תיירות

רמי לוי יוצא למלחמה: האם טרמינל 1 בדרך לשינוי קיצוני?

מאבק בשמיים: ישראייר וארקיע דורשות מעבר לטרמינל 1 בנתב"ג. יתרונות המעבר הם התייעלות, ריכוז הפעילות בטרמינל אחד צפוי לחסוך משאבים רבים לחברות. הוזלת מחירים, החיסכון בהוצאות עשוי להתגלגל לכיסי הנוסעים בדמות כרטיסים זולים יותר וגם הגברת תדירות, במיוחד בקו לאילת, שספג ירידה משמעותית בטיסות
מערכת ice |  12
רמי לוי וישראייר (צילום shutterstock, יחצ)
בעוד ענף התעופה הישראלי מנסה להתאושש מהשפעות המלחמה, מתחולל מאחורי הקלעים מאבק על עתיד הטיסות הפנים-ארציות. ישראייר וארקיע, שתי חברות התעופה הישראליות המובילות, דורשות להעביר את פעילותן לטרמינל 1 בנתב"ג, צעד שלטענתן עשוי לשנות את פני התעופה בישראל.
על פי פרסום של פספורטניוז, לאחרונה התקיימה פגישה טעונה בין נציגי ארקיע וישראייר לבין בכירי משרד התחבורה ורשות שדות התעופה. במרכז הדיון: בקשת החברות להעביר את כל פעילותן לטרמינל 1. "זה לא רק עניין של נוחות," טוען בכיר בענף, "זו הזדמנות לשינוי מהותי בתעופה הישראלית".
יתרונות המעבר הם התייעלות: ריכוז הפעילות בטרמינל 1 צפוי לחסוך משאבים רבים לחברות. הוזלת מחירים: החיסכון בהוצאות עשוי להתגלגל לכיסי הנוסעים בדמות כרטיסים זולים יותר וגם הגברת תדירות: במיוחד בקו לאילת, שספג ירידה משמעותית בטיסות בחודשים האחרונים.
למרות היתרונות לכאורה, רשות שדות התעופה הביעה התנגדות למהלך. מדוע? מומחי תעופה מעלים מספר השערות: חשש מעומס בטרמינל 1, אובדן הכנסות מדמי השכירות בטרמינל 3. רצון לשמור על גמישות תפעולית בנתב"ג.

כעת, ההחלטה נמצאת בידי משרד התחבורה בראשות השרה מירי רגב. בעוד ישראייר וארקיע ממתינות בקוצר רוח להחלטה, ברור כי תוצאות המאבק ישפיעו לא רק על החברות עצמן, אלא על כל מי שטס בשמי ישראל. האם נראה מהפכה בנתב"ג או שהסטטוס קוו ישמר? התשובה עשויה לקבוע את עתיד התעופה הישראלית לשנים הבאות.
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    בעקבות המצב חחח
    גידי 06/2024/14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    החברות הישראליות התפוסה מלאה טיסה לטביליסי 800 דולר , החליטו לשדוד בלי בושה
    סגור
  • 11.
    טרמינל 1 הוא זבל מוחלט
    אזרח מעוצבן 06/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 2
    רשות שדות התעופה צריכה לגלות אומץ ולסגור את טרמינל 1 עד שזה לא קורה ארקיע וישרייאר צריכים להפעיל שכל ולהבין שלאור כמות הטיסות הנמוכה מהרגיל בנתב"ג להעביר אותם לטרמינל 1 לגמרי זה חסר היגיון
    סגור
  • 10.
    ישרדרייק
    ר.ד 06/2024/13
    הגב לתגובה זו
    2 2
    הדבר הכי גרוע בתעופה-ישראייר.
    סגור
  • 9.
    ברלוביץ, גם זה לא יעזור לך , מנכל כושל (ל"ת)
    קרק 06/2024/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 8.
    רמי אתה **חצוף* אתה לא** יהלום***
    Yl 06/2024/13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ברור שאתה מקורב ל ליכוד וכי יש לך בררה אחרת הרבה אישורים לא היתה מקבל ב כזו יעילות אבל אם תצהיר שאתה מוכן ללקק ל מירי סיבוני את הההה תקבל מה שאתה רוצה
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    אם הם יביאו מתפקדים לגרב אז כן יקבלו אישור
    מתפקד ליכוד 06/2024/13
    הגב לתגובה זו
    1 2
    פשוט לא??
    סגור
  • 6.
    אם הוא מביא קולות למירי או לא? זו השאלה (ל"ת)
    תם 06/2024/13
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 5.
    טרמינל 1
    אלי 06/2024/13
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ממש יגלגלו את החיסכון לצרכן. כולם גנבים
    סגור
  • 4.
    ארקיע ישראייר טרמינל 1
    יוסי 06/2024/13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    רמי היקר איני מצוי בפרטים הקטנים . אך אם אני מתבסס על מה שראינו בכתבת התחקיר על שרת הרמזורים הרי שכל נסיונותיך ירדו לפח האם שאלת מי הוא ה,כיר? מה הם יכולו.יו להשפיע על השרה? האם אתה ממותג היטב לפי שיטת הרמזור? רמי תחשוב שוב מול מי אתה יושב
    סגור
  • 3.
    אין דבר כזה "לטובת הנוסעים"
    אמנון 06/2024/13
    הגב לתגובה זו
    4 1
    שקר אחד גדול!
    סגור
  • 2.
    לשים גריז ושמן
    קצת לשמן 06/2024/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קצת משרות לקרובים צ'ופרים טיסות הנחות מעטפות ויכולים לקבל הכל, מי כמו הטייקונים יודע לשמן?!
    סגור
  • 1.
    ישראייר פלוף תעופתי.
    שפי 06/2024/13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הלוואי והיה לי את הכח לעמוד לכתוב לשכנע את הפתאים המתכוונים להמשיך לטוס בחברה הקוראת לעצמה ישראייר.מה הקשר בין טרמינל אחד להתנהלות המבזה של החברה.משרד התחבורה עופו לשם ותעוררו אותם .
    סגור