TOP 5

ביטול טיסה לחו"ל: מה עושים ומה מגיע לכם? המדריך המלא

מהם הזכויות שלכם במקרה של ביטול טיסה לחו"ל, ואיך להתמודד עם המצב? זכויות אלו חשובות מאוד, בעיקר שתקופה של ביטולי טיסות עקב המלחמה, הנה המדריך המלא עם 5 שאלות נפוצות על ביטולי טיסות
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
ביטול טיסה הוא אירוע מלחיץ, במיוחד כאשר מדובר בטיסה לחו"ל. בזמן מלחמה אין תמיד גושפנקא לטיסה המתקרבת, וענקיות בינלאומיות רבות מודיעות כי לא יגיעו לארץ. במקרים כאלה, חשוב לדעת מה הזכויות שלכם וכיצד לפעול על מנת למקסם את ההחזר או למצוא פתרון חלופי במהירות האפשרית. הכתבה הבאה מספקת מדריך מקיף להתמודדות עם ביטול טיסה לחו"ל, כולל זכויות הנוסעים, דרכי פעולה מומלצות וטיפים להתנהלות מול חברות התעופה.
מה הזכויות שלכם במקרה של ביטול טיסה?
כאשר טיסה לחו"ל מתבטלת, הנוסעים זכאים לאחת משלוש זכויות בסיסיות: החזר כספי, טיסה חלופית או טיסה במועד מאוחר יותר. זכויות אלו מעוגנות בחוק שירותי תעופה הישראלי ובתקנת EC261 האירופית. עם זאת, במצב חירום חברות התעופה פטורות מתשלום פיצויים ומימון שירותי סיוע כמו לינה או מזון.
מרבית חברות התעופה מאפשרות קבלת החזר או דחיית הטיסה למועד מאוחר יותר בהתאם למדיניות החברה. אם אתם נמצאים בחו"ל ומעוניינים לחזור לארץ, מומלץ לבקש מחברת התעופה להמיר את הכרטיסים לחברה שממשיכה לטוס לישראל או לשדה חלופי כמו דובאי, אתונה או לרנקה (נסביר בהמשך).
איך להשיג החזר על טיסה שבוטלה?
במידה והזמנתם את הטיסה ישירות מאתר חברת התעופה, בדקו את דף ניהול ההזמנה באתר. אם לא ניתן לבצע החזר דרך האתר, פנו לשירות הלקוחות בטלפון, במייל או בצ'אט. אם הזמנתם דרך סוכנות נסיעות מקוונת, פנו אליהם ישירות. במידה וההחזר מתעכב, היו סבלניים - הוא יגיע.
פיצוי לפי החוק הישראלי
הנוסעים זכאים לפיצוי כספי אם הטיסה התבטלה או התעכבה מעל שמונה שעות, בהתאם למרחק הטיסה. הפיצוי נע בין 1,390 שקל ל-3,340 שקל. הפיצוי חל על כל טיסה שהמריאה או נחתה בישראל. עם זאת, ישנם חריגים כמו נסיבות מיוחדות שלא היו בשליטת חברת התעופה.

מה לעשות אם אתם תקועים בחו"ל?
אם אתם תקועים בחו"ל, מומלץ לבדוק מידע עדכני על טיסות חילוץ בדפים המיועדים לכך. אם אין טיסת חילוץ רלוונטית, ניתן לנסות להגיע לשדות תעופה מרכזיים כמו לרנקה, אתונה או דובאי, ולמצוא משם טיסה לישראל. במקרים כאלו, מומלץ לתכנן מרווח ביטחון של לפחות 6 שעות בין הטיסות.
מה לגבי טיסות עתידיות?
אם יש לכם טיסה מתוכננת לשבועות הקרובים, מומלץ לבטל כבר עכשיו שירותי תיירות שהזמנתם כמו מלונות ואטרקציות. אם הטיסה תבוטל, חברות התעופה מחויבות להחזיר את התמורה המלאה או להציע טיסה חלופית במועד מוקדם ככל האפשר. הודעות על ביטול טיסה לרוב מגיעות שבוע לפני הטיסה או אף מספר שעות לפני.
עצת בונוס, במקרים בהם חברת התעופה מבטלת את הטיסה, נוסעים עלולים לספוג הפסדים כספיים עבור הזמנות שירותי תיירות נוספים כמו לינה במלון, השכרת רכב או כרטיסים לאטרקציות. למרות זאת, חברות התעופה לא מחויבות להשיב את הכסף עבור הפסדים אלה, להבדיל מהוצאות בגין שירותי סיוע בזמן ההמתנה לטיסה חלופית. לכן, במצבים רגישים, כמו בזמן מלחמה, יש לשים לב להזמין שירותים עם ביטול חינם (או בסכום זעום). ניתן גם ליצור קשר באופן פרטני לפני ההזמנה ולהציג את הסיטואציה המאתגרת.
נסיים כמה טיפים להתנהלות נבונה בזמן ביטול טיסה. הכי חשוב, היו רגועים ודברו בכבוד לנציגי השירות, הם עושים את העבודה שלהם ולרוב גם הם לא שמחים מהטרגדיה שנוצרה. הכירו את הזכויות שלכם, ביטול ללא סיבה הקבילה בחוק מחייבת את חברת התעופה לספק החזר, טיסה חלופית או טיסה במועד מאוחר יותר. התאזרו בסבלנות, שכן מוקדי השירות עמוסים בעקבות ביטולי הטיסות וכמוכם יש עוד מאות שמבקשים מידע עבורם, ספרו את סיפורכם בסבלנות, אם השיחה לא מתקדמת בקשו לדבר עם מנהל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה