תיירות
רמי לוי יוצא למלחמה: האם טרמינל 1 בדרך לשינוי קיצוני?
מאבק בשמיים: ישראייר וארקיע דורשות מעבר לטרמינל 1 בנתב"ג. יתרונות המעבר הם התייעלות, ריכוז הפעילות בטרמינל אחד צפוי לחסוך משאבים רבים לחברות. הוזלת מחירים, החיסכון בהוצאות עשוי להתגלגל לכיסי הנוסעים בדמות כרטיסים זולים יותר וגם הגברת תדירות, במיוחד בקו לאילת, שספג ירידה משמעותית בטיסות
בעוד ענף התעופה הישראלי מנסה להתאושש מהשפעות המלחמה, מתחולל מאחורי הקלעים מאבק על עתיד הטיסות הפנים-ארציות. ישראייר וארקיע, שתי חברות התעופה הישראליות המובילות, דורשות להעביר את פעילותן לטרמינל 1 בנתב"ג, צעד שלטענתן עשוי לשנות את פני התעופה בישראל.
על פי פרסום של פספורטניוז, לאחרונה התקיימה פגישה טעונה בין נציגי ארקיע וישראייר לבין בכירי משרד התחבורה ורשות שדות התעופה. במרכז הדיון: בקשת החברות להעביר את כל פעילותן לטרמינל 1. "זה לא רק עניין של נוחות," טוען בכיר בענף, "זו הזדמנות לשינוי מהותי בתעופה הישראלית".
יתרונות המעבר הם התייעלות: ריכוז הפעילות בטרמינל 1 צפוי לחסוך משאבים רבים לחברות. הוזלת מחירים: החיסכון בהוצאות עשוי להתגלגל לכיסי הנוסעים בדמות כרטיסים זולים יותר וגם הגברת תדירות: במיוחד בקו לאילת, שספג ירידה משמעותית בטיסות בחודשים האחרונים.
למרות היתרונות לכאורה, רשות שדות התעופה הביעה התנגדות למהלך. מדוע? מומחי תעופה מעלים מספר השערות: חשש מעומס בטרמינל 1, אובדן הכנסות מדמי השכירות בטרמינל 3. רצון לשמור על גמישות תפעולית בנתב"ג.
עוד ב-
כעת, ההחלטה נמצאת בידי משרד התחבורה בראשות השרה מירי רגב. בעוד ישראייר וארקיע ממתינות בקוצר רוח להחלטה, ברור כי תוצאות המאבק ישפיעו לא רק על החברות עצמן, אלא על כל מי שטס בשמי ישראל. האם נראה מהפכה בנתב"ג או שהסטטוס קוו ישמר? התשובה עשויה לקבוע את עתיד התעופה הישראלית לשנים הבאות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(12):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
12.בעקבות המצב חחחגידי 06/2024/14הגב לתגובה זו3 0החברות הישראליות התפוסה מלאה טיסה לטביליסי 800 דולר , החליטו לשדוד בלי בושהסגור
-
11.טרמינל 1 הוא זבל מוחלטאזרח מעוצבן 06/2024/13הגב לתגובה זו0 2רשות שדות התעופה צריכה לגלות אומץ ולסגור את טרמינל 1 עד שזה לא קורה ארקיע וישרייאר צריכים להפעיל שכל ולהבין שלאור כמות הטיסות הנמוכה מהרגיל בנתב"ג להעביר אותם לטרמינל 1 לגמרי זה חסר היגיוןסגור
-
10.ישרדרייקר.ד 06/2024/13הגב לתגובה זו2 2הדבר הכי גרוע בתעופה-ישראייר.סגור
-
9.ברלוביץ, גם זה לא יעזור לך , מנכל כושל (ל"ת)קרק 06/2024/13הגב לתגובה זו1 0סגור
-
8.רמי אתה **חצוף* אתה לא** יהלום***Yl 06/2024/13הגב לתגובה זו3 0ברור שאתה מקורב ל ליכוד וכי יש לך בררה אחרת הרבה אישורים לא היתה מקבל ב כזו יעילות אבל אם תצהיר שאתה מוכן ללקק ל מירי סיבוני את הההה תקבל מה שאתה רוצהסגור
- טען עוד
-
7.אם הם יביאו מתפקדים לגרב אז כן יקבלו אישורמתפקד ליכוד 06/2024/13הגב לתגובה זו1 2פשוט לא??סגור
-
6.אם הוא מביא קולות למירי או לא? זו השאלה (ל"ת)תם 06/2024/13הגב לתגובה זו2 2סגור
-
5.טרמינל 1אלי 06/2024/13הגב לתגובה זו4 1ממש יגלגלו את החיסכון לצרכן. כולם גנביםסגור
-
4.ארקיע ישראייר טרמינל 1יוסי 06/2024/13הגב לתגובה זו1 1רמי היקר איני מצוי בפרטים הקטנים . אך אם אני מתבסס על מה שראינו בכתבת התחקיר על שרת הרמזורים הרי שכל נסיונותיך ירדו לפח האם שאלת מי הוא ה,כיר? מה הם יכולו.יו להשפיע על השרה? האם אתה ממותג היטב לפי שיטת הרמזור? רמי תחשוב שוב מול מי אתה יושבסגור
-
3.אין דבר כזה "לטובת הנוסעים"אמנון 06/2024/13הגב לתגובה זו4 1שקר אחד גדול!סגור
-
2.לשים גריז ושמןקצת לשמן 06/2024/13הגב לתגובה זו1 0קצת משרות לקרובים צ'ופרים טיסות הנחות מעטפות ויכולים לקבל הכל, מי כמו הטייקונים יודע לשמן?!סגור
-
1.ישראייר פלוף תעופתי.שפי 06/2024/13הגב לתגובה זו1 1הלוואי והיה לי את הכח לעמוד לכתוב לשכנע את הפתאים המתכוונים להמשיך לטוס בחברה הקוראת לעצמה ישראייר.מה הקשר בין טרמינל אחד להתנהלות המבזה של החברה.משרד התחבורה עופו לשם ותעוררו אותם .סגור