TOP 5

הזמרים הכי עשירים בעולם: מיהם חמשת המיליארדרים המובילים?

רוב הזמרים אינם מתעשרים מהמוזיקה שלהם, אבל יש כאלה בטופ שכבר הגיעו להכנסות של מיליארד דולר. כך עשו זאת חמשת המובילים – חלקם לא רק בזכות הקריירה המוזיקלית
מערכת ice |  2
צילום shutterstock, צילום מסך פייסבוק/טוויטר
בסוף השבוע התבשרנו שהזמר והיוצר האגדי ברוס ספרינגסטין, בן 74, הפך רשמית למיליארדר, כך לפי דיווח של "פורבס" שעדכן את הערכת השווי של "הבוס" לכדי 1.1 מיליארד דולר.
ספרינגסטין הוא האחרון שהצטרף לקבוצה נדירה של אמנים שהגיעו למעמד מיליארדרים. ומי חולק איתו את המועדון המכובד אלו החמישה המובילים:
ג'יי זי
הראפר הלוהט הוא המוזיקאי המרוויח ביותר בעולם, והונו מוערך בכ-2.5 מיליארד דולר. ג'יי זי הוא אחד מאמני ההיפ הופ הנמכרים ביותר בכל הזמנים, אבל חלק ניכר מההכנסה שלו מגיעה מהחוש העסקי הממולח שלו. לפי אתר hellomagazine יש לג'יי זי פורטפוליו מגוון של נכסים, כולל אימפריית השמפניה שלו ארמנד דה בריניאק, ש-LVMH רכשה 50% ממניותיה ב-2021, ומותג הקוניאק D'ussé שלו, שבו הוא מכר את חלק הארי שלו ב-2023. בבעלותו מגוון רחב של אמנות יפה, כולל יצירות של ז'אן מישל בסקיואט, ויש לו מניות בחברות כמו בלוק ואובר. הוא גם נשאר דמות מפתח ב-Roc Nation, אותה ייסד ב-2008.
זמר ומפיק ברמה עולמית, ג'יי זי (ויקפידיה)
ריהאנה
למרות שלא הוציאה אלבום מאז 2016, ריהאנה שווה 1.4 מיליארד דולר – ולא הכל מהמוזיקה. בנוסף להיותה אחת הזמרות המוכרות בעולם, ריהאנה מחזיקה ב-50% ממניות מותג האיפור שלה  Fenty Beauty כאשר על פי הדיווחים תאגיד מוצרי היוקרה הצרפתי LVMH הוא הבעלים של המחצית השנייה. שאר השווי הנקי שלה נמצא בבעלות החלקית שלה בחברת ההלבשה התחתונה  Savage x Fenty ששוויה מוערך ב-270 מיליון דולר.

ריהאנה, קרדיט: Courtesy of Jacob & Co.​
טיילור סוויפט
טיילור סוויפט הצטרפה לרשימת המיליארדרים של פורבס גם כן השנה, כשהונה מוערך ב-1.3 מיליארד דולר. היא הייתה המוזיקאית הראשונה שהגיעה להישג הזה רק מכתיבת שירים וביצועים, שכן יותר מ-500 מיליון דולר מהונה מגיע מתמלוגים על מוזיקה וסיבובי הופעות. The Eras Tour  סיבוב ההופעות השישי של הזמרת הכניס לה כ-200 מיליון דולר, ולכך יש להוסיף כ-35 מיליון דולר מהשבועיים הראשונים להקרנה של סרטה Taylor Swift: The Eras Tour. טיילור גם הרוויחה עוד 500 מיליון דולר ממהעלייה בערכו של קטלוג המוזיקה שלה, כשהקליטה מחדש את 'הגרסה של טיילור' של ששת אלבומיה הראשונים. זה מגיע לאחר שהמאסטרים שלה נרכשו ב-2019 על ידי סקוטר בראון ונמכרו ל-Shamrock Capital תמורת 300 מיליון דולר ב-2020.

טיילור סוויפט, צילום באדיבות: shutterstock.​
פול מקרטני
כוכב הביטלס הפך למוזיקאי הבריטי הראשון שהפך למיליארדר, מכיוון שהוא שווה כעת 1.3 מיליארד דולר. השווי הנקי שלו גדל בכמעט 65 מיליון דולר בלבד בשנה האחרונה לאחר סיבוב ההופעות שלו ב-2023 ועלייה בערך הקטלוג שלו.

פול מקרטני בהופעה בתל אביב ב2008 (ויקיפדיה)​

ברוס ספרינגסטין
הזמר המכונה "הבוס" הוכרז כאמור בשבוע האחרון כמיליארדר כאשר את רוב הונו צבר דווקא בשנים האחרונות, ובעיקר בשנת 2021 אז מכר את קטלוג המוזיקה שלו לחברת סוני בעסקת ענק, תמורת סכום מוערך של 500 עד 550 מיליון דולר - הסכום הגדול ביותר ששולם אי פעם עבור יצירות של אמן בודד. בנוסף, התעשר עוד יותר כאשר בשנת 2023 מכר למעלה מ-1.6 מיליון כרטיסים לסבב ההופעות שלו, מה שהניב לו הכנסות עתק בסכום של 380 מיליון דולר.

ברוס ספרינגסטין (צילום אינסטגרם/ ברוס ספרינגסטין)​
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ברוס המהמם
    אין כמו ברוס 07/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברוס זמר ענק וחתיך הורס
    סגור
  • 1.
    כל מי שסוגד ל ס מ מקבל פלטפורמה ריהנה עברה עינויים קשים (ל"ת)
    מרלצי 07/2024/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור