תיירות

סוכנות הנסיעות מחו"ל קורסת: הגישה בקשה דחופה לפשיטת רגל

עד 65,000 נופשים המטיילים כעת עם FTI Touristik האירופאית עלולים להיפגע כאשר FTI Touristik הודיעה על חדלות פרעון
מערכת ice |  1
הזמנת חופשה (צילום shutterstock)
חברות תעופה האירופאיות הפועלות מגרמניה, אוסטריה והולנד בכוננות ספיגה לאחר ש-FTI Touristik GmbH הגרמנית, חברת האם של סוכנות הנסיעות השלישית בגודלה באירופה FTI Group, הודיעה כי הגישה בקשה לפשיטת רגל ב-3 ביוני לבית המשפט המחוזי של מינכן.
בהצהרה, החברה אמרה שרק מותג סוכנות הנסיעות FTI Touristik יושפעו באופן ישיר. עם זאת, בקשות נוספות לפשיטת רגל יוגשו בהמשך על ידי חברות אחרות בקבוצה. חברות תעופה שצפויות להיפגע עם התקרבות עונת הקיץ האירופית הן קונדור, SunExpress, Corendon Airlines, SmartLynx Airlines ו-Marabu.

דובר קונדור אמר שהחברה בהלם מההתפתחויות ב-FTI. "קונדור ו-FTI פועלות יחד כבר שנים. לאחרונה היקף התניות ירד, ולכן ניתן להניח שהפער שנוצר בעקבות חדלות הפירעון של FTI ייסגר גם על ידי השוק בטווח הקצר. עם זאת, אנו כן לא להתייחס ליכולות המפורטות של FTI בקונדור".
"כמו כל חברות התעופה האחרות, אסור לקונדור להטיס נוסעים שהזמינו סיור חבילה שבוטלה כעת עם FTI Touristik ליעד החופשה שלהם. עם זאת, כל האורחים יכולים לקחת את הטיסה חזרה שהוזמנה כמתוכנן. קונדור תחזיר את כל האורחים הביתה", אמר הדובר.
כן נמסר מ-FTI Touristik: "לאחר תהליך ארוך ומורכב, הוכרז על כניסתו של קונסורציום של משקיעים באפריל 2024. מאז, לעומת זאת, נתוני ההזמנות לא מהציפיות למרות החדשות החיוביות. בנוסף, ספקים רבים התעקשו על תשלום מראש כתוצאה מכך, נוצר צורך מוגבר בנזילות, אשר לא ניתן היה לגשר עליו עד לסגירת הליך המשקיעים הוסבר בהצהרה.
לפי העיתון הגרמני Die Zeit, עד 65,000 נופשים המטיילים כעת עם FTI Touristik עלולים להיפגע.  העיתון הגרמני "בילד" דיווח כי החברה ממינכן הייתה כבר במשבר לפני מגיפת הקורונה. לפי הדיווחים, FTI Touristik, שנוסדה בשנת 1983, מעסיקה 11,000 עובדים ב-90 חברות בנות ברחבי העולם. בשנת הכספים 2022-23, הקבוצה דיווחה על מכירות של 4.1 מיליארד יורו (4.4 מיליארד דולר).
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סוכנות נסיעות
    רותי 06/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שילמו לעבוד. שיחפשו מקצוע אחר .
    סגור