) והכנסייה הקתולית סנט ג'ון האוונגליסט שלאורך נהר אבון Avon River)).
לחופשה קסומה במיוחד, בואו להתארח בלב בריסטול ב-Hort’s Townhouse ששוכן במבנה משוחזר ויפהפה. אחרי ביקור באתרי התיירות, אפשר לנוח כאן בחדר נעים, שממוקם במרחק הליכה קצרה מאטרקציות פופולריות, כמו גן החיות של בריסטול ומתחם השופינג קאבוט סירקס (Cabot Circus).
פוקואוקה, יפן: טוקיו ידועה ברחובות מלאי חיים שבהם אפשר לתצפת על זרם האנשים האינסופי, לצאת לסיורים, לנסות מאכלים טעימים ולקנות פריטים מיוחדים. אבל למי שמעדיפים חופשה מעניינת בעיר שקטה יותר, כדאי להכיר את פוקואקה (Fukuoka).
העיר הנינוחה הזו ממוקמת על החוף הצפוני של האי קיושו (Kyushu), ויש בה מקדשים עתיקים, נופים טבעיים, חופים מפתים וחיי לילה סוערים. חובבי ה-Wellness ייהנו מאטרקציות כמו אונסן מניו נו יו (Manyo No Yu Onsen), שבו מציעים חווית טקסי רחצה יפניים מסורתיים במבחר בריכות מים מינרליים טבעיות. במקום אפשר גם להתפנק עם טיפול ספא באבנים חמות ובבופה ארוחת בוקר עם מגוון מנות מעוררות תיאבון.
לאחר מכן, מי שיבחרו להגיע לעיר – שהיא אמנם פחות מוכרת אבל עשירה מבחינה היסטורית – יוכלו לצאת ולגלות את יתר האתרים הייחודיים שיש לה להציע. סיור הליכה פרטי ומותאם אישית בפוקואוקה הוא דרך מצוינת לבקר בנקודות עניין מקומיות כמו טירת פוקואוקה (Fukuoka Castle) ופארק מאיזורו (Maizuru Park), בנוסף לטיול רגלי ברחובות העיר. 
כדי לחוות את המיטב של פוקואוקה, הזמינו שהייה ב-Miyako Hotel Hakata. במלון שממוקם בלב העיר ומעוצב באווירה מודרנית ומרשימה במיוחד, יש מבחר חדרים נקיים, מוארים ומאווררים.
מי שאוהבים להתפנק ישמחו לדעת שבחדרים יש פיג'מה נוחה ונעלי בית, כך שכל מה שנשאר זה לקפוץ לאמבטיה החמה ולנוח אחרי יום ארוך. למלון יש עוד יתרון נוח – קל מאוד להגיע ממנו לרובע טנג'ין (Tenjin) הפופולרי – רק 5 דקות נסיעה ברכבת התחתית מתחנת הקטאה (Hakata). הרובע נחשב למרכז האופנה של פוקואוקה, ויש בו קניון תת-קרקעי עם חנויות בוטיק ומסעדות.
בילבאו, ספרד: שוקלים לבקר בעיר ספרדית שאינה ברצלונה או מדריד, בלי לוותר על חוויה מלאה באמנות, תרבות ואוכל? בילבאו יכולה להיות העיר הזו. שום דבר לא מנצח את ההיסטוריה האדריכלית העשירה שלה, כמו שאפשר לראות במוזיאון גוגנהיים, שבו מוצגים כמה מאוספי האמנות הבולטים של המאה ה-20 וה-21.
מעבר לארכיטקטורה האגדית, ביקור בעיר הוא גם הזדמנות לקבל טעימה מהמטבח הבאסקי המנחם. למשל, בשרים משובחים על האש או המומחיות המקומית, מרמיטקו, שהיא בעצם תבשיל טונה עם תפוחי אדמה, צ'ילי ובצלים. פודיז יכולים להירשם לסדנת בישול באסקי בבילבאו וללמוד להכין פינצ'וס וטאפאס מסורתיים, כשבסוף אפשר כמובן לטעום את המנות.
אם נשאר לכם מקום לעוד הרפתקה אחת, הצטרפו לסיור היסטורי בבילבאו כדי להתרשם יותר לעומק מהעבר המורכב של העיר. הסיור עובר באזורים העתיקים, עם מדריך או מדריכה שמספרים על התרבות והמסורות המקומיות.
ב-Radisson Collection Bilbao תוכלו לנוח קצת וליהנות מאירוח ברמה עולמית. במסעדת המלון מגישים ארוחת בוקר א-לה-קארט, ובבר יכינו לכם קוקטייל משובח. מי שירצו לדעת יותר על בילבאו, יוכלו להגיע לדלפק התיירות של המלון ולקבל מידע על טיולי הליכה ציוריים, סיורים וכרטיסים לאטרקציות שונות.
האנוי, וייטנאם: מחפשים חלופה לתאילנד הצפופה, שזוכה לפופולרית בזכות האווירה המיוחדת, הפינוקים והחופים היפים שיש בה? ייתכן שהאנוי היא העיר שאתם מחפשים. עיר הבירה של וייטנאם היא יעד אידאלי לתיירות ולתיירים שמחפשים מנוחה ופינוק, אבל גם חוויה מלאה עניין. ואם אמרתם עניין, אמרתם שווקי רחוב תוססים בהאנוי - בהם נמכרים מוצרים שהמקומיים מתמחים בהם.
לאלו שיגיעו לעיר, מומלץ להצטרף לסיור אוכל רחוב מודרך – חוויה נפלאה למי שרוצים לצאת למסע קולינרי ולגלות כמה שיותר על המנות המקומיות. את המשתתפים ילוו מדריכה או מדריך בעלי ידע שיספרו על ההיסטוריה של אוכל הרחוב בהאנוי, כמו גם על המרכיבים והתבלינים שהופכים אותו לכל כך מעורר תיאבון.
רוצים להתעמק ולהכיר יותר? הירשמו לסיור של יום בהאנוי כדי להכיר ולהרגיש את העיר בצורה ייחודית לצד התושבים המקומיים, וכך לחוות באמת את המנהגים והמסורות שלהם. בליווי מדריך או מדריכה שמכירים היטב את האזור, תבקרו באגם הואן קיאם (Hoan Kiem) שידוע בנוף עוצר הנשימה ובאווירה המרגיעה שבו, וגם במקדש הספרות (Temple of Literature) שמוכר כאוניברסיטה הלאומית הראשונה בווייטנאם.
כדי ליהנות מנוף מרשים לעיר, הזמינו חדר ב- Quarter View Hanoi Hostel בלב האנוי. הוא ממוקם ליד מסעדות ואתרי תיירות מפורסמים, וקרוב לשווקי לילה תוססים שבהם אפשר למצוא יצירות בעבודת יד של אמנים מקומיים, בגדים, מזכרות, אוכל רחוב מפתה ועוד. נתוני ההמלצות מ-Booking.com מבוססים על עשר ההזמנות המובילות ליעדים בינלאומיים, שבוצעו על-ידי כל המשתמשים ב-2023.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הכי טוב האנוי,מקום קסום (ל"ת)
    פיפו 08/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור