TOP 5

אין לכם ממ"ד בבית? הפתרונות למיגון שחייבים להכיר

ללא ממ"ד בבית? בזמן חירום, יש לדעת כיצד להתמגן בצורה נכונה. במדריך זה נציג 5 אפשרויות לשהייה בטוחה בזמן התרעה, כולל שימוש במקלטים, חדרים פנימיים, וחדרי מדרגות, בכדי לשמור על ביטחונכם וביטחון משפחתכם
מערכת ice | 
מרחב מוגן (צילום פלאש 90/ דוד כהן)
בזמן חירום, חשוב לדעת כיצד להתמגן ביעילות גם אם אין ממ"ד בבית. ישנן מספר אפשרויות שיכולות לספק הגנה טובה במצבים כאלו. המדריך הבא מסביר כיצד לבחור את המקום הבטוח ביותר לשהייה בזמן התרעה.
מקלטים: בבניינים משותפים, ניתן להשתמש במקלט המשותף אם אפשר להגיע אליו בזמן קצר. מקלט ציבורי יכול לשמש גם הוא כמרחב מוגן בתנאי שניתן להגיע אליו במהירות הנדרשת. חשוב לוודא שיש גישה נוחה ומהירה למקלטים אלו.
חדר פנימי בבית: אם אין ממ"ד או ממ"ק בבית, ניתן להשתמש בחדר פנימי כמרחב מוגן. יש לבחור חדר עם כמה שפחות קירות חיצוניים ופתחים, שניתן להגיע אליו במהירות. בעת התרעה, יש לשהות צמוד לקיר פנימי, מתחת לקו החלונות ולא מול הדלת. מטבח, מקלחת ושירותים אינם מתאימים לשמש כחדר מוגן, ויש להימנע משהייה ברחבת הכניסה לבניין בגלל סיכון לרסיסים והדף.
חדר מדרגות: חדר מדרגות פנימי ללא חלונות יכול לשמש כמרחב מוגן יעיל. בבניינים מעל שלוש קומות, יש לשהות בגרם מדרגות עם לפחות שתי קומות מעליו, ובבניינים של שלוש קומות יש לשהות בקומה האמצעית. חדר המדרגות בנוי מבטון מזוין ונמצא במרכז הבניין, מה שמקנה לו חוזק ועמידות. יש להימנע משהייה בקומת הקרקע ובקומות העליונות בבניינים גבוהים.
מבנים קלים: במבנים קלים כמו קרוואנים או מבנים מעץ או גבס, יש לצאת מהמבנה ולהגיע למרחב מוגן בזמן ההתרעה. אם אין זמן להגיע למרחב מוגן, יש לשכב על הקרקע ולהגן על הראש. חשוב להימנע משהייה ברחבת הכניסה לבניין בשל סיכון לרסיסים והדף.
הכנת מחסה מראש: אופציה נוספת היא להכין מתחם מחוץ לבית שעומד בקריטריונים הנזכרים בסעיפים הקודמים, בכדי לספק מתחם כשיר ונוח המספק הגנה לזמן של כ-10 דקות לאחר שמיעת ההתרעה.
בעת חירום, חשוב לדעת כיצד להתמגן גם כשאין ממ"ד בבית. יש לבחון את האפשרויות השונות ולבחור את המקום הבטוח ביותר בהתאם לתנאים בביתכם. היערכות מוקדמת, שמירה על הוראות פיקוד העורף וידיעת האפשרויות יכולות להציל חיים ולסייע בשמירה על ביטחונכם.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה