TOP 5

מחשבות טובות: למה ראש השנה כל כך חשוב השנה?

ראש השנה טומן בחובו הרבה יותר ממה שנראה לעין. גלו חמש עובדות שכנראה לא ידעתם על אחד הימים החשובים ביותר בלוח השנה היהודי
מערכת ice | 
ראש השנה (צילום shutterstock)
ראש השנה הוא אחד החגים המרכזיים ביהדות, חג של התחלות חדשות והרבה שופינג, אך מעבר למנהגי התפילה והסעודות המוכרים, ישנם היבטים פחות ידועים הקשורים ליום הזה. לפניכם חמש עובדות מרתקות על החג האהוב, ראש השנה.
1. תחילת השנה, אבל לא תחילת החודשים
על אף שראש השנה מציין את תחילת השנה בלוח העברי, הוא למעשה לא תחילת מניין החודשים. על פי התורה, החודש הראשון הוא חודש ניסן, זכר ליציאת מצרים. כך יוצא שחודש תשרי הוא החודש השביעי ולא הראשון, וההתחלה היא למעשה של שנת החגים, בעוד מניין החודשים מתחיל בניסן.
2. זמן של ישועות
בראש השנה מצוינים סיפורים רבים של ישועות מעל הטבע, כמו סיפוריהן של שרה, רחל וחנה, שנפקדו והצליחו להביא ילדים לאחר שהתפללו ביום זה. ראש השנה נחשב לזמן שבו מתאפשרים ניסים יוצאי דופן, ולכן ביהדות מקשרים אותו לאפשרות של תפילות שיש בכוחן לשנות גזרות וליצור הזדמנויות חדשות.
3. שפע של סימנים
אחד המנהגים המיוחדים בראש השנה הוא השימוש בסימנים בשולחן החג. כל סימן שאוכלים עליו נאמרת ברכה או בקשה לשנה הקרובה. לדוגמה, אכילת רימון כסימן לברכה "שנזכה להיות מלאים מצוות כרימון". משפחות רבות מוסיפות סימנים נוספים כמו בננה (שנזכה להתבונן) או טחינה (שייטחנו אויבינו ויתקבלו תחינותינו).
4. מחשבות טובות
בראש השנה יש חשיבות רבה למחשבות. היום הזה נחשב לזמן שבו מחשבות חיוביות ודיבורים טובים יכולים להשפיע על השנה כולה. על פי תורת רבי נחמן מברסלב, המחשבה בראש השנה קובעת רבות לגבי מה שיקרה בהמשך השנה, ולכן חשוב לשמור על מחשבות חיוביות ורצונות טובים.
5. הכל מתחיל מחדש
ראש השנה הוא הזדמנות להתחלה חדשה. על פי המסורת, כל מה שקרה עד כה מתאפס, והיום הזה נותן לכל אחד הזדמנות להגדיר את השנה החדשה. גם אם השנה שעברה הייתה קשה, בראש השנה ניתנת אפשרות לפתוח דף חדש, לבקש על כל מה שקיים ועל מה שיבוא.
ראש השנה הוא הרבה מעבר לחג של תפילות וסעודות. זהו זמן של התחלות חדשות, ישועות מיוחדות ומחשבות טובות. הכרת העובדות הללו יכולה להוסיף רובד חדש ומשמעותי לחג, ולהפוך אותו לרגע של חשבון נפש וציפייה לשנה טובה יותר. שתפו עם קרוביכם את המשמעות של החג ונצלו אותו למחשבות טובות וחיוביות לשנה הבאה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה