עסקי ספורט

אגדות הכדורגל מברצלונה מגיעים לחיפה ות"א: אלו השמות המרגשים

תיירי הנרי וריבאלדו יגיעו לביקור היסטורי עם נבחרת "בארסה לג'נדס" וישחקו בספטמבר מול אגדות מכבי ת׳׳א ומכבי חיפה, כולל יניב קטן, ראובן עטר, אריק בנאדו, טל בן חיים, איציק זוהר ועוד
מערכת ice | 
אוהדי ברצלונה (צילום לינקדאין ברצלונה)
בתום קיץ מרגש שעבר על ענף הכדורגל עם הישגי שחקני דור העתיד, יעלו על המגרש בתחילת ספטמבר אגדות הכדורגל של ברצלונה הגדולה. את קבוצת בארסה לג'נדס יובילו החלוץ תיירי הנרי, שיגיע לישראל לראשונה וילבש כאן את מדי בארסה לג׳נדס, וריבאלדו, הלהטוטן הברזילאי, זוכה כדור הזהב במדי ברצלונה, שאהוב מאד על האוהדים בארץ.
הקבוצה הקטלונית תקיים שני משחקי ראווה מול אגדות הכדורגל של מכבי תל אביב ומכבי חיפה, שיתאחדו באופן מיוחד וחד-פעמי לטורניר זה. המשחק הראשון ייערך ב-5/9, יום שלישי בשעה 20:00 בבלומפילד מול אגדות מכבי ת"א, וביניהם טל בן חיים ואיציק זהר.

בן חיים שיחק את משחקו האחרון במדי מכבי ת"א לפני 5 שנים ופגש בעבר את הנרי מספר פעמים במסגרת משחקי הפרמיירליג כששיחק במדי בולטון והנרי בארסנל. השניים שיחקו זה מול זה במשחקי נבחרת ישראל וצרפת. איציק זוהר זכה עם הצהובים ב-2 אליפויות וב-2 גביעי מדינה ופרש בעונת 1998/99. אל השניים יצטרפו אגדות נוספות כמו יואב זיו ולירן שטראובר. 
המשחק השני ייערך ב-7/9, יום חמישי בשעה 20:00 בסמי עופר מול שחקני מכבי חיפה, אותה יובילו הקפטן האהוב יניב קטן וסמל הקבוצה ראובן עטר. החלוץ המצטיין יעלה לשחק לראשונה באיצטדיון סמי עופר 9 שנים לאחר שפרש ממשחק פעיל. איתו יעלו שניים ששיחקו לצידו בעבר וגם אימנו אותו במדים הירוקים: ראובן עטר ואריק בנאדו. כולם שיתפו פעולה בעונות הגדולות של הירוקים בתחילת שנות ה-2000, כולל זכייה ב-2 תארי אליפות והעפלה היסטורית לשלב הבתים של ליגת האלופות.

הנרי. צילום: FC Barcelona
תיירי הנרי, אחד הכדורגלנים הנערצים בעולם, חוזר לשחק בישראל לאחר שתלה את הנעליים לפני 9 שנים. הוא שיחק בברצלונה 3 שנים בין 2007-2010 ושייך לדור הזהב של קבוצתו של פפ גווארדיולה בשנת 2009 שנחשבת עד היום לטובה בהיסטוריה של הכדורגל. יחד עם בארסה זכה באליפות ספרד, בגביע המלך, בליגת האלופות ובסופר-קאפ האירופי. בנוסף, זכה הנרי באליפויות גם עם מונקו וארסנל – שם הפך לסמל ואהוב האוהדים. עם נבחרת צרפת זכה במונדיאל ובאליפות אירופה. בארון התארים האישיים שלו מוצגים: תואר כדורגלן השנה בעולם, נעל הזהב ומלך השערים בפרמיירליג.
כיום משמש הנרי כפרשן בכיר ברשת SKY הבריטית ונחשב לאחד מפרשני הכדורגל המובילים בעולם. הוא נבחר להזניק את קמפיין הספירה לאחור לפתיחת המשחקים האולימפיים בפריז 2024 בסרט דוקו Paris, La Vie Sportive שמגולל את מערכת היחסים של פריז עם ספורט ב-100 השנים האחרונות. זכורה גם הופעתו בסדרת הקאלט "טד לאסו" בתפקיד עצמו בפרק הסיום של העונה האחרונה.

ריבאלדו. צילום: FC Barcelona
ריבאלדו, החלוץ הברזילאי האגדי, אוהב ישראל מושבע, יחזור לשחק בארץ בפעם השלישית. ריבאלדו כיכב במדי ברצלונה בין 1997 ל-2002 וזכה איתה ב-2 אליפויות וב-2 גביעים. בזכות התארים ויכולתו המדהימה בברצלונה זכה גם בתואר כדורגלן השנה בעולם ובכדור הזהב. עם מילאן זכה בליגת האלופות בעונת 2002/03 ועם נבחרת ברזיל במונדיאל 2002. בקיץ 2021 שיחק בבלומפילד במשחק בין ברצלונה לריאל מדריד באירוע אל-קלאסיקו, וב-2019 שיחק ב"משחק השלום" בסמי עופר עם בכירי נבחרת ברזיל לדורותיהם ששיחקה נגד נבחרת ישראל.
לקראת הגעתו לישראל אמר ריבאלדו: "אני תמיד שמח לחזור לישראל ולהגיע אליה בכל פעם מחדש. צפויים לנו משחקים מרתקים מול אגדות כדורגל מישראל, שאת חלקם פגשתי בעבר על המגרש ואני נרגש לקראת המפגש המחודש. אני מאמין שספורט וכדורגל בפרט הם כלים עוצמתיים המחברים בין אנשים וזה מה שנעשה במדינתכם בספטמבר הקרוב".
חברת MTR7 בראשות מאורו רוזנשיין, שמפיקה את שני המשחקים, היא גם זו שהפיקה את אירועי הכדורגל הבינלאומיים הגדולים שהתקיימו בישראל בשנים האחרונות. בקיץ אשתקד הפיקה את טורניר היי-טק קאפ (I-Tech Cup) בין רומא לטוטנהאם בסמי עופר. בקיץ 2021 התקיים משחק ראווה בין ברצלונה לריאל מדריד במסגרת אירועי אל-קלאסיקו בבלומפילד וב-2019 התקיים בסמי עופר ׳׳משחק השלום׳׳ (Shalom Game) בין אגדות נבחרת ברזיל לבין אגדות נבחרת ישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה