תיירות

מלונות פתאל בעסקת ענק: המהפך ברשת יעלה 120 מיליון שקל

הסכם הייחודי נחתם לתקופת של 15 שנה בין רשת מלונות פתאל לחברת PowerGen ויהווה ציון דרך משמעותי בתחום האנרגיה בישראל.  הוא ישלב הקמת מתקני אגירה ומנועי גז בנכסי הלקוח, לצד אספקת החשמל
מערכת ice | 
פתאל (צילום איה בן עזרי)
רשת מלונות פתאל הודיעה היום (שני) כי היא חתמה על מזכר הבנות עם חברת PowerGen, חברת האנרגיה שבבעלות קרן ג׳נריישן. מזכר ההבנות שנחתם הינו לתקופה של 15 שנה, ובמסגרתו יוקמו מתקני אגירה ומנועי גז ואספקת חשמל במלונות הרשת.
מדובר בעסקה הגדולה ביותר מסוגה, אשר במסגרתה יקודם הליך של ייצור ואגירת חשמל מבוזר במתקני הרשת וכן יצירה של "תחנת כוח" וירטואלית (VPP) לכלל מתקני הרשת. במסגרת מזכר ההבנות, תספק חברת PowerGen לפתאל חשמל בהיקף של 155 מיליון קוט"ש בשנה ממתקני ייצור שבבעלותה, כמו גם מתקנים שיוקמו באתרי הרשת.
 PowerGen צפויה להשקיע כ-120 מיליון שרל בהקמה של מתקני אגירה ומנועי גז אשר יסייעו באספקת חשמל יציבה ואמינה ובמתן מענה לעומס הרשת בשעות שיא. העסקה צפויה להוזיל את עלויות החשמל עבור פתאל בהיקף משמעותי.
הקמה של מתקני אגירה באזור ביקוש (מוקדי צריכה), לדוגמא בעיר אילת, היא הלכה למעשה יישום של יעדי משרד האנרגיה ורשות החשמל. על פי היעדים, מיקום מתקני הייצור בליבת מוקדי הצריכה תספק מענה ותשתלב באופן אופטימלי בעלייה הצפויה בצריכת החשמל.
שחר עקה, יו"ר פתאל אירופה וסמנכ"ל כספים של קבוצת פתאל: "רשת פתאל שמחה וגאה על שיתוף הפעולה הגדול ביותר מסוגו עם חברת  PowerGen, אשר מהווה התקדמות משמעותית בשיפור היעילות האנרגטית ובחיזוק הקיימות במלונות הרשת ומאפשר לנו לא רק להבטיח אספקת חשמל אמינה וידידותית לסביבה אלא להוזיל באופן משמעותי את עלויות החשמל. בהזדמנות זו אני מבקש להודות למנהל חטיבת מסחר בפתאל, רמי ז'אנו שגרם לתהליך לצאת לפועל."

שחר עקה. צילום: ארז עוזיר
יואב הר אבן, מנכ״ל PowerGen התייחס ואמר: "אני מברך על שיתוף הפעולה עם רשת המלונות המובילה פתאל. זוהי אבן דרך נוספת שמבססת את מעמדה של PowerGen כחברת אנרגיה פרטית, אינטגרטיבית וייחודית הפועלת בכל שרשרת הערך במשק החשמל, באמצעות מגוון אמצעי ייצור חשמל ואגירה איכותיים".

יואב הר אבן. צילום: דוברות רפאל
"זו אחת העסקאות המשמעויות במשק, עם פתיחתו לתחרות מלאה, במסגרתה חברת אנרגיה מוכרת ומקימה היקף כזה של מתקנים בחצרות הלקוח ומספקת חשמל ישירות ללקוח קצה ובהיקף ניכר". הוסיף הר אבן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה