תיירות

רמי לוי ישתלט על השוק? זה מה שיקרה בישראייר ב-2024

הנחת העבודה של ישראייר היא כי בשנת 2024 יעברו בנתב"ג בין 16 ל-17 מיליון נוסעים. נתח השוק של ישראייר יהיה מעל 5.5 אחוזים עם פוטנציאל הטסה של כ-1.1 מיליון נוסעים, בהם סגמנטים חדשים, שהעדיפו בעבר חברות זרות, ישראייר לא צופה האטה בביקושים, על רקע פגיעה בהכנסה הפנויה
מערכת ice | 
רמי לוי והנפקת ישראייר (צילום מרסלו, Magma Images, shutterstock)
במצגת למשקיעים שפרסמה בשבוע האחרון חברת התעופה ישראייר שבבעלות אש העסקים רמי לוי, דווח כי בחודשים אפריל-מאי ,2023 עברו בנתב"ג כ-4 מיליון נוסעים. להערכת ישראייר יעברו בחודשים המקבילים בשנת 2024 כ-2.5 מיליון נוסעים.
על רקע הנתונים הללו, הנחת העבודה של ישראייר היא כי בשנת 2024 יעברו בנתב"ג בין 16 ל-17 מיליון נוסעים. נתח השוק של ישראייר יהיה מעל 5.5 אחוזים עם פוטנציאל הטסה של כ-1.1 מיליון נוסעים, בהם סגמנטים חדשים, שהעדיפו בעבר חברות זרות.

ישראייר לא צופה האטה בביקושים, על רקע פגיעה בהכנסה הפנויה, כתוצאה מהמלחמה, בשל הצורך הבסיסי לצאת לחופשה. בשל המלחמה, עלויות הביטוח האמירו, ובמקביל, חלק מהצוותים חוששים ללון בתל אביב. בנוסף, רק הפעלה של המטוס, כשבסיסו בנתב"ג, מאפשרת לבצע 3 טיסות ביום ליעדים שונים.
ישראיר פנתה למשרד האוצר, במטרה לכלול המטוסים הללו במטריית הביטוח של החברות הישראליות, ונענתה, לפי שעה, בשלילה. ישראייר נערכת להתמודדות עם המצב החדש במספר מישורים כמו קליטת צוותי אוויר נוספים ותגבור שעות הטיסה בששת מטוסי ישראייר בכ-20 אחוזים – תוספת של "מטוס" במונחי קיבולת, צמצום פעילות בקו לאילת לצורך תגבור הפעילות הבינלאומית – תוספת של "חצי מטוס” במונחי קיבולת, צמצום פעילות ביעדים בהם הרווחיות הגולמית השולית נמוכה יחסית.
כמו כן, צמצום פעילות ביעדים בהם זמן הסבב ארוך משמעותית מ-5.5 שעות טיסה. כיוון מערכת ה – AI לשיעור תפוסה של כ-85 אחוז בדומה לרבעון הראשון של שנת 2024( ועליית המחיר הממוצע בהשוואה לשנת 2022. הצבת מטוסים חכורים באירופה ותפעול הטיסות "בכיוון ההפוך" – דוגמא: במקום תל אביב אתונה תל אביב לבצע: אתונה תל אביב
אתונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה