נדל"ן ותשתיות

מלון יוקרה חדש נפתח בישראל: המבנה הנטוש בירושלים עובר מהפך ענק

כבר 30 שנה מבנה ענק ליד קיבוץ צובה בסמוך לירושלים עומד נטוש וריק מאדם. הוא נבנה תחילה כדי להפוך למלון, אך היזמים נקלעו לקשיים כלכליים ומאז הוא נותר יתום. כעת, רשת המלונות פתאל מתכננת לפתוח במקום סניף של הרודס, במרכזו מלון בריאות יוקרתי במיוחד, עם 180 חדרי אירוח וספא
מערכת ice |  2
חופשה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
מזה 30 שנה עומד בסמוך לירושלים, צמוד לקיבוץ צובה, מבנה ענק ונטוש. הוא הוקם כדי לשמש כמלון יוקרה, אך בעקבות קשיים כלכליים אליהם נקלעה היזמית, משפחת בן חיים מירושלים, הוא נותר ריק ונטוש. כעת, המבנה הענק בדרך להפוך למלון יוקרה של רשת פתאל.
על פי הדיווח היום (ראשון) ב"כלכליסט", הוועדה המחוזית ירושלים תדון בקרוב על פרויקט הענק אותו מתכנן רשת המלונות פתאל במקום, במסגרתו היא מתכננת לפתוח במקום מלון בריאות יוקרתי במיוחד, עם 180 חדרי אירוח וספא, מבית מלונות הרודס.
כיום, השטח של המלון מתפרש על פני 6,000 מ"ר, כאשר בתכנון הנוכחי של פתאל לגבי אותו מבנה נטוש, היא תבנה את המלון על פני שטח של 11,500 מ"ר, כמו גם חניון תת קרקעי חדש שייבנה מתחתיו, בשטח של 5,000 מ"ר.
השלד של הבניין נבנה עי ידי משפחת בן חיים, שכאמור נקלעה לקשיים כלכליים ומאז 1985 הוא נותר ריק. מספר שנים לאחר מכן רכשה את הקרקע קבוצת משקיעים משווייץ, שתכננה לבנות שם מלון יוקרתי ודיור מוגן, אך גם המהלך הזה לא יצא לפועל.

ב-2005 רכשה את השטח חברת בוני התיכון, שם לא עשתה דבר. ב-2017 נרכש השטח על ידי הקבלן הירושלמי מוטי לוי בסכום של 13 מיליון שקל. לוי עשוי להשאיר את הקרקע בשליטתו, ולהשכיר אותה לפתאל ל-25 שנה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    המלון לא נפתח. כותרת של עיתון מתחיל...
    אבשלום קור 07/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מלון יוקרה חדש נפתח בישראל: המבנה הנטוש בירושלים עובר מהפך ענק
    סגור
  • 1.
    יפתח או נפתח??
    המדייק 07/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבדל עצום למה לרשום נפתח? עדיין בשלב של תוכניות תעדכנו שנפצע בעוד 7 שנים
    סגור