עסקי ספורט

קיליאן אמבפה בדרך לבונוס של 80 מיליון אירו - פ.ס.ז' בצרות

בעוד שמו נקשר במעברים אפשריים לריאל מדריד, מנצ'סטר יונייטד וליברפול, כוכב פריז סן ז'רמן ונבחרת צרפת, קיליאן אמבפה, מסרב לעזוב הקיץ את הצרפתים שנחושים למכור אותו בכדי לא לאבד אותו ללא תמורה בקיץ הבא, מאחר ואם יישאר בפ.ס.ז' אחרי סגירת חלון ההעברות בספטמבר - יקבל מענק נאמנות בגובה 80 מיליון אירו
תום נחום |  2
קיליאן אמבפה (צילום אינסטגרם)
סאגת קיליאן אמבפה מסרבת להגיע לסיומה, כאשר בעוד הכוכב הצרפתי בן ה-24 מסרב לחדש את חוזהו בפריז סן ז'רמן, שלא רוצה לאבד אותו ללא תמורה בקיץ הבא עם סיום חוזהו במועדון ומעדיפה למכור אותו, נראה שאמבפה מתבצר בעמדתו ומסרב בשלב זה לעזוב - וכעת נחשפת הסיבה לכך, או יותר נכון, 80 מיליון סיבות לכך.
על פי דיווחים שונים באירופה, הסיבה שאמבפה לא מוכן להימכר הקיץ, בין אם לריאל מדריד שעל פי הדיווחים נחשבת ליעד המועדף עליו אחרי סיום דרכו בפ.ס.ז' ובין אם למנצ'סטר יונייטד, ליברפול או כל קבוצה אחרת, היא מאחר ובחודש ספטמבר הקרוב, אם עדיין יהיה שחקן של פריז סן ז'רמן לאחר סגירת חלון ההעברות, אמבפה עתיד לקבל בונוס נאמנות מצד המועדון הצרפתי בגובה בלתי נתפס של 80 מיליון אירו.
מדובר בבעיה ענקית מבחינת המועדון הצרפתי, כאשר לאחר שהשלימו עם העובדה שאמבפה לא מעוניין לחתום על חוזה חדש, הבינו שבכדי לא לאבד אותו בחינם בקיץ הבא עליהם למכור אותו עוד הקיץ לכל המרבה במחיר - אך אמבפה תוקע את המעבר ולא מוכן לעזוב בשלב זה בעקבות אותו בונוס מפלצתי אותו הוא עתיד לשלשל לכיסו בעוד חודשיים, ואז, אם אכן יישאר במועדון לאחר סגירת חלון ההעברות, ההזדמנות היחידה של פ.ס.ז' למכור את הכוכב תהיה בחלון ההעברות של ינואר - בוודאות תמורת סכום נמוך יותר בצורה משמעותית וגם זה לא סביר, מאחר ובחצי השנה האחרונה לחוזהו אמבפה יוכל לנהל מגעים ואף לחתום על חוזה שיהיה תקף החל מקיץ 2024 לקראת מעבר ללא תמורה כשחקן חופשי לאחר סיום חוזהו.

באשר למעבר אפשרי, בעוד הדיווחים הראשוניים דיברו על כך שריאל מדריד תהיה מוכנה לשלם 150 מיליון אירו תמורתו, ולמרות שהוא עצמו הכחיש כי ינסה לעבור לבלאנקוס עוד הקיץ, נראה שהרומן של קיליאן אמבפה ופריז סן ז'רמן מתקרב בצעדי ענק לסיומו, כאשר ריאל מדריד מסומנת כפייבוריטית לקלוט את הכוכב הצרפתי בן ה-24, שעל פי הדיווחים הודיע לקבוצה מעיר האורות כי אין בכוונתו לחדש את חוזהו מעבר לסוף העונה הנוכחית, מה שככל הנראה ידחוק בצרפתים למכור אותו עוד הקיץ על מנת לא לאבד אותו בהעברה חופשית וללא תשלום בקיץ הבא.
אז בעוד הדיווחים הראשוניים טענו שריאל מדריד תהיה מוכנה לשלם עבור אמבפה 150 מיליון אירו, בתקשורת הספורט באירופה ישרו קו וטוענים כי ההערכה הראשונית הייתה לא מדויקת, ונשיא הבלאנקוס, פלורנטינו פרס, יהיה מוכן להכניס את היד עמוק יותר לכיס - כאשר הסכום אותו הספרדים יהיו מוכנים להשקיע בכדי להנחית עוד הקיץ את אמבפה בברנבאו עומד על לא פחות מ-200 מיליון אירו. עם זאת, כעת מתברר כי בפני פלורנטינו פרס ניצבת יריבה עיקשת במיוחד ומצטרפת חדשה למרוץ אחרי הכוכב - ליברפול.
על פי דיווחים חדשים בצרפת, המייטי רדס של יורגן קלופ מוכנים, לפי 'מארקה', המזוהה עם ריאל מדריד, להגיש הצעה חסרת תקדים בגובה 250 מיליון אירו, בנוסף לבונוסים בגובה 50 מיליון אירו נוספים, מה שיוכל להביא את העסקה לסכום מטורף של 300 מיליון אירו. רק לשם השוואה אגב, העסקה היקרה עד כה בכדורגל העולמי היא עסקת העברתו של ניימאר מברצלונה לפריז סן ז'רמן תמורת 222 מיליון אירו, כך שאם אמבפה אכן ינחת באנפילד, זו תהיה העסקה היקרה בהיסטוריה.
 
עם זאת, קיימות לא מעט טענות על כך שפ.ס.ז' תעדיף למכור את אמבפה לקבוצה אחרת ולא לריאל מדריד, כאשר בעלי הקבוצה הצרפתית, הקרן הקטארית להשקעות בספורט בראשות נשיא המועדון, נאסר אל חלאיפי, לא אהבה בלשון המעטה את ההתנהלות של ריאל מדריד ופלורנטינו פרס מול אמבפה בשנים האחרונות והנסיונות לפתות את השחקן להגיע עוד טרם נעשתה פנייה בעניינו למועדון הצרפתי.
האופציה שעלתה לאחרונה על הפרק, אם אכן פ.ס.ז' תחליט שלא למכור את אמבפה לריאל מדריד, היא מעבר למנצ'סטר יונייטד, שאמורה לעבור בקרוב לבעלות קטארית של שייח' ג'אסים בעסקת ענק של 6.3 מיליארד דולר, כאשר הבעלות הקטארית שבדרך עשויה לעזור מאוד ליונייטד להנחית את אמבפה דווקא באולד טראפורד. עם זאת, כאמור, כעת נראה כי דווקא היריבה המרה מליברפול תופסת עם הצעת הענק שלה את ההובלה במרוץ אחר הכוכב הצרפתי.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חרטא - יעבור רק לריאל
    מני 07/2023/05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עלק ליברפול.....בדיחה טובה
    סגור
  • האמת... מעדיפה שיעבור לליגה האנגלית...
    מור 07/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא אוהבת את הספרדים............ הליגה האנגלית היא הטובה בעולם. וככה הוא יוכל לתת בראש להאלנד בפריימרליג ולהוכיח מי הכי טוב ??
    סגור