תיירות

אחרי 31 שנה: רכבת ישראל מוכרת את הקרונות המוכרים שלה

מספר חודשים לאחר שנפרדה מרכבות ה- IC3 המיתולוגיות חתמה רכבת ישראל על מכירתן של 33 רכבות לחברת הרכבות הרומנית FEROTRANS, סך כל העסקה כ-1.5 מיליון דולר
מערכת ice |  7
מערך קרונועי ה-IC3 הראשון מס' 01 (צילום פול קוטרל)
בינואר האחרון, 31 וחצי שנים לאחר העלייה לראשונה על מסילות הברזל של רכבת ישראל, נערכה הנסיעה האחרונה של רכבת ה-IC3 המיתולוגית. הקרונועים, שהיו אהובים במיוחד על ציבור הנוסעים, היוו בשנות ה-90 אבן דרך משמעותית בפיתוחה של רכבת ישראל ובמעבר להפעלת רכבות מודרניות מהמתקדמות ביותר בעולם.
מי שהחליף את הרכבות כחוד החנית וסימנו את מהפכת החשמול של רכבת ישראל, הם הקרונועים החשמליים החדשים מתוצרת סימנס, שהצטרפו לצי הרכבות בשנת 2021 עם הפעלת קו ירושלים-הרצליה וכעת מתווספים בהדרגתיות לפעילות בקווים נוספים בארץ כמו בקו רחובות-בנימינה.

לאחרונה חתמה רכבת ישראל על עסקת מכירה של 33 רכבות IC3 שמישות לחברת הרכבות הרומנית FEROTRANS, אלו יופעלו כרכבות נוסעים באזור העיר יאסי שבמזרח המדינה. עלות העסקה כ-1.5 מיליון דולר והעברת הקרונועים תחל כבר בחודשים הקרובים. ימי שלג לא היוו אתגר לקרונועי ה-IC3 שתוכננו לשימוש בדנמרק. בשנת 2013 הפעילה רכבת ישראל במיוחד קרונועים כאלו לחילוץ מאות מבקרים שנתקעו בירושלים בסופה עזה במיוחד

קרונועי ה-IC3 ההיסטוריים הגיעו בסט של שלושה קרונות כל אחד, והופעלו במהלך השנים גם רכבות המורכבות מ-5 סטים, הכוללות 12 קרונות. אורך כל סט 58 מטרים, משקלו 101 טונות, והוא כולל 4 מנועים של 294 כ"ס כל אחד. מהירות הנסיעה המרבית של הקרונועים היא 160 קמ"ש, ובכל שלישיית קרונות מותקנים בין 167-177 מושבים. את מערך ה-IC3 הראשון וההיסטורי, מספר 01, שיצא משירות כבר בעשור הקודם, תוכלו למצוא במיקום מרכזי במוזיאון הרכבת שבחיפה. את הכבוד, כמו גם את הכינוי "הרכבת המהירה והזריזה בישראל", קיבל בשנות ה-90 הקרונוע בשל חשיבותו ותרומתו לסיפור התפתחותה של רכבת ישראל וייעול מערך הסעת ההמונים במדינה.
יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני: "קרונועי ה-IC3 מסמלים אבן דרך משמעותית בתהליך הפיתוח של רכבת ישראל המגיע לשיאו בשנים אלה, עם תכנית פיתוח רחבת היקף המבוצעת בהובלת משרד התחבורה לחיבור ישראל מקצה לקצה. לאחרונה אישר הדירקטוריון בראשותי תכנית רכש משמעותית ורחבת היקף של קרונות וקטרים חשמליים מהמתקדמים ביותר בעולם, אשר תחלפנה את קרונועי ה-IC3 מהם נפרדנו בשנה האחרונה אחרי שירות של יותר משלושים שנה."
מנכ"ל רכבת ישראל שיקו זנה: "עם קליטתן של רכבות ה-IC3 בשנות ה-90 החל עידן חדש ברכבת ישראל שסימל התייעלות משמעותית והציב את החברה כחוד החנית של מערכת הסעת ההמונית בארץ. אך זו הייתה רק ההתחלה, הפרידה מהרכבות מסמלת המשך ישיר בהתייעלות המלווה בהשקעות רחבות היקף בתשתיות, רכש של רכבות חדשות ומתקדמות, הטמעה של טכנולוגיות חדשניות וגיוס עובדים. אני מבקש להודות לעובדות ולעובדי רכבת ישראל בעבר ובהווה, על הפעלה מיטבית של קרונועי ה-IC3, ושיפור מערך הרכבות בישראל עם שימת דגש על השירות המגיע לנוסעים."
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אומן ראש השנה עולה על הכל
    רבי נחמן מאומן 06/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרכבות החדשות בכלל לא נוחות ברכבות הישנות הם הכיסאות מה זה נוח ובחדשות בכלל לא נוחות מה הבעיה לעשות כיסאות עם ריפוד שנוח למה להרוס?
    סגור
  • 4.
    הבעיה היחידה!!!!
    אנצי!!!! 06/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבעיה שהייתה ברכבות האלה זה שהן שקטות. אז כשחוצים מסילה לא שומעים אותם מתקרבות ולכן זה מסוכן!!!!
    סגור
  • 3.
    זה נשמע מאוד זול מה עם עלות שינוע וכו או שזה לא כלול בע (ל"ת)
    ד 06/2024/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • עלות ההובלה על הקונה (ל"ת)
    NEGOTIATOR 06/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • מדינת ישראל איכות חיים הרבה יותר מאשר באירופה וברומניה (ל"ת)
    510 06/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 2.
    רטינג
    Rali 06/2024/23
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מיכאל שמש אתה בנדם מזויף. חכה חכה כשהערוץ יסגר תחפש עבודה .ולא יקבלו אותך בשום מקום כי אתה צבוע
    סגור
  • 1.
    טעות בחישוב
    יוסי דגן 06/2024/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    5 מערכים = 15 קרונועים ולא כפי שנרשם .
    סגור